PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
Sluchově postižené dítě ve slyšícím světě
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Tyflokabinet České Budějovice, o.p.s. se zrakovým postižením
INTEGRACE DĚTÍ SE SPECIFICKÝMI POTŘEBAMI
Systém péče o sluchově postižené, jejich výchova a vzdělávání
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.
Výchova mládeže s více vadami
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Sluchové vnímání a jeho fyziologie, patologie sluchového analyzátoru, klasifikace sluchových vad, vlastnosti zvuku.
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
INTEGRACE DÍTĚTE SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Alternativní a augmentativní komunikace
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Uplatňování konceptu ucelené rehabilitace u integrovaných žáků a studentů s tělesným postižením v ČR.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
Pojetí a přínos kurzu „Základy speciální pedagogiky“
Aktivizační a vzdělávací centrum Masarykova univerzita.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Speciální pedagogika jako pedagogická disciplína
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Dítě se sluchovým postižením
Základy speciální pedagogiky
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Základy speciální pedagogiky
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Postižení mezi námi Název projektu: OP VK
Screening sluchu u nejmenších dětí a jednostranný defekt M. Lejska Hradec Králové
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Hodnocení kompenzovaného sluchu u nejmenších sluchove postižených detí Lejska, M., Havlík,R., Smisitelová,J, Jíra, T.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
SOMATOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.. UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY zabývá se výchovou, vzděláváním a přípravou pro pracovní a společenské začlenění jedinců.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
INFORMACE O ČINNOSTI JEDNOTLIVÝCH PLATFOREM. POLYTECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ S DŮRAZEM NA INFRASTRUKTURU A INVESTICE  Motivace žáků ke studiu technických oborů.
Screening sluchu u nejmenších dětí a jednostranný defekt
Korekce lehké vady sluchu
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
KATEDRA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY Bakalářské STUDIUM
12. Česko-Slovenský foniatrický kongres Praha 2014
Korekce lehké vady sluchu
Seminář ke speciální pedagogice 1
Speciální pedagogika (podzim 2016)
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Vazba na Operační programy
Základní pojmy speciální pedagogiky
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
ANALÝZA PORADENSKÝCH SLUŽEB A PODPŮRNÝCH OPATŘENÍ PRO ŽÁKA S NARUŠENOU KOMUNIKAČNÍ SCHOPNOSTÍ V ZÁKLADNÍ ŠKOLE Pavla Sychrová MU, 2011.
Narušená komunikační schopnost
Alternativní augmentativní komunikace
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D. SURDOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.

UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY jeden z oborů speciální pedagogiky, který se zabývá rozvojem, výchovou a vzděláváním osob se sluchovým postižením základní dělení na oralisty (německá metoda) a zastánce ZJ (francouzská metoda)

ZÁKLADNÍ TERMINOLOGIE hluchoněmý hluchý neslyšící Neslyšící osoby se sluchovým postižením

DĚLENÍ SLUCHOVÝCH VAD dle doby získání typ vady dle výše ztráty prelingvální postlingvální typ vady převodní percepční dle výše ztráty WHO

VÝŠE ZTRÁTY Stupeň postižení odpovídající hodnota v dB charakteristika doporučení, rady 0 – normální sluch 25dB nebo méně (lepší ucho) Žádné, či velice mírné sluchové problémy. Schopnost slyšet šepot. 1 – lehké postižení 26-40dB (lepší ucho) Schopnost slyšet a opakovat slova mluvená normálním hlasem z 1 metru. Poradenství, kompenzační pomůcky. 2 – střední postižení 41-60dB (lepší ucho) Schopnost slyšet a opakovat slova mluvená zvýšeným hlasem z 1 metru. Kompenzační pomůcky. 3 – těžké postižení 61-80dB (lepší ucho) Schopnost slyšet nějaká slova, která jsou říkána zvýšeným hlasem do lepšího ucha. Kompenzační pomůcky. Výuka odezírání, znakového jazyka. 4 – hluboké postižení včetně hluchoty 81dB nebo více (lepší ucho) Neschopnost slyšet a rozumět velmi silnému hlasu (křiku). Kompenzační pomůcky. Další rehabilitace- odezírání, zankový jazyk.

DIAGNOSTIKA SLUCHOVÝCH VAD včasnost audiometrie z elektrické odezvy tónová audiometrie

VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ běžné školství speciální školství MŠ pro sluchově postižené ZŠ pro sluchově postižené SŠ pro sluchově postižené vybudování komunikačního kanálu orální přístup bilingvální přístup totální komunikace

VÝZNAM SLUCHU PRO ČLOVĚKA sluchem přijímáme 75% informací přijímáme informace stále i podvědomě základní charakteristika: impulzivnost nedostatek sebeúcty nedostatek empatie problémy v prosociálním chování neschopnost popsat momentální ps. stav

KOMPENZAČNÍ POMŮCKY technické pomůcky úprava prostředí sluchadla CI úprava prostředí koberce světlo úprava učebních materiálů