VÝZNAM VODY PRO ČLOVĚKA…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Voda-Základ života.
Advertisements

Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Autor: Andrea Bartoníková
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Biologické aspekty vody
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA Přírodověda 5. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Název: VY_32_INOVACE_VZD689_20 Oblast: Stručná anotace: Tato výuková prezentace je určena pro žáky 8. ročníku v návaznosti na tematický okruh Zaostřeno.
Úloha ledvin v regulaci pH
MUDr. Eva Rychlíková Zdravotní ústav se sídlem v Kolíně Prostředí kolem nás.
Zpracovala: Natali Hoffmannová
Nedostatek času pro nás už neexistuje. Každý člověk má jenom tolik minut, hodin a dní kolik jich využije.
V.O.D.A.
Vytvořila: Kristina Thielová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VODA Vypracovali: Jakub Zeman a Adam Obrtel Vyučující : Ludvík Kašpar
Výživa a potraviny Voda a nápoje Obrázek:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Zdravá výživa II Dagmar Šťastná.
LEDVINY Jak vypadají, kde jsou uloženy, jejich funkce, selhání ledvin, možnosti léčby při selhání ledvin.
Výživa a potraviny Metabolismus člověka Obrázek:
DETOXIKACE – očista organismu
1 MÁM SVÉ TĚLO RÁDA Projekt „Zdravě jíst, zdravě žít II.“
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VODA.
Vylučovací soustava Je tvořena ledvinami a močovými cestami.
Voda je důležitá: Lidi:potřebují jí každý den, protože bez příjmu vody budeme dehydrováni Zvířata:bez vody by umřeli a mi bychom se pak neměli s čím.
VODA.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Pitný režim a děti Dana Růžičková, DiS., nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí 14. května 2008.
Podmínky života na Zemi 5.ročník
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA 5. ROČNÍK.
Člověk Člověk je společně s živými organizmy součástí živé přírody.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Vylučovací soustava 5. ročník
Lidské tělo II. ( soustava trávicí, vylučovací, kožní, nervová )
Zajišťuje proudění krve.
„Sami“ si vybíráme cestu zdraví nebo nemoci..
Péče o zdraví 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
10 DŮVODŮ PROČ PÍT ALOE VERA GEL
.. Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná Autor:Mgr. Eva Burdová Cílová skupina:2. stupeň, Základní škola speciální.
VÝŽIVA „Patrně jediný způsob, jak si zachovat zdraví, je jíst, co ti nechutná, pít, co se ti oškliví, a dělat, co se ti nechce.“ Mark Twain.
Metodická komise OSÚ-ZL Cvičitel lyžování © 2010.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
KREV – OBĚHOVÁ SOUSTAVA - tělesná tekutina, která u zdravého dospělého člověka tvoří 7 % tělesné hmotnosti (asi 5 litrů) - krev se neustále obnovuje, každý.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Alena Soukalová 4.D Střední škola KNIH.  Obecné informace o vitamínech  Rozdělení vitamínů  Příjem vitamínů  Poruchy související s vitamíny  Minerály.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Radana Marelová Název : VY_32_INOVACE_2A_19_Lidské_tělo Téma:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_04_20_pitný režim Klikněte na správnou odpověď.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XII_3_15_VYLUČOVACÍ SOUSTAVA Šablona číslo: XII Sada číslo: 3 Pořadové číslo DUM: 15 Autor: Mgr. Kateřina Zikmundová.
VODA ŽIVÁ. EKOŠKOLA CÍL EKOŠKOLY: snižovat ekologický dopad školy na životní prostředí a zlepšovat prostředí ve škole a jejím okolí.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.03_pece_o_zdravi Název: Péče o zdraví Číslo operačního.
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 06_Soustava vylučovací Autor : Ing.Hana Martínková, ZŠ a MŠ Hazlov Období vytvoření : leden 2012.
1 Základní škola Ostrava, Kounicova 2, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – III/2 – CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu - Moderní.
Vylučovací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zákoucká Simona Polášková Lucie
Žít zdravě Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Vylučovací soustava VY_32_INOVACE_06-07 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
VY_52_INOVACE_23_01_hygiena vylučovací soustavy
Vypracoval:Vojtěch Szoltys
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
VY_32_INOVACE_06-18 Testové otázky k tématu Vylučovací soustava
Autor: Mgr. Eva Procházková
Transkript prezentace:

VÝZNAM VODY PRO ČLOVĚKA…

Voda je základní složkou života na zemi. Bez vody by nebyl život. Člověk si neuvědomuje, jak moc by měl být za vodu vděčný.

Voda je podstatou lidské bytosti Voda tvoří 60-70 % těla dospělého člověka. U narozeného dítěte dokonce 70-80 %.

Koloběh vody v lidském těle Voda je v lidském těle v neustálém koloběhu na jedné straně je přijímána na druhé straně je po splnění svých funkcí z těla vracena do vnějšího prostředí

Vylučování vody z těla Člověk vyloučí denně zhruba 2,5 litrů vody. Aby mohlo lidské tělo normálně fungovat, musí každý člověk vyloučenou vodu pravidelně doplňovat.

Přijímání vody Bez potravy vydrží člověk celé měsíce, bez vody pouze několik dní. Pro zdravý život by měl každý člověk doplnit veškerou vyloučenou vodu, tj. 2,5 litrů 1 l přijmeme v potravě 1,5 l bychom měli vypít

Žízeň Člověk má sklon k tomu pít pouze tehdy, když má žízeň. Pocit žízně je ale jen alarmující mechanizmus, upozorňující na vážnější nedostatek vody v našem těle.

A zase žízeň V případě, že na signál žízně nereagujeme, může dojít k poškození organizmu nebo narušení některých jeho funkcí. Pravidelný příjem vody v různých podobách je nezbytný pro udržení naší schopnosti pracovat, učit se, bavit se, ale i jenom v klidu odpočívat.

Pitný režim Neměli bychom tedy čekat, až se nedostatek vody v našem těle přihlásí pocitem žízně, ale dbát na pravidelný přísun tekutin. Nemělo by se pít jen nárazově, ale pravidelně po celý den.

Člověk není velbloud… Žíznivý velbloud dokáže vypít během 10 minut skoro 100 l vody, bez vody pak vydrží až 1 měsíc