V.Prosperita organizace 1. Činitelé prosperity 2. Stádia na cestě k prosperitě 3. Nemoci na cestě k prosperitě 4. Komplexní hodnocení organizace
Ad1) Činitelé prosperity Vnitřní a vnější faktory prosperity Úloha managementu na cestě k prosperitě
3
4
Ad 2) Stádia na cestě k prosperitě a)Zaměření na ekonomické procesy b)Orientace na zákazníka c)Integrovaný management
6
Ad a) Zaměření na ekonomické aspekty -eliminace penále. Škod, pokut, ztrát a pod -redukce nákladů -zvyšování produktivity
8
Ad b) orientace na zákazníka QFC TQS CF
10
Orientace na zákazníka marketing Motto= vztah podnik – zákazník Odstranění bariér = spokojenost zákazníka : slabá komunikace obchod-marketing, doprovodné služby, výcvik zaměstnanců,best practices, budování partnerství se zákazníkem
Indikátory žádoucího vývoje podniku: Tržní podíl Struktura zákazníků Struktura výrobkového portfolia Certifikáty kvality Indexy spokojenosti zákazníků Benchmarkingové studie ceny, kvality, času
Ad c) Integrovaný management: Zabezpečení správné provozní praxe podniku Budování konkurenční výhody