MATEMATICKÝ KVÍZ – ČÍSELNÉ OBORY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Advertisements

Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Lomené algebraické výrazy
Zlomky a desetinná čísla.
Úpravy algebraických výrazů
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Komplexní čísla algebraický.
ČÍSELNÉ SOUSTAVY Mgr. Petr Němec ©2009
Algebraické výrazy a jejich úpravy
Hodnota proměnné Příprava na lomené výrazy
Vzájemná poloha dvou kružnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin
Racionální čísla.
(řešení pomocí diskriminantu)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ryze kvadratická rovnice
Dělení lomených výrazů
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Kvadratická rovnice.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin
Zaokrouhlování čísel Číselná osa Hledej na číselné ose Desítky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Matematický kufr Verze 3
Vzájemná poloha dvou kružnic
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
DERIVACE FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Násobilka se zvířaty 3x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Najdi dva stejné obrázky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MNOŽINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Rozklad mnohočlenů na součin
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Násobilka se zvířaty 8x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Matematický rychlokvíz 1
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 4x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Pracovní list 1) Do které kategorie jazyků se řadí španělština?
Transkript prezentace:

MATEMATICKÝ KVÍZ – ČÍSELNÉ OBORY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

POKYNY Rozdělte se na dvě skupiny. Učitel přečte danou otázku. Po přečtení otázky musí každá skupina co nejrychleji odpovědět. Ta, která odpoví první, získává daný počet bodů. Skupina, která má nejvíce bodu, vyhrává.

Otázka č. 1 – za 1 bod Jak se nazývá vztah vyjádřený zápisem a = b? RVOTSON

Otázka č. 2 – za 1 bod Jaké jsou 2 základní početní operace? a SČÍNTÁÍ NÁOSEBNÍ

Otázka č. 3 – za 3 body Jak se nazývají početní operace odčítání a dělení, které řadíme k základním početním operacím? ÍINVERZN

Otázka č. 4 – za 2 body Jak se nazývá číslo a v početní operaci a − b? MENŠENEC

Otázka č. 5 – za 3 body Jak se nazývá vztah (a + b) + c = a + (b + c)? ASOCIATIVNOST

Otázka č. 6 – za 2 body Jak se nazývají čísla, která jsou menší nebo rovna nule? NEKLADNÁ

Otázka č. 7 – za 1 bod Čísla 1, 2, 3, 4, 5, 6… se nazývají čísla…? PŘIROZENÁ

Otázka č. 8 – za 3 body Přirozená čísla obvykle zapisujeme v tzv. poziční číselné soustavě o základu deset. Jak se ve zkratce také říká této soustavě? DESÍTKOVÁ

Otázka č. 9 – za 2 body Kolika znaky jsou představovány římské číslice? Jaké znaky to jsou? - 7IVXLCDM

Otázka č. 10 – za 3 body Které číslo představuje zápis MCMLXIX? 1969

Otázka č. 11 – za 3 body Jak se nazývají přirozená čísla, která mají alespoň jednoho společného dělitele d > 1? SOUDĚLNÁ

Otázka č. 12 – za 1 bod Písmenem Z se značí obor čísel, která se nazývají…? CELÁ

Otázka č. 13 – za 3 body Na jaké dvě skupiny čísel můžeme rozdělit reálná čísla z hlediska toho, zda jdou vyjádřit ve tvaru zlomku? a RACIONÁLNÍ IRACIONÁLNÍ

Otázka č. 14 – za 1 bod Jak se nazývá tvar, který obecně vyjadřuje podíl dvou výrazů? ZLOMEK

Otázka č. 15 – za 3 body Které operace se zlomky kromě sčítání, násobení, odčítání a dělení znáte? a ROZŠÍŘÍEN KRÁCENÍ

Otázka č. 16 – za 2 body Jak se nazývá zlomek, který je tvořen podílem dvou zlomků? SLOŽENÝ

Otázka č. 17 – za 3 body Jmenujte dva způsoby, jak převést složený zlomek na zlomek jednoduchý. a DĚLENÍ ROZŠÍŘENÍ

Otázka č. 18 – za 2 body Jak se říká úpravám, kdy zlomek obsahující odmocninu ve jmenovateli rozšíříme na zlomek jemu rovný bez odmocniny ve jmenovateli? USMĚRŇOVÁNÍ

Otázka č. 19 – za 1 bod Jaký název se používá pro zlomek ? PROCENTO

Otázka č. 20 – za 2 body Doplňte slova do následující věty: –„–„……. ……… přirozených čísel n 1, n 2 … n k je přirozené číslo, které je násobkem každého z nich.” SPOLEČNÝ NÁSOBEK

ZDROJ POLÁK, Josef. Přehled středoškolské matematiky. 8. vydání. Praha : Prometheus, s. ISBN