Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Stavba látek [cit. 2010-02-08]Dostupné pod licencí Creative Commons – na

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Látky jsou složeny z částic
Advertisements

Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Těleso a látka Tělesa = předměty, které pozorujeme
Těleso a látka Tělesa = předměty, které pozorujeme
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Vzájemné silové působení těles
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PYRAMIDA Práce a energie
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
Částicová stavba pevných, kapalných a plynných látek
Částicová stavba látek
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
OPAKOVÁNÍ tělesa a látky vlastnosti látek vzájemné působení těles síla
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B36Fy6_Tělesa a látky.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
04/2012STROPY1 VY_32_INOVACE_514 Anotace: Materiál je vytvořen pro žáky 2. ročníku odborného vzdělávání s výučním listem oboru tesař. Je určen k zábavnému.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
TĚLESA A LÁTKY.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Látky a částice 6. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vítězslava Baborová. Dostupné z Metodického portálu
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Částicová stavba látek Vlastnosti vyplývající z jejich struktury
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Částicová stavba látek
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Částicové složení látek
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Stavba látek [cit ]Dostupné pod licencí Creative Commons – na www: _schématický.PNG, Autor © Radomír Macháň

Jak postupovat – návod pro použití 1. Hru hrají (test absolvují) tři hráči (tři družstva). 2. O první volbu otázky si hráči střihnou „kámen, nůžky, papír“. 3. Hráč (vybraný hráč družstva) vybere políčko (otázku) s číslem od 1 do 24 z tabulky otázek. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Od jejího přečtení běží časový limit na odpověď. V případě správné odpovědi se hra vrací na snímek s tabulkou otázek. 4. Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího plánu družstva (hráče), které danou otázku zodpovědělo správně body, a to kliknutím na příslušné pole tabulky v barvě družstva (hráče). 5. V případě nesprávné odpovědi dostává možnost odpovědi druhý družstvo (hráč). 6. Otázky volí družstva vždy střídavě, a to tak, že po správné odpovědi jednoho družstva volí otázku družstvo další. 7. Ve hře vítězí družstvo (hráč), které má po vyčerpání všech otázek vyšší počet získaných bodů. 8. Bonusové body může získat rychlejší družstvo i za odhalení toho, co se skrývá na obrázku pod čísly v tabulce otázek.

Tabulka otázek Soutěžící (družstvo) č. 1 Soutěžící (družstvo) č Soutěžící (družstvo) č

Otázka číslo 1 Jak se nazývá pomůcka, kterou určujeme svislý směr? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Olovnice.

Otázka číslo 2 Na obrázcích a), b), c), d) jsou na čtyřech stejných ocelových pružinách zavěšena různá závaží. Na kterou z pružin a) a b) působí závaží menší silou a proč? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. b) pružina je méně protažená (závaží má menší hmotnost). a) b)c)d)

Otázka číslo 3 V konvici je voda na čaj. Dokreslete, jak by mohla vypadat její hladina, jestliže její kousek již vidíte v hubici, kterou vodu naléváme. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka.

Otázka číslo 4 Na dno odměrného válce dáme sáček s čajem, zatížíme ho a zalijeme vodou. Pozorujeme, že se nejdříve zbarví voda v okolí sáčku, později pozorujeme zbarvení čím dál výše. Čím je to způsobeno? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Neustálý, neuspořádaný pohyb částic vody způsobuje, že částice barviva (čaje) pronikají do čisté vody.

Otázka číslo 5 Kam směřuje svislý směr (určený olovnicí) v různých místech Země? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Do středu Země.

Otázka číslo 6 Petr stlačuje rukou gumový míč. Jaký účinek má působení ruky na míč? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Ruka míč deformuje (stlačuje) – deformační účinky síly.

Otázka číslo 7 Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé: Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 1) Ne; 2) Ne. 1) Látky jsou složeny z částic, které jsou v klidu. 2) Mezi částicemi pevných látek nejsou mezery.

Otázka číslo 8 V konvici je voda na čaj. Dokreslete, jak bude vypadat její hladina, je-li konvice v poloze, kdy začíná z výtokové trubice vytékat voda. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka.

Otázka číslo 9 Petr stlačuje rukou gumový míč. Která tělesa přitom na sebe vzájemně působí? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Ruka chlapce a míč.

