Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:"— Transkript prezentace:

1 Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 Jak postupovat – návod pro použití
1. Obdoba známé televizní hry. Cílem je propojení všech stran trojúhelníka buňkami vlastní barvy, které družstva získávají za správné odpovědi. Pokud se žádnému družstvu ve stanoveném časovém limitu na hru strany spojit nepodaří, vítězí družstvo s větším počtem získaných buněk. 2. Hru mohou hrát dvě družstva (hráči). Hru ovládá a její průběh řídí učitel. 3. Po vylosování pořadí si družstva střídavě volí příklady ukryté pod jednotlivými buňkami s čísly. 4. Učitel dle náročnosti příkladu ukrytého pod buňkou stanoví časový limit pro jeho výpočet. 5. Pokud družstvo v časovém limitu příklad vypočítá správně, získává zvolenou buňku. Ke zbarvení buňky barvou družstva dojde po dvou, případně třech následných kliknutích na příslušnou buňku. 6. Pokud družstvo nestihne v limitu odpověď či odpoví nesprávně, dostává možnost odpovědi družstvo druhé. Pokud odpoví správně, získává příslušnou buňku ono. 7. Pokud však ani druhé družstvo neodpoví správně či o buňku nemá zájem a odpovídat tedy nechce, nezískává buňku ani jedno družstvo. Je možné si o ni v následujícím průběhu hry, kdy si ji některé družstvo opět zvolí, zahrát v rozstřelu. 8. Do rozstřelu pokládá učitel jakoukoliv otázku z oblasti očekávaných matematických znalostí žáků. Buňku získá družstvo, které rychleji odpoví správně. 9. V případě rovnosti počtu buněk i po vypršení časového limitu, rozhodne o vítězi například hra „kámen, nůžky, papír“. Podrobnější postup v přiloženém souboru „návod“.

3 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28

4 V ∆ ABC známe velikost vnějšího úhlu
Vypočítej: V ∆ ABC známe velikost vnějšího úhlu α‘ = 56º a velikost vnitřního úhlu γ = 35º20‘. Vypočítejte velikosti ostatních vnitřních úhlů trojúhelníka. Zpět Výsledek: α = 124º; β = 20º40‘

5 Obvod rovnoramenného trojúhelníku je
Vypočítej: Obvod rovnoramenného trojúhelníku je 148 cm. Rameno má délku 5,2 dm. Vypočítej délku jeho základny. Zpět Výsledek: 44 cm

6 ……………………………………………………...
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Trojúhelník, který má dvě strany shodné a třetí stranu různou, se nazývá ……………………………………………………... Zpět Výsledek: rovnoramenný

7 Trojúhelník, ve kterém má každý vnitřní úhel velikost 60º, se nazývá
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Trojúhelník, ve kterém má každý vnitřní úhel velikost 60º, se nazývá ……………………………………………………... Zpět Výsledek: rovnostranný

8 Součet všech vnitřních úhlů v trojúhelníku je
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Součet  všech vnitřních úhlů v trojúhelníku je …………………………………………………...... Zpět Výsledek: 180º

9 O úhlech při základně rovnoramenného trojúhelníku platí, že
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. O úhlech při základně rovnoramenného trojúhelníku platí, že ……………………………………….…………….. Zpět Výsledek: jsou shodné

10 Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé.
V …………………………………………………... trojúhelníku jsou všechny strany stejně dlouhé. Zpět Výsledek: rovnostranném

11 ……………………………………………………...
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Kolmice spuštěná z vrcholu trojúhelníku na protilehlou stranu se nazývá ……………………………………………………... Zpět Výsledek: výška trojúhelníka

12 Vnitřní a vnější úhel trojúhelníku tvoří spolu dvojici
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Vnitřní a vnější úhel trojúhelníku tvoří spolu dvojici ……………………………………………………... úhlů. Zpět Výsledek: vedlejších

13 Výšky rovnostranného trojúhelníku se protínají
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Výšky rovnostranného trojúhelníku se protínají …………………………………………………...... trojúhelník(u). Zpět Výsledek: v těžišti

