MANAGEMENT A MARKETING PRO RVS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
Analýza makro a mikroprostředí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
MARKETING.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Finanční analýza.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Tržní prostředí.
Model strategie marketingového mixu
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
TRH (tržní mechanismus)
Struktura podnikatelského plánu
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Marketing neziskových organizací
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Vítejte na marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
Transkript prezentace:

MANAGEMENT A MARKETING PRO RVS Vnější a vnitřní prostředí managementu , SWOT matice Dagmar Kudová

Strukturalizace vnějšího prostředí a) Podle složek prostředí politické a právní; ekonomické; sociální, kulturní, demografické; technologické; ekologické. Různá pojmenování analýz: STEP, SLEPT, PESTLE, STEPPKE... b) Podle rozsahu působnosti mezinárodní; národní; regionální; odvětvové. c) Podle kontrolovatelnosti faktorů nekontrolovatelné; kontrolovatelné. d) podle vztahu k firmě příležitosti; ohrožení (hrozby).

Cíle analýzy vnějšího prostředí sestavit konečný seznam příležitostí, jichž může firma využít a hrozeb, jimž musí čelit, s ohledem na vývoj jednotlivých faktorů v čase. umožnit organizaci identifikovat kritické faktory úspěchu vytvořit jasné poslání; sestavit strategie vedoucí k dosažení dlouhod. cílů; sestavit taktiky k dosažení krátkodobých cílů; vytvořit kontrolní systém (reakce na změny prostředí).

STEPE analýza Sociální prostředí: sociální, demografické a kulturní faktory, které jsou v úzkém vztahu k životní úrovni společnosti (počet a věková, vzdělanostní a sociální struktura obyvatelstva, rozmístění a migrace pracovních sil, spotřeba, příjmy, výdaje, zvyklosti a preference různých kategorií obyvatelstva aj.). Technické a technologické prostředí: sledování rozvoje techniky a technologie a vytváření předpokladů pro dlouhodobou životnost a existenci organizace (produktivita práce, náklady a kvalitou výrobků a služeb, atd.).

STEPE analýza Ekonomické prostředí: faktory, které vzájemně propojují makroekonomické prostředí s mikroekonomickým, působí na vývoj a ovlivňují strukturu národního hospodářství (monetární a fiskální politika, vývoj HDP, kupní síla měny, platební devizová bilance, inflace, státní rozpočet, zahraniční obchod, úroveň a diferenciace mezd, rentabilita odvětví aj.). Politické a právní prostředí: faktory, které vytvářejí politický a právní rámec pro vývoj společnosti (pravidla hospodářské soutěže, mezinárodní spolupráce a zahraničního obchodu, ochrany trhu a spotřebitelů, vyhlášky, směrnice a zákony a jejich používání v řízení, v organizaci práce atd.).

STEPE analýza Ekologické prostředí: vliv společnosti na životní prostředí, spotřeba energie, odpadové hospodářství, investice do zlepšení životního prostředí.

Strategie a management organizace, rivalita v odvětví Porterův diamant Strategie a management organizace, rivalita v odvětví Faktorové podmínky Podmínky poptávky Příbuzná a podpůrná odvětví

Porterův model konkurenčních sil v odvětví

Stakeholders organizace (zájmové skupiny) (Robins,S. P. ,Coulter,M zaměstnanci, odborové organizace akcionáři, investoři místní komunity dodavatelé média zákazníci společenské a politické skupiny konkurenti obchodní a průmyslové svazy vláda

Organizace Obchodní a průmyslové svazy Odborové organizace Dodavatelé Akcionáři, investoři a věřitelé Společenské a politické skupiny Vláda Média Konkurenti Zaměstnanci Místní komunity Zákazníci Organizace

Stakeholder – překlad (ČÁSTEK,O.,2010) Stakeholders subjekty, které mají na fungování podniku nějaký zájem subjekty, jež ovlivňují daný podnik nebo jsou jednáním podniku samy dotčeny Stakeholder – dotčená osoba/podílník Stakeholdeři – aktéři, kteří ovlivňují naši organizaci a které ovlivňujeme my. Jejíchž zájem o firmu přesahuje finanční dimenzi. Jedná se o všechny aktéry, kteří stojí s firmou v přímé nebo nepřímé výměně a kteří mají materiální nebo nemateriální požadavky an firmu – dodavatelé, obchodní partneři, zákazníci, zaměstnanci a nepřímo také komunita, média, veřejnost, vláda.

Informační zdroje Statistická ročenka a další údaje ČSÚ Studie zpracovávané resortními výzkumnými ústavy Oborové a komoditní studie Informace obchodní/agrární komory Informace podnikatelských svazů a zájmových sdružení Odborná literatura Periodický tisk Počítačové sítě Soukromé informační systémy…

Postup analýzy vnějšího prostředí Zjištění informací o: sociálních, kulturních, demografických, ekonomických, environmentálních, technologických, právních a politických trendech; konkurenci, D/O, substitutech, možnosti vstupu nových firem stakeholders Vyhodnocení zjištěných informací a identifikace nejdůležitějších příležitostí a hrozeb důležité pro dosažení dlouhodobých a krátkodobých cílů, měřitelné/vyhodnotitelné, ovlivňující všechny soupeřící firmy, hierarchicky seřazené podle jejich vlivu.

