GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ozonová díra & Skleníkové plyny
Advertisements

Zemská atmosféra - stavba - soustředné vrstvy - různé vlastnosti
Ozónová vrstva Dagmar Trhlínová.
Globální oteplování Marek tecl 2L.
Abiotické podmínky života
Globální oteplovaní.
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Kyselý déšť.
Ozon – ochránce a zabiják
Globální změny Zpracoval: Jakub Mach. Osnova prezentace 1.Úvod 2.Osnova prezentace 3.Skleníkový efekt 4.Globální klimatické změny 5.Konec.
Záleží na tom, že dochází ke změně klimatu? Martin Hedberg, meteorolog Švédské meteorologické středisko.
Antropogenní vlivy na přírodní sféru
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Kyselé deště SO3+H2O = H2SO4 ZKOUŠKA. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Ohrožování základních složek biosféry
Složky krajiny a životní prostředí
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Oxid uhličitý
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Oxidy, které ovlivňují životní prostředí. Co známe z kapitoly Názvosloví organických sloučenin 1 Úkol 1: Doplň text: Oxidy jsou ……….. sloučeniny kyslíku.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Škola Střední průmyslová škola Zlín
SUCHO A DESERTIFIKACE. Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Narušení ozónové vrstvy
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Obraz působení člověka
Písemka č. 4  jméno, kruh, varianta 5, 6  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Oxidy 1 Oxidy, které ovlivňují životní prostředí Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
její znečištění a důsledky
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Globální problémy – – ozonová díra, skleníkový efekt a znehodnocení půdy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ekologické globální problémy
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Uhlí.
Globální oteplování Martina Červenková.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Fakta o klimatických změnách
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
Problémy Ozónové vrstvy.
Environmentální problémy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Kristián Petr Šulista, Jan Stejskal, Šimon Kubeš
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť Odlesňování Desertifikace

Skleníkový efekt http://www.pbhz.cz/praxe/met_con/sklen_efekt.htm

Skleníkové plyny vodní pára, CO2, CH4, N2O, CFC, O3 roční emise CO2 podle jednotlivých regionů zvyšování koncentrace CO2 od roku 1960 http://www.globalwarmingart.com

Důsledky zvyšování skleníkových plynů a globální oteplování zvýšení průměrné roční teploty o 2 °C oteplování, pravděpodobně vyšší na pólech, než na rovníku změna proudění větru a změna množství srážek sušší kontinentální oblasti zvýšení vodní hladiny oceánu změna velikosti ledovců, sněhové přikrývky globální oteplování: vědecká hypotéza, podle níž dochází od poloviny 20. století ke zvýšení průměrné teploty nízkých vrstev zemské atmosféry a oceánů 50 % oteplení je pravděpodobně způsobeno člověkem, lidskou činností: spalování fosilních paliv změny ve využívání půdy Kjótský protokol Montrealský protokol

Ozónová vrstva úbytek stratosférického ozónu v důsledku působení například oxidů dusíku (z motorů letadel) poprvé pozorován v 70. letech úbytek je však spojován především s produkcí tzv. fluorochlorouhlovodíků (FCC) FCC jsou látky složené z fluóru, chlóru a uhlíku, které vytvářejí velmi stabilní molekuly a které v troposféře nereagují s jinými látkami stratosférický ozón vzniká působením UV záření paprsky UV záření naráží na molekuly kyslíku a rozbíjejí je na dva atomy kyslíku volné atomy kyslíku reagují s O2 a vytvářejí molekuly ozónu http://www.sci.muni.cz/~dobro/ozon_1.htm

Kyselý déšť jakákoliv forma srážek, které obsahují škodlivé látky jako oxidy dusíku a oxidy síry pH nižší než 5,6 normální déšť má pH mírně pod 6,0 zdroje těchto znečišťujících látek: přírodní (sopečná činnost, biologické procesy) antropogenní (průmysl, energetika, doprava…) suchá a mokrá depozice vznik: S + O2 = SO2 2SO2 + O2 = 2SO3 SO3 + H2O = H2SO4

Důsledky kyselých dešťů zvyšují kyselost vody jezer, přehrad a potoků následná smrt živočichů, rostlin zvyšují kyselost půdy, vody a mělkých podzemních vod poškození lesů (méně odolné proti škůdcům) ničí architektonické stavby, památky vedou k respiračním a jiným zdravotním problémům http://www.supergreenme.com/go-green-environment-eco:Acid-Rain

http://www. ucitsnadno. cz/index. php. page=shop http://www.ucitsnadno.cz/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=26&category_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=59 http://www.geogonline.org.uk

Odlesňování rozložení lesů důsledky: funkce lesů jejich obnova příčiny odlesňování: zemědělství těžba dřeva těžba jiných surovin budování komunikací, vodních přehrad apod. důsledky: změna klimatu intenzifikace eroze desertifikace zrychlení dotoku – povodně změna biodiverzity degradace půdy

http://www.global-greenhouse-warming.com/deforestation.html

http://ecological-problems. blogspot http://ecological-problems.blogspot.com/2008/06/borneo-deforestation-and-endangered.html http://www.blog.thesietch.org/2007/10/16/seven-years-to-stop-amazon-deforestation/

Desertifikace degradace půdy v suchých, polosuchých a suchých subhumidních oblastech, a to v důsledku různých faktorů, včetně proměnlivosti klimatu a lidských činností pouště zaujímají 41,3 % z celkové plochy zemského povrchu, jsou domovem 34,7 % světové populace 2 miliardy hektarů půdy jsou ztraceny každý rok kvůli rostlinné výrobě každý rok dochází k úbytku až 24 miliard tun úrodné půdy desertifikace ovlivňuje životní podmínky 2 miliard lidí

příčiny: kombinace sociálních, politických, ekonomických a přírodních faktorů maximální snaha o využití veškeré úrodné půdy odlesňování spásání porostu hospodářskými zvířaty změna klimatických podmínek, půda je zasažená erozí http://www.worldrevolution.org/guide/desertification http://www.uwsp.edu/geo/faculty/ritter/geog101/textbook/biogeography/desertification.html

http://www.uwsp.edu/geo/faculty/ritter/geog101/textbook/biogeography/desertification.html