Přítomný čas prostý Present simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Advertisements

Minulý čas prostý Pravidelná slovesa.
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_42.
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Trpný rod V minulém, přítomném a budoucím čase Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_67 NázevPresent simple - positive Téma hodinyMůj den PředmětAnglický jazyk.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují tvoření otázek v přítomném čase prostém. Procvičují si slovní zásobu tematického okruhu volný čas. Tvoří.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_422_Přítomný čas prostý 1 AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách záporných. Procvičují si slovní zásobu tematického.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_69 NázevPresent simple - questions Téma hodinyTvoření otázek v přítomném.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present simple – revision Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_06_Přítomný čas prostý AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Existenční vazba THERE IS / THERE ARE
Osobní, předmětná, přivlastňovací
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Present simple Přítomný čas prostý. Probíhá opakovaně, často, vždycky, nikdy, obvykle, zřídka…. On Saturday, at five o´clock, on my birthday, every day,
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2160 NázevPresent simple Téma hodinyPřítomný čas prostý - opakování.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_15_A6_Bartonkova TÉMA : Opakování – přítomný čas prostý OBSAH : Opakování – přítomný čas prostý.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Sloveso TO BE V přítomném, minulém i budoucím čase Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického.
Anotace – Zápor Anotace - Pracovní list k procvičení způsobu tvoření záporných vět, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
PRESENT SIMPLE – přítomný čas prostý Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Present simple Přítomný čas prostý. Kladná věta (+) kladnou větu vytvoříme jednoduše, za pomocí tvaru infinitivu slovesa, které chceme použít I drive.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
- používáme při popisu aktivit běžných, pravidelných či se opakujících.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_09_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
VY_32_Inovace_ Present simple - question
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
VY_32_ Present simple - negative Project 1
ANGLICKÝ JAZYK – 7. ROČNÍK
Podstatná jména počitatelná/nepočitatelná
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo
Název školy: Základní škola Městec Králové
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
NÁZEV: VY_32_INOVACE_11 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Present simple Negative +question
Minulý čas prostý pravidelných sloves
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
Time prepositions Anotace: Materiál je určen pro žáky
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
1st part Present simple tense Prostý přítomný čas.
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Přítomný čas prostý Present simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Zpracovala: Ing. Alice Javoříková

Přítomný čas prostý Vyjadřuje: pravidelně se opakující jevy (I get up early every day.); dané, neměnné jevy (The sun rises in the morning.); pocity, emoce (like, hate, want,...); smyslová slovesa.

Oznamovací věta kladná PODMĚT + SLOVESO + ostatní větné členy. I playwe play you playyou play he, she, it playsthey play U 3. osoby jednotného čísla přidáváme v přítomném čase prostém ke slovesu „s“. Pro přidávání „-s“ platí stejná pravidla jako při tvorbě množného čísla podstatných jmen pravidelných. (try–tries; watch–watches) Příklad: We play tennis every Sunday. Hrajeme tenis každou neděli. She plays the piano. Ona hraje na klavír.

Oznamovací věta záporná PODMĚT + DON’T/DOESN’T SLOVESO + ostatní větné členy. I don´t playwe don´t play you don´t playyou don´t play he, she, it doesn´t playthey don´t play Ve všech osobách přidáme v záporu před významové sloveso „don´t“. U 3. osoby jednotného čísla přidáváme nikoli „don´t“, ale „doesn´t“, významové sloveso už bude bez „-s“ na konci. Příklady: I don’t like milk. Nemám rád mléko. He doesn’t eat potatoes. On nejí brambory.

Otázka (WH-words) DO/DOES + PODMĚT + SLOVESO + ostatní větné členy? Do I play?Do we play? Do you play?Do you play? Does he, she, it play?Do they play? U 3. osoby jednotného čísla začneme otázku „Does…?“, významové sloveso bude pak už bez koncového „-s“. Příklady: Do you speak English? Mluvíš anglicky? Does it work well? Funguje to? Why do you study English? Proč studuješ angličtinu? When does the school year start? Kdy začíná školní rok?

Procvičování Přelož: John vstává velmi brzy. Snídá chleba s máslem a pak jde do školy. V poledne jeho vyučování končí. Odpoledne si John dělá domácí úkoly a večer jde spát. John gets up very early. He has bread and butter for breakfast and then he goes to school. At noon his lessons end. In the afternoon John does his homework and he goes to bed in the evening.

Procvičování Přelož: A: Moji přátelé jezdí každé léto do Itálie. B: Jezdíš s nimi také? A: Ne, nejezdím. Já navštěvuji svoji babičku. B: Kde bydlí tvoje babička? A: Moje babička žije na venkově. A: My friends go to Italy every summer. B: Do you go with them too? A: No, I don´t. I visit my Granny. B: Where does your Granny live? A: My Granny lives in the country.

Procvičování Doplň následující slovesa ve správném tvaru: go, work, try, teach, kiss, make, do, walk, sleep, read Mr Hill …………………. in a factory. He to do it. I with my dog in the park. Tom his girlfriend. Mum a cake every Friday. Lucy home. We a book. It´s time to go to bed and Peter is a teacher, he Math. What do you in the evening? works has walk loves makes goes read sleep teaches do

Zdroje a literatura DUŠKOVÁ, Ludmila. Stručná mluvnice angličtiny. 6. vyd. Praha: Academia, ISBN s. 140–143.