VIKMA06 Rešeršní a studijně rozborová činnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Opakování k maturitě.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Význam informací v podnikání
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
1. přednáška Předmět finanční analýzy a finančního plánu
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Význam informací a dat a znalostí
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Marketingový informační systém MIS. MIS  systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější.
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
Modul C1 - Systémy právní ochrany duševního vlastnictví
Význam průmyslově právní ochrany pro transfer technologií
Finanční analýza.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
ÚTVAR TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Praxe centra pro transfer technologií Pomoc komerčnímu uplatnění poznatků vznikajících na VUT v Brně Seminář k třetí roli VŠ.
EBSCO Ramis Václavík Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Patentové informace o nových technických řešeních Miroslav Paclík ÚŘAD PRŮMYSLOVÉHO VLASTNICTVÍ
Organizace a organizování podniku
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
1. přednáška Předmět finanční analýzy a finančního plánu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Informatika a komunikace v logistice Kapitola 8: Úkoly logistického informačního systému, Struktura informačního systému podniku, Pohyb informací v síti.
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Finanční řízení podniku 1. př
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Personální plán pro podnikatelský plán
Struktura podnikatelského plánu
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Podnikové hospodářství Inovace profesního vzdělávání ve vazbě na potřeby Jihočeského regionu CZ.1.07/3.2.08/
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
VIKMA06 Rešeršní a studijně rozborová činnost : Přednáška K3: Specifické aplikační oblasti vyhledávání informací (knihovny, lékařství, oblast.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
VIKMA06 Rešeršní a studijně rozborová činnost
ProQuest Central Mgr. Alena Doláková
Marketingový plán podniku
Struktura finančního trhu
MARKETING Přednáška P
EBSCO PhDr. Ivana Reznerová
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Katedra řízení podniku
VIKMA06 Rešeršní a studijně rozborová činnost
EBSCO PhDr. Ivana Reznerová
VIKMA06 Vyhledávání informací
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
MARKETING Přednáška P
OECD iLibrary Centrum informačních a knihovnických služeb
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Transkript prezentace:

VIKMA06 Rešeršní a studijně rozborová činnost 7. 5. 2010: Přednáška D7: Specifické aplikační oblasti vyhledávání informací (lékařství, oblast firemních a ekonomických informací, patentové informace) FF MU, jaro 2010 Mgr. Josef Schwarz 126172@mail.muni.cz

Téma EBM jako příklad pokročilého vyhledávání a zpracování informací v lékařství vyhledávání informací v oblasti obchodu vyhledávání patentových informací

EBM evidence based medicine (medicína založená na důkazech) využívání výsledků klinických studií v praxi (doklady správných diagnostických a léčebných postupů) odlišný přístup k informacím a nové informační zdroje metaanalýzy a systematické přehledy klinických studií (Cochrane Collaboration)

EBM [SUNY Health Sciences Evidence Based Medicine Course. (State University of New York), 1997.]

EBM metaanalýzy, systematické přehledy „důkazní“ materiál publikované i nepublikované studie (negativní výsledky) „důkazní“ materiál odborné časopisy šedá literatura výsledky ve specializovaných zdrojích databáze: Cochrane Database of Systematic Reviews časopisy: Evidence Based Medicine, ACP Journal Club příručky: Clinical Evidence

EBM vytváření přehledů formulování problému vyhledání a výběr studií hodnocení kvality studií sběr dat, analýza a prezentace výsledků interpretace výsledků aktualizace přehledu na základě nových údajů

Firemní informace Informace podle zdroje interní firemní (vnitropodnikové) informace externí firemní informace (informace o vnějším prostřední - stav oboru a ekonomiky, konkurence, partneři atd.) Informace podle způsobu získávání primární informace – získávané průzkumem sekundární informace – publikované zdroje Informace podle dostupnosti veřejné informace neveřejné informace