Otázka číslo 10 Uveď příklady dvou pevných, dvou kapalných a dvou plynných těles (nejlépe příklady přímo ze třídy). Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Např.: pevné - lavice, židle, tabule, … kapalné … voda v umyvadle, rtuť v teploměru, … plynné … vzduch v místnosti, vzduch v míči, …

Otázka číslo 11 Roztřiď následující látky vyskytující se v místnosti při obvyklé teplotě: sklo, benzín, líh, vzduch, dřevo, oxid uhličitý, voda, železo, kyslík, papír. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Látky pevné: sklo, dřevo, železo, papír Látky kapalné: benzín, líh, voda Látky plynné: vzduch, oxid uhličitý, kyslík Látky pevné Látky kapalné Látky plynné

Otázka číslo 12 Ve které ze zkumavek A a B je kapalina a ve které plyn. Vysvětli, podle čeho to poznáš? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Zkumavka A … plyn (plyny jsou rozpínavé) Zkumavka B … kapalina (kapaliny mají vodorovný povrch) A B

Otázka číslo 13 Na obrázcích a), b), c), d) jsou na čtyřech stejných ocelových pružinách zavěšena různá závaží. Která pružina je napínána největší silou? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. c) závaží má největší hmotnost a) b)c)d)

Otázka číslo 14 V jedné ze zkumavek A a B je vodík, ve druhé oxid uhličitý. Ve které je který a proč? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Zkumavka A … oxid uhličitý (má větší hustotu než vzduch) Zkumavka B … vodík (má menší hustotu než vzduch) Pomůcka: A B

Otázka číslo 15 Na obrázcích a), b), c), d) jsou na čtyřech stejných ocelových pružinách zavěšena různá závaží. Porovnejte velikost sil, kterými jsou napínány pružiny na obrázcích a) a d). Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Síly jsou stejné. Hmotnosti závaží jsou stejné. a) b)c)d)

Otázka číslo 16 Doplň větu: Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. … kolmý. Směr svislý je na vodorovnou rovinu …………………….……..

Otázka číslo 17 Na dno odměrného válce dáme sáček s čajem, zatížíme ho a zalijeme vodou. Pozorujeme, že se nejdříve zbarví voda v okolí sáčku, později pozorujeme zbarvení čím dál výše. Jak se tento jev nazývá? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Difúze.

Otázka číslo 18 Na obrázcích a), b), c), d) jsou na čtyřech stejných ocelových pružinách zavěšena různá závaží. Co je příčinou jevu, že zavěšené těleso prodlužuje pružinu? Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Na všechna tělesa v gravitačním poli Země působí svisle dolů gravitační síla. a) b)c)d)

Otázka číslo 19 Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé: Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 1) Ne; 2) Ano. 1) V amorfních látkách jsou částic uspořádány v krystalové mřížce. 2) Volný povrch kapalného tělesa je v klidu vodorovný.

Otázka číslo 20 Doplňte následující tabulku: Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Vzduch v míči … ano, vzduch, plynné Hřebík … ano, železo, pevné Tvrdost … nic! Mléko … ne, mléko, kapalina Těleso (ano/ne) LátkaSkupenství Vzduch v míči Hřebík Tvrdost Mléko

Otázka číslo 21 Roztřiď následující látky vyskytující se při obvyklé teplotě: olej, ocel, beton, porcelán, vodní pára, hliník, limonáda, rtuť, olovo, mléko, oxid uhelnatý. Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Látky pevné: ocel, beton, porcelán, hliník, olovo Látky kapalné: olej, limonáda, rtuť, mléko Látky plynné: vodní pára, oxid uhelnatý Látky pevné Látky kapalné Látky plynné

Otázka číslo 22 Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé: Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 1) Ano; 2) Ne 1) Látky jsou složeny z částic. 2) Kapalné těleso lze znatelně stlačit.

Otázka číslo 23 Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé: Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 1) Ne; 2) Ano. 1) Mezi částicemi kapalných látek působí menší přitažlivé síly než mezi částicemi látek plynných. 2) Difúze je jev, při němž částice jedné látky pronikají mezi částice druhé látky.

Otázka číslo 24 Rozhodni, zda je následující tvrzení pravdivé: Zpět Správná odpověď: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 1) Ne; 2) Ano. 1) Částice všech látek se neustále uspořádaně pohybují. 2) Plynné těleso je stlačitelné a pružné.