14 Trojúhelník, který má jeden úhel tupý, se nazývá
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Trojúhelník, který má jeden úhel tupý, se nazývá ……………………………………………………... trojúhelník. Zpět Výsledek: tupoúhlý

15 Součet vnitřního a vnějšího úhlu trojúhelníku je
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Součet vnitřního a vnějšího úhlu trojúhelníku je Zpět Výsledek: 180º

16 Úhel, který má velikost 90º, se nazývá ……………………………………………………... úhel.
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Úhel, který má velikost 90º, se nazývá ……………………………………………………... úhel. Zpět Výsledek: pravý

17 Ostroúhlý trojúhelník je takový, který má ……………………………………………………
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Ostroúhlý trojúhelník je takový, který má …………………………………………………… Zpět Výsledek: všechny vnitřní úhly ostré

18 Ostrý úhel je ten, který má velikost …………………………………………………......
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Ostrý úhel je ten, který má velikost …………………………………………………...... Zpět Výsledek: větší než 0º a menší než 90º

19 Ortocentrum je bod, ve kterém se protínají ……………………………………………………
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Ortocentrum je bod, ve kterém se protínají …………………………………………………… Zpět Výsledek: výšky trojúhelníku

20 Výšky tupoúhlého trojúhelníku se protínají …………………………………………………......
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Výšky tupoúhlého trojúhelníku se protínají …………………………………………………...... trojúhelník(u). Zpět Výsledek: mimo (vně)

21 Těžnice trojúhelníku je vzdálenost vrcholu trojúhelníku a
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Těžnice trojúhelníku je vzdálenost vrcholu trojúhelníku a ……………………………………………………... Zpět Výsledek: středu protilehlé (příslušné) strany

22 V ∆ ABC je velikost vnitřního úhlu α = 72º
Vypočítej: V ∆ ABC je velikost vnitřního úhlu α = 72º a vnějšího úhlu β’ = 115º50‘. Vypočítej velikost vnitřního úhlu γ. Zpět Výsledek: γ = 43º50‘

23 Těžiště rozděluje všechny těžnice v poměru ……………………………………………………...
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Těžiště rozděluje všechny těžnice v poměru ……………………………………………………... Zpět Výsledek: 1:2 (jedna délka ku dvěma délkám)

24 Výšky pravoúhlého trojúhelníku se protínají …………………………………………………......
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Výšky pravoúhlého trojúhelníku se protínají …………………………………………………...... trojúhelník(u). Zpět Výsledek: ve vrcholu při pravém úhlu

25 Vypočítej: Pravoúhlý trojúhelník má dvě kratší strany dlouhé 5 centimetrů a 40 milimetrů. Jaký je jeho obsah? Zpět Výsledek: 10 cm2

26 Těžnice trojúhelníku se protínají v …………………………………………………...
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Těžnice trojúhelníku se protínají v …………………………………………………... Zpět Výsledek: těžišti

27 Vypočítej: V rovnoramenném trojúhelníku ABC má úhel γ, který svírají ramena, velikost 51º30‘. Urči zbývající vnitřní úhly trojúhelníku α a β. Zpět Výsledek: α = β = 64º15‘

28 Vypočítej: V pravoúhlém trojúhelníku ABC má jeden vnitřní úhel velikost 67º24‘. Urči velikosti zbývajících vnitřních úhlů trojúhelníku. Zpět Výsledek: 90º; 22º36‘

29 ……………………………………………………...
Doplň tvrzení tak, aby bylo pravdivé. Výška trojúhelníku je ……………………………………………………... vzdálenost vrcholu trojúhelníku a protilehlé strany. Zpět Výsledek: kolmá, tedy nejkratší

30 Rovnostranný trojúhelník má obvod
Vypočítej: Rovnostranný trojúhelník má obvod 171 centimetrů. Jakou délku mají jeho strany? Zpět Výsledek: 57 cm

31 Obvod rovnoramenného trojúhelníku je
Vypočítej: Obvod rovnoramenného trojúhelníku je 1,2 metrů. Základna má délku 38 cm. Vypočítej délku jeho ramen. Zpět Výsledek: 41 cm

32 Použité obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: <


Stáhnout ppt "Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:"

Podobné prezentace


Reklamy Google