Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
proces komunikace Škola:
Advertisements

Právě jste vysvětlili, že pořízení nejnovějšího softwaru prostřednictvím OVS je skvělý způsob, jak optimalizovat IT a vytvářet hodnotu, a chcete.
pro společnost Chodura
Jak na to, aniž bychom se zničili
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
PSYCHICKÉ STAVY.
PŘÍKLAD KVALITATIVNÍHO VÝZKUMU
Lidská komunikace.
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_08 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník,
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
HUMANISTICKÁ PSYCHOLOGIE
Neverbální komunikace
Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.
Zásady dobré komunikace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Audit seminář CGI duben 2014.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
PSFA 2 Přednáška č.4 Téma: Asertivita.
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
Neverbální komunikace
Charakteristiky zdravé komunikace
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Jak psát výstupní hodnocení E-learningový kurz, 5 lekcí Co má výstupní hodnocení obsahovat podle zákona, pravidla hodnocení, čeho se vyvarovat, posouzení.
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Projekt: Vzdělávání pro ekonomický rozvoj v zemědělství – Ing. Petr Hladký Agro Brno - Tuřany, a.s. Téma: Obchodní dovednosti pro obchodníky.
ŘEČ TĚLA PŘI VYJEDNÁVÁNÍ
Komunikace s rodiči.
Komunikace a prezentace KOPRD
M K I malý komunikační instrumentář. Chápat a být pochopený -příčiny nedokonalé komunikace- Nedostatečné vzdělávání v komunikaci Nedostatečné umění vést.
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
PŘÍMÁ ŘEČ Mgr. Michal Oblouk.
1 NÁZORY MAMINEK A DĚTÍ NA REKLAMU doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Diagnostika třídních kolektivů Práce s třídními kolektivy
Zásady efektivní komunikace
Prezentační dovednosti 2015 Vítám Vás na dnešním semináři Prezentační dovednosti II.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ZÁKLADY ASERTIVITY.
KOMUNIKACE.
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov45 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Od výzkumného problému k jeho řešení (výzkumu) Problém: Co tvoří základ interakce zdravotní sestry s pacientem, která má povahu ošetřovatelské péče?
Lekce 7 – Komunikujeme beze slov Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.08/ Modul 1 –
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Co dělat a čeho se vyvarovat, žádají-li media o informaci
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
Projev a image prezentujícího
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Komunikace.
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Transkript prezentace:

Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.

Dříve než začneme formulovat a vyslovovat otázky, pozorně naslouchejme. Umožní nám to: projevit zájem; získat pozornost; zmapovat si slovník partnera; získat množství informací o jeho charakteru, potřebách, postojích i názorech.

Co si myslí partner, když mu nasloucháme? on/ona mým názorům věnuje náležitou pozornost považuje mne za důležitou osobu. jistě moje názory zohlední, až mi bude odpovídat.

Pomocí aktivního naslouchání vytváříme pozitivní vztah k partnerovi, se kterým hovoříme.

Zvláště tehdy, když jsme položili dobře formulovanou otázku, můžeme získat velice důležité informace. Všímáme si tedy: toho, co partner sděluje slovy (zájmy, názory, potřeby,...) jak to říká (pocity, jistota, pochyby,... ) jak se u toho chová (souhlasí slova se signály řeči těla?, co si myslí skutečně?,...)

Při naslouchání bývá výhodné ověřit si, zda jsme slyšené pochopili tak, jak to náš partner myslel. Lze to udělat následujícím způsobem: parafrázováním partnerova výroku (zopakováním jinými slovy) vhodnou uvozovací frází (jestli jsem tomu správně porozuměl, jedná se Vám o... - následuje parafrázování partnerova výroku) vyjádřením pochopení pro partnerův výrok (chápu, že se Vám zdá...) dotazem.

Naslouchání dáváme najevo: pokyvováním hlavy kratičkými slovy pochopení (ano, rozumím, máte pravdu, chápu,...) tím, že si děláme poznámky očima sledujeme partnera (oční kontakt) soustředíme se na partnera (nehledat materiály, netelefonovat atp.) následnou reakci na to, co partner říkal.

Častým nešvarem je skákání do řeči. Snažme se ho vyvarovat!

Naslouchání je nejsnazším způsobem, jak od partnera získat podstatné informace a budovat si vztah důvěry a zájmu o jeho osobu. Má-li partner pocit, že ho chápeme, je přístupnější tomu, aby pochopil on nás.