Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 10 Řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny systém minitendrů pro školy Praha.
Advertisements

CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Podnikové informační systémy úvod
Balance Score Card (BSC) v řízení dodavatelských systémů
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Strategie podniku v globálním světě
Kodex řízení evropské akvakultury FEAP. EIFAC – evropská komise pro sladkovodní rybářství (FAO) FEAP – federace evropských chovatelů ryb –( Federation.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Hotelnictví a turismus 3. tisíciletí
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Řízení vztahu se zákazníkem
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Tomáš Julínek Reforma zdravotnictví. Základní charakteristiky ideových pohledů na zdravotnictví - duben 2001  Zvýraznění role občana  Zdravotnická zařízení.
LIBERALIZACE POŠTOVNÍHO TRHU Česká pošta, s.p. Ing. Marcela Hrdá Generální ředitelka
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Systém managementu jakosti QMS
Proč potřebujeme nákupčí zdravotní péče MUDr. Pavel Hroboň, M.S.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
Systémové pojetí hospodářské organizace
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Interkulturní práce a slovník roku Mladý Jeroným, Jana Vlastníková.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Marketingové řízení podniku
CRM a jeho možné využití
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
8. Marketing.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Řízení pojišťoven.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Mgr. Silvie Kafková Masarykova univerzita Správa aktiv pojišťovny, investiční činnost.
Ing. František ŘEZÁČ MASARYKOVA UNIVERZITA T – 4 Ekonomické předpoklady podnikání pojišťovacího podniku.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Dotační systém v sociálních službách jako bariéra jejich rozvoje Ladislav P r ů š a Praha, 25. listopadu 2013.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Ing. Zdeněk Blažek AGROTECH Firma AGROTECH je komplexním dodavatelem zboží a služeb v oblasti označování zboží. Dodáváme samolepící etikety, termotransferové.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Ekonomika malých a středních podniků
CRM – moderní trendy.
Společenská odpovědnost a školy
Vztahy se zákazníky.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Ekonomika malých a středních podniků
SPECIFIKA SLUŽEB Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková
CRM Open Ing. Tomáš Myslivec.
Management a řízení hotelu
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Ekonomika malých a středních podniků
Ukazatele pojistného trhu
Ing. Ladislav Friedrich, CSc.
Transkript prezentace:

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 10 Řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management)

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Vymezení CRM  V řízení vztahů se zákazníky je motorem určujícím směřování komerční pojišťovny vztah s klientem.  Tento přístup je založen na kooperativním vztahu mezi pojišťovnou a klientem, kdy získávají obě strany.  Záměrem řízení vztahů se zákazníky je vybudovat strategie vztahů, s jejichž pomocí bude možno vztahy mezi pojišťovnou a klienty kultivovat a zvyšovat jejich hodnotu.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Zásady řízení vztahů se zákazníky  Ústředním pojmem v úvahách o vztahu se zákazníkem je vytváření hodnoty. Cílem řízení vztahů se zákazníky není maximální zvyšování tržeb z jednotlivých nákupů, nýbrž vytvoření trvalého vztahu se zákazníkem. Konkurenční schopnost není založena výlučně na cenové soutěži, nýbrž i na tom, zda je společnost schopna pomoci zákazníkovi zajistit příslušnou hodnotu.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Zásady řízení vztahů se zákazníky  Druhou zásadou je pohlížet na produkt jako na proces. Produkt by měl být považován za entitu, v jejímž rámci dochází k výměně mezi společností a zákazníkem. Prostřednictvím této výměny jsou schopnosti a znalosti společnosti částečně transformovány do vytváření zákaznické hodnoty.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Zásady řízení vztahů se zákazníky  Třetí zásada se vztahuje k odpovědnosti společnosti. Podle této filozofie nestačí, uspokojuje-li společnost potřeby zákazníka. Nestačí ani, je-li zákazník spokojen. Společnost může vytvářet solidní vztahy za předpokladu, že přijme odpovědnost za rozvoj těchto vztahů a nabídne zákazníkům možnosti k vytváření vlastní hodnoty.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Strategie vztahů se zákazníky  Strategie sponky – sepnutí: je orientovaná na zákazníka. Vyvěrá z úplného porozumění procesům zákazníka a optimálním způsobem podporuje zákazníkův hodnotový proces. Předpokladem úspěchu je důkladné porozumění procesům zákazníka. Společnost musí být obeznámena se situací zákazníka a rozumět jeho cílům.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Strategie vztahů se zákazníky  Strategie zdrhovadla – propojení: Oba, zákazník i společnost, přizpůsobí své procesy tak, aby do sebe zapadaly. Cílem je, aby se ze vztahu vyloučily nepotřebné činnosti a byla zajištěna kompatibilita jednání. Tato strategie vyžaduje dlouhodobou spolupráci, v jejímž průběhu jsou procesy obou zúčastněných stran systematicky analyzovány, aby se adaptace procesů mohla neustále zlepšovat.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Strategie vztahů se zákazníky  Strategie suchého zipu – přimknutí: Společnost, která se rozhodne pro tuto strategii, přizpůsobí své procesy procesům zákazníka. Hraje svoji roli ve vztahu podle scénáře zákazníka. Pro zákazníka to znamená, že nemusí investovat ani čas, ani úsilí do změny vlastních procesů.

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Vztahy pojišťovny s klienty  Navázání vztahu:  shromáždění informací (poznání klienta, znalost vlastních pojistných produktů a služeb, znalost produktů a služeb konkurence),  taktiky jednání s klientem (lichocení, sliby a výstrahy, přesvědčování).

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Vztahy pojišťovny s klienty  Rozvoj vztahu:  role emocí a informací,  základní principy péče o klienta (otevřenost, předvídavost, férovost, znalost klienta),  komunikace s klienty (produkt, hodnota společnosti, značka).

Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA Vztahy pojišťovny s klienty  Konec vztahu:  prostředky pro udržení klienta (programy loajality, křížové nabídky, vytváření aliancí, vytváření bariér).