Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyskytuje se ve třech rovinách:
Advertisements

Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
Franchising Bc. Daniel Vančura.
OBCHODNÍ MAJETEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Mikulová. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná.
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
Úvěrové služby bank říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Sdružování organizací
NAUKA O PODNIKU I Sdružování podniků.
MONETÁRNÍ POLITIKA květen 2013 VY_32_INOVACE_EKO_060215
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Majetek podniku Označení materiálu:VY_32_INOVACE_UCE1.OA
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_11 NázevFranchising Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekPodnikání AnotaceJiný.
WINALITE prodej MALOOBCHOD Kč ZISK Kč I II III IV 1 set = Kč distributor STŘÍBRNÝ 5 setů = Kč (jednorázový.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 4. duben 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.8.
OCEŇOVÁNÍ ZÁSOB – CVIČENÍ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Jitka Honková, Ing. Martina Palyzová a Ing. Marek Štencel.
Nabídka na malou franchisu na provozování činnosti SJEDNÁVÁNÍ SCHŮZEK PRO FINANČNÍ PORADCE a NABÍDEK PRONÁJMU LIDÍ JAKO OBCHODNÍHO ÚSEKU A KANCELÁŘÍ STAVEBNÍM.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Franchisa. Co je franchisa Za úplatu poskytnutí vyzkoušeného podnikatelského konceptu/modelu/ značky a podpory jiným podnikatelům. Podnikatel Franchisant.
Krátkodobý finanční majetek Bankovní účty Krátkodobé bankovní úvěry
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
MARKETINGOVÝ MIX.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO161 Název.
Majetek podniku a zdroje financování
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Dlouhodobé financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
DISTRIBUCE.
Praha 28. dubna 2015 Kontrolní činnost České obchodní inspekce v oblasti výkupu odpadů Mgr. Michael Maxa Česká obchodní inspekce.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_97 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
DANĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obchodní společnosti. veřejná obchodní společnost veřejná obchodní společnost komanditní společnost komanditní společnost společnost s ručením omezeným.
Co to je, když se řekne „FRANCHISING“? Petra Dillingerová SŠ KNIH, o.p.s.
{ Franchise Meeting Point Co je to FRANCHISING? Jméno: Miklíková Eva Datum vystoupení: není známo Střední škola KNIH, o.p.s.
Každý den se softwarovým právem 19.dubna 2016 JUDr. Jiří Matzner, Ph.D., LL.M. Advokátní kancelář MATZNER et al Anny Letenské 34/7, Praha 2
Financování firmy Zajištění finančních prostředků.
ZÁKONNÁ POJIŠTĚNÍ - teorie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
BURZA CENNÝCH PAPÍRŮ PRAHA Prague stock exchange Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium,
Síťová spolupráce, aplikovaný výzkum inovací ve prospěch malých podniků (SBIR),,Malé podniky jsou páteří evropské ekonomiky.´´ (Evropská charta pro MP)
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
BANKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Sdružování organizací
Podnikavost P-KAP Ing. Lukáš Hula.
Název: Fiktivní firma Autor: Ing. Václav Tomášek
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Franchising VY_62_INOVACE_240120 27. ledna 2014 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

Franchising - doslova „býti svobodným” je ověřenou metodou vydělávání peněz, kterou s úspěchem používají v mnoha oborech tisíce a tisíce podnikatelů na celém světě 2

Možnosti Idea franchisingu nespočívá pouze na prodeji nároku k užívání loga sítě nebo ochranné značky zboží, ale je to celý systém řízeného podnikání Odběratel licence (franchisant) může totiž počítat ze strany poskytovatele licence (franchisora) se systémovou a systematickou péčí  3

školeními pro sebe a svůj tým, na marketingové kampaně podporující prodej či na know-how pro daný obor franchisant předává franchisorovi jakýsi vstupní poplatek za udělení licence  v průběhu celé doby trvání kontraktu - převádí ve prospěch poskytovatele určité procento svých příjmů 4

majitelé franchisové sítě využívají peníze pro celý systém slouží všem odběratelům licence – například na marketingové výzkumy, vývoj nových produktů či reklamní kampaně franchisant využívá ve své činnosti zkušenosti, znalosti a metody vypracované franchisorem 5

Svoboda ve vedení v spravování v řízení vlastní firmy !!! tam kde je svoboda, musí být i odpovědnost za vlastní rozhodnutí !!! 6

ve franchisingu odpovědnost držitele franchisové licence spočívá v podřízení se podmínkám uzavřeným ve smlouvě  franchisovou licenci poskytuje (franchisor, popřípadě tzv. master franchisor). On je vlastníkem značky zboží a obchodní značky franchisové sítě. 7

Nejčastějí spojené s řetězci rychlého občerstvení typu McDonald’s či Subway v USA lidé utratí každý třetí dolar za produkty a služby poskytované franchisovými řetězci 8

Příklady prodej a nákup bytů a domů zprostředkovávají realitní kanceláře založené na franchisingu tyto domy a byty pak rekonstruují, obnovují a střeží firmy spadající do franchisových řetězců 9

automobily opravují servisy založené na franchisingu ty nakupují náhradní díly u prodejců fungujících na principu franchisingu auta myjí také v myčce, která patří do franchisového řetězce 10

Základní principy franchisingové spolupráce: 1. Franchisor je vlastníkem ochranné známky a značky franchisingové sítě 2.  Franchisor sám otestoval podnikatelský záměr a prokázal jeho rentabilitu 3. Franchisant vede podnik pod jménem franchisora jako nezávislý podnikatel: jeho výdělkem je zisk vytvořený při této činnosti 11

5. Franchisant je vlastníkem majetku v podniku 4. Franchisant financuje podstatnou část investice do otevření podniku a nákupu zboží 5. Franchisant je vlastníkem majetku v podniku 6. Franchisor předává franchisantovi znalosti o tom, jak správně podnikat (know-how) 12

7. Franchisant hradí licenční poplatky a rovněž měsíční franchisingový poplatek za používání know-how (přímo formou poplatků, anebo nepřímo v maržích na produktech, které mu prodává franchisor) 8. Franchisant určuje ceny zboží nebo služeb ve svém podniku. Zisk (je-li takový) nezávisí tedy pouze na výši prodeje, ale také na sjednané marži na produktech 13

9. Franchisor má obvykle určitý vliv na druh a rozmanitost sortimentu v podniku 10. Pravidla pro spolupráci franchisora s franchisantem upravuje franchisingová smlouva a pokyny, jak správně podnikat v rámci franchisingu obsahuje operační manuál 14

Pro koho je vhodný kdo se nerad podřizuje nařízeným postupům kdo našel na trhu mezeru kdo má dostačující množství prostředků pro podnikání kdo již získal zkušenosti v oboru, ve kterém chce podnikat 15

je dobré, pokud již má ustálené obchodní kontakty ostatní by měli využít možnost zaštítit se franchisingovou značkou, která jim poskytne šanci se rychleji rozvíjet na začátku podnikání 16

Zdroje: http://franchising.cz/ http://franchising.cz/katalog/ 17