Postup analýzy vnějšího prostředí pokračování Je nutno provádět týmově - zajistí informovanost, aktivní zapojení a vyšší zájem na realizaci následně formulované strategie.

Závěr Vnější prostředí se rychle mění; Trvalý cíl managementu = zajištění dlouhodobé prosperity podniku; Možné pouze při neustálé snaze o rovnováhu mezi vnitřním a vnějším prostředím.

Vnitřní prostředí Množina prvků a jejich vzájemných vztahů existujících uvnitř organizace Otevřený systém Specifický systém

Strukturalizace vnitřního prostředí podle funkčních oblastí Management - plánování, organizování, personalistika, motivace, kontrola. Marketing - marketingové systémy, produktivita, funkce. Finance - likvidita, zadluženost, aktivita, ziskovost, rozvoj. Produkce - výroba, pracovní síla, kvalita, kapacita, zásoby. Výzkum/vývoj. Informační systém.

Princip klíčových faktorů Lidské zdroje Výzkum a vývoj Finanční situace, úroveň účetnictví a plánování Marketing Organizační úroveň a image organizace

Princip faktorů (potenciálů) úspěchu Kvalita výrobků a služeb, prodej a marketing - výkon se promění v zisk až si ho někdo koupí. Uspokojování potřeb zaměstnanců - spokojení zaměstnanci ovlivňují úspěch organizace. Neznámá rizika a nebezpečí - poznané nebezpečí - zažehnané nebezpečí. Nahromaděné neřešené problémy - nevyřešený problém je slabá stránka organizace. Finanční situace.

Interní faktory sportovní organizace – struktura (Čáslavová) Funkce a činnosti sportovní organizace – pro sportovce, trenéry… Personální zabezpečení sportovní organizace – kvalita práce, schopnost práce v týmu, dobrovolníci…. Členská základna, rozdělení – počet členů, věková struktura, předpoklady rozvoje….

Interní faktory sportovní organizace – struktura (Čáslavová) Oddíly (odbory) – počet, činnost, úroveň jejich činnosti Sportovní zařízení – počet, kvalita Cena – ceny produktů, výše příspěvků…. Propagace – známost organizace Komunikace – způsoby komunikace se členy…. Finanční situace

Situační analýza vnitřního prostředí Silné stránky – co dělá organizace lépe něž ostatní Slabé stránky – je to to, co organizaci chybí nebo to, co při porovnání s konkurencí nedělá dobře Určení klíčových faktorů Určení kritických faktorů

Síla značky Kvalita produktu Vysoká disponibilita Stupeň distribuce Štíhlé portfolio (malá komplexnost sortimentu) Přítomnost na mezinárodních trzích Nákladově výhodná produkce Organizace prodeje Finanční síla Inovační síla Faktor úspěchu 3 2 1 -1 -2 -3

Silné stránky - příklady Dobrá IMAGE podniku Špičková technologie a kvalita produktů Rozsáhlé distribuční kanály Přístupy ke zásadním informacím Velmi dobré marketingové schopnosti Dobré finanční řízení a f.vztahy v podniku Kvalitní lidské zdroje v podniku Dobrý proces strategického řízení podniku

Slabé stránky - příklady Nedostatek vnitřních zdrojů Špatná struktura kapitálu Nízká kapitálová síla Problémy v práci managementu Malý rozsah investování Neschopnost financovat potřebné změny Zastaralé výrobky nebo služby aj.

Co je to strategie Strategie - strategos – obecný Strategie – určit a prostřednictvím hlavních cílů a taktiky vyjádřit předvídaný obraz podniku Strategie – dlouhodobý plán, jak dosáhnout daného cíle Strategický management Strategická analýza Strategický výběr Implementace strategie

Formulace strategií Pomocné nástroje: SWOT matice Bostonská matice Matice firmy General Electric SPACE matice

SWOT matice Nástroj k získání rychlého přehledu o strategické situaci firmy. Princip harmonie mezi vnitřními schopnostmi organizace a vnější situací na trhu.

SWOT matice Interní Externí Silné stránky (Strenghts) Slabé stránky (Weaknesses) Příležitosti (Opportunities) SO – Maxi Maxi WO – Mini Maxi Hrozby (Threats) ST – Maxi Mini WT – Mini Mini

Vyhodnocení a výběr strategie Vybraná strategie by měla splňovat tyto předpoklady: – vhodnost - přijatelnost - proveditelnost Výběr na základě zkušeností, experimentu, výzkumu a analýzy.

Implementace strategie a hodnocení výsledků Kroky doporučené při implementaci strategie: Přerozdělit zdroje Identifikovat klíčové úkoly Naplánovat prioritní strategické aktivity Upravit organizační strukturu Převést strategii do operativních cílů Hodnocení výsledků: Jak efektivní jsou naše strategie? Potřebují nějaké přizpůsobení?

Děkuji za pozornost