její znečištění a důsledky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ozonová díra & Skleníkové plyny
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Zpracovaly:Klára Hamplová Barbora Šťastná
Globální klimatické změny
Globální oteplování Marek tecl 2L.
Abiotické podmínky života
Jaderná energie Výroba paliv a energie.
Globální oteplovaní.
Vypracovali:Rudolf Ščudlík Karel Zlevor Jiří Vojtíšek
Antropogenní vlivy na přírodní sféru
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Globální oteplování Vít Kmoch.
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
Skleníkový efekt je proces, p ř i kterém atmosféra zp ů sobuje oh ř ívání planety tím, že absorbuje dopadající slune č ní zá ř ení a zárove ň brání jeho.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Ohrožování základních složek biosféry
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Oxid uhličitý
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Narušení ozónové vrstvy
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Písemka č. 4  jméno, kruh, varianta 5, 6  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Atmosféra Filip Bordovský.
Skleníkový efekt.
Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Hydrosféra základní složka života
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Globální problémy – – ozonová díra, skleníkový efekt a znehodnocení půdy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Atmosféra.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
Součásti neživé přírody
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Globální oteplování Martina Červenková.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Problémy Ozónové vrstvy.
Environmentální problémy
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

její znečištění a důsledky Atmosféra její znečištění a důsledky

vlastnosti atmosféry výšková struktura homosféra heterosféra

Složení atmosféry vodní pára dusík kyslík ostatní plyny

Ozonová díra Antarktida (konec tamější zimy) od r. 1985 úbytek ozonu hlavně používáním tzv. freonů (zvyšují také skleníkový efekt) ozon – zachycuje UV záření díky Montrealskému protokolu - zlepšení

Působení chloru na ozon

Problémy dlouhověkost freonů (v atmosféře i přes 100 let) pokračuje výroba tzv. „měkkých freonů“

Skleníkový efekt skleníkové plyny vodní pára oxid uhličitý (CO2) metan (CH4) oxid dusný (N2O) plyny CFC (freony) ozon (O3) jejich množství v atmosféře nejvýznamněji navyšuje člověk

Přirozený a antropogenní skleníkový efekt

Koncentrace CO2 v atmosféře stále narůstá…

…zvyšování globálního oteplování http://www.youtube.com/watch?v=WuY7GnmabfA

Změny klimatu Co je to klima? klima v minulosti ledovcové vrty korálové útesy letokruhy stromů sedimenty ze dna oceánů

Očekávané důsledky zvyšování hladiny moří a oceánů nárůst pouští nepravidelný nástup ročních období ústup ledovců – migrace živ. druhů větší výskyt větrných bouří a tornád zesílení jevu El Niño zhoršená dostupnost sladké vody změna směru či zastavení mořských proudů Dopad na lidské zdraví

Budoucí scénáře Ochlazení Oteplení Nová doba ledová

Havárie elektrárny v Černobylu jaderná energie v Evropě

roční výroba elektřiny v JETE

Princip štěpení uranového jádra

Nevýhody jaderné energie odpadní teplo ve formě vodní páry skleníkový plyn problém ukládání vyhořelého paliva těžba uranu – zátěž pro ŽP vysoká cena výroby paliva ekologická zátěž poločas rozpadu

Záření působící na člověka zhoubné nádory rakovina kůže rakovina štítné žlázy leukémie genetické změny

Zdroje záření na zemském povrchu

Ramsar (Írán) – až 200x větší radioaktivní pozadí než jinde ne světě

Elektrárna Černobyl

Havárie 26. dubna 1986 v 1 hodinu a 24 minut příčina – experiment a jeho odložení selhání lidského faktoru utajování informací

Radioaktivní mrak druhý den po havárii

Kategorizace zamoření

Zamoření (bývalého) Československa informace se zpožděním nedostatečná informovanost a bagatelizace údajně běžná porucha…

Skutečnost? http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=5jMDMgOAWhI

Následky havárie globální lokální – Pripjať životní prostředí fauna a flóra zemědělská půda podzemní vody skládky šíření větrem…

Zdravotní rizika trávicí, oběhová, kožní, vylučovací soustava… odolnější jsou buňky nervové, kostní, svalové