Interní firemní informace obchodní (marketingové) informace dodavatelé, distribuce, B2B, B2C, konkurence, cenová politika atd. ekonomické (finanční) informace hospodaření a účetnictví, kapitálové potřeby a zdroje, cash flow, strategie získávání finančních zdrojů atd. technické informace výzkum a vývoj, odborné informace, patentové informace, řízení jakosti, normalizace atd. výrobní informace technologické postupy a zařízení, bezpečnost práce, údržba a skladování, logistika atd. personální informace zaměstnanci, organizační struktura, mzdová a sociální politika atd. manažerské informace vize, poslání a cíle firmy, strategické plánování, analýzy SWOT

Externí firemní informace kancelářské informace kreditní informace bankovní informace obchodní informace marketingové informace burzovní informace

Firemní literatura veřejné zdroje neveřejné zdroje výroční zprávy prospekty, firemní nabídky katalogy, seznamy výrobků podnikové normy, metodiky patentové přihlášky odborné publikace vnitropodnikový tisk (časopisy, noviny, brožury atp.) firemní inzerce neveřejné zdroje interní materiály, analýzy, dokumenty osobní komunikace

Kancelářské informace kontaktní, registrační, identifikační, referenční informace adresa, telefon, právní forma, IČO, obor činnosti, rok založení, roční obrat a zisk, základní kapitál ad. databáze: Kompass Informkatalog Dun & Bradstreet Obchodní rejstřík ARES

Kreditní informace identifikační údaje a finanční charakteristika (kancelářské inf.) nemovitosti aktiva, pasiva platební schopnost (max., měsíční) kredit celková bonita firmy – rating očekávaný vývoj firmy doporučení obchodního spojení Creditreform: doporučuje se, přípustné, nezamítá se, je otázkou důvěry, nedoporučuje se

Kreditní informace kreditní zpráva – Business Information Report (Dun & Bradstreet) další db: Creditreform, Intercredit, CreditInfo v db centrech např.: Experian‘s Business Credit Profiles

Kreditní informace - příklad

Kreditní informace - příklad

Bankovní informace 1. identifikační informace (kancelářské i.) 2. finanční hodnocení firmy úvěruschopnost, stav konta, platební morálka, celková bonita 3. doplňkové informace emise cenných papírů, export/import, investice ->slovní hodnocení neveřejné informace (bankovní tajemství) příklad: SOLUS

Bankovní informace - příklad

Obchodní informace výroba v daném oboru charakteristika výrobků logistické informace cenové informace o výrobcích ochranné známky ->db: Kompass

Marketingové informace průzkumy trhu analýza vedoucích firem v oboru hodnocení nových výrobků aktuální investiční akce, veřejné zakázky analýza regionů, států

Burzovní informace výsledky obchodování na burze cenový vývoj skupin akcií kurzy devizového trhu

Regionální ekonomické informace popis daného oboru (odvětví) v určitém regionu širší pohled na stav odvětví firmy působící v daném regionu forma: analytické zprávy příklad: Country Reports (EIU – Economic Intelligence Unit) polit. a ekon. trendy, prognózy, export/import, finanční toky, zahr. obchod přístup i v db centrech

Interpretace ekonomických informací provádějí ekonomičtí a finanční analytici na základě řady parametrů (ukázka->) celkové doporučení D&B: stupně rizikových indikátorů: minimální riziko riziko nižší než průměrné riziko větší než průměrné vysoké riziko

Patentové informace patent patentová listina patentový spis patentová literatura popisy vynálezů, užitných vzorů, průmyslových vzorů věstníky patentových úřadů seznamy udělených patentů

Vyhledávání patentových informací patentová rešerše rešerše na stav techniky rešerše na novost rešerše na patentovou čistotu databáze patentových informací komerční přístup (databázová centra) Derwent World Patents Index bezplatný přístup (patentové úřady) Patentový a známkový úřad USA (USPTO) Evropský patentový úřad (EPO) Úřad průmyslového vlastnictví (ÚPV)