Úvod do pozemních komunikací liniové stavby - doprava silničními nebo jinými nekolejovými dopravními prostředky, případně pohyb chodců, cyklistů, výjimečně i kolejové dopravy (např. tramvaj na městské komunikaci) silniční komunikace je pozemní komunikace určená pro provoz silničních motorových vozidel a jejím charakteristickým rysem je zpevněná vozovka
DĚLENÍ POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ podle Zákona č. 13/1997 Sb DĚLENÍ POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ podle Zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů dálnice silnice místní komunikace účelové komunikace
Pozemní komunikace v extravilánu ČSN 73 61 01 „Projektování silnic a dálnic“ (2004) Změna Z1 (2009), Změna Z2 (2013) Politika jakosti pozemních komunikací (pjpk.cz) Technické podmínky TP
Dělení pozemních komunikací v extravilánu 1/ dálnice 2/ silnice rychlostní silnice (patří mezi silnice I. třídy, silnice I., II. a III. třídy charakteristiky vlastnictví + správa Doplnit obrázky
Zdroj http://ceskedalnice.cz
délka dálniční a silniční sítě k 1.1.2013 silnice III.třídy 34172,3 km ~ 61% dálnice 751,2 km ~ 1% rychlostní silnice 442,1 km ~ 1% silnice II.třídy 14542,9 km ~ 26% silnice I.třídy 5807,9 km ~ 11% Zdroj http://www.rsd.cz/
Návrhové prvky Trasa – 2 průměty Osa komunikace (směrové vedení trasy)
Návrhové prvky Trasa – 2 průměty niveleta komunikace (výškové vedení trasy)
Návrhové prvky Návrhová rychlost – vn [km/h] prvky směrového vedení trasy (R) prvky výškového vedení trasy (Rv, Ru) souvisí zejména s délkou rozhledu pro předjíždění pro zastavení
Kategorizace silničních komunikací Písmenný znak – D, R, S Kategorijní šířka – b [m] Návrhová rychlost – vn [km/h]
Příčné uspořádání dvoupruhové silnice
Příčné uspořádání dálnice a rychlostní komunikace
Průjezdní úseky silnic obcemi
Úprava oblasti vjezdu přestavba průsečné křižovatky na okružní vjezdový ostrůvek Úprava průjezdních úseků úprava přechodů pro chodce úprava zastávek