Marketing a management v praxi?. Co je to management?   a) vedení podniku; v užším smyslu to je vrcholové vedení, v širším všechny články struktury.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Advertisements

Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Ekonomická gramotnost
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÝ MIX.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Trh Pavel Šuranský.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
Poradenství v obecném řízení
MARKETINGOVÝ MIX.
Definice managementu.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
8. Marketing.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Marketingový systém řízení
Ing. Veronika Dostálková MBA
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Jakub Stránský Marketing.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Marketing a management v praxi?

Co je to management?   a) vedení podniku; v užším smyslu to je vrcholové vedení, v širším všechny články struktury řízení.  b) soubor technik řízení a organizování podniku.

Management jinak   Devadesát procent toho, čemu říkáme management, je komplikováním podmínek pro realizaci čehokoli. Peter F. Drucker  Neustálé zlepšování každé činnosti každým pracovníkem Úkol managementu podle Japonců; nazývají ho kaizen

Nejdůležitější výzvy managementu   Snižujte náklady a zajišťujte růst.  Zeštíhlujte a zároveň budujte.  Dosahujte stále lepších výsledků  Pouštějte se do nových oblastí  Využívejte přitom méně zdrojů Rosabeth Moss Kanterová z Harvard Business School

Manažer rovná se vůdce?   Každý manažer by měl být vůdcem.  Často je ale administrativním pracovníkem  Špatný manažer spoléhá na nařizování a kontrolu  Dobrý manažer umí své myšlenky „prodat“  Manažer potřebuje vizi, vidí „neviditelné“.  Je ale velký rozdíl mezi vizí a halucinací.

Vztah managementu a marketingu   Existují dva typy manažerů:  Jedni vědí, že marketingu nerozumějí  Druzí to nevědí  Mnozí šéfové vidí marketing jen jako výdaje  Neuvědomují si, že to jsou investice

Co je to marketing?   Marketing je souhrn činností, jimiž se podniky snaží zvýšit prodej.  Zahrnuje studium trhu, identifikaci potřeb a přání spotřebitelů, jež dosud nebyly (plně nebo vůbec) v nabídce uspokojeny, zjišťování příčin nespokojenosti zákazníků.  Poznatky z této činnosti jsou přenášeny do koncipování nových výrobků, do činnosti obchodní a současně i do aktivního ovlivňování spotřeby (např. reklamou).

Marketing podle Philipa Kotlera   Společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co sami potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny výrobků s ostatními.  Marketing není exaktní disciplína s jednoznačně platnými vymezeními a závěry.  V praxi existuje tolik pojetí marketingu, kolik je výrobních a distribučních organizací.

Marketingový mix aneb 4P   Výrobek (product)  Cena (price)  Místo (place)  Propagace (promotion)  Někdy se připojují ještě další P:  lidé (people)  obal (packaging)

K čemu je marketingový mix?   Jeho prostřednictvím lze ovlivňovat tržby, pozici výrobku, firmy na trhu  Aby byl marketing účinný, musí podnik řídit mix jako integrovaný celek  Odpovědnost za jednotlivé prvky by neměla být ve firmě rozdělena do příliš mnoha rukou

Co je cílem marketingu?   Pochopit problém kupujícího, který jej vede k přání a rozhodnutí nějakou věc či službu získat, koupit  Firma musí vyrábět to, co zákazník chce, výrobek musí zákazníka uspokojit  Zákazníkův problém je příležitostí podniku něco vyrobit, nabídnout a prodat

Marketing je neustálý proces   Uspokojení a změna struktury potřeb zákazníků mění přání lidí a tím i poptávku  Porozumět kupujícím (trhu) lze pomocí marketingového výzkumu  Pozor na interpretaci výsledků - například zvýšení podílu na trhu je žádoucí, ale když manažer General Elektric kdysi zvyšoval podíl na trhu elektronek v době, kdy se začaly objevovat tranzistory, přišel o práci...

Specifika managementu a marketingu v médiích  Mediální trh má dvě části  Na spotřebitelském trhu se prodávají mediální produkty a služby  Na reklamním trhu se inzerentům prodává služba - přístup k publiku  Média mají dva hlavní zdroje příjmů: z přímého prodeje spotřebitelům a z inzerce; specifikem jsou výhradně inzertní média (zdarma rozdávané noviny)

Provázanost obou mediálních trhů   Větší závislost na příjmech z inzerce znamená menší nezávislost obsahu na inzerentech  pokud se ale zároveň s růstem prodeje sníží úroveň socioekonomického složení publika, může být vliv opačný  Výkonnost obou trhů se ovlivňuje:  růst prodeje může vést k vyšším sazbám za inzerci

Vliv publika na ekonomiku médií   Rozptýlené publikum může znamenat ekonomické riziko  Lokální publikum může znamenat ekonomickou stabilitu  Proč? Kvůli vyšším nákladům na distribuci, ale roli hraje také schopnost pokrýt určitý trh spotřebitelů

Důsledky soupeření o tržbu   Soupeření o stejný zdroj příjmů může vést k uniformitě médií  Jinými slovy: budou-li se různé noviny zaměřovat na stejné publikum (a inzerenty), budou asi vypadat podobně  Výhoda veřejnoprávních médií - nesoupeří o stejný druh příjmů jako komerční média

Zájem managementu médií versus zájem publika?   Management chce docílit co nejvyššího zisku  Publikum chce důvěryhodné a pro ně relevantní informace  Je to rozpor nebo ne?  Finanční nezávislost a ekonomická prosperita je předpokladem pro redakční autonomii. Například MF DNES bude zřejmě nezávislejší než ekonomicky slabé okresní noviny...

Co je to Media Projekt?   Výzkum sledovanosti médií, který využívají vlastníci, reklamní agentury a inzerenti  První Media Projekt začal v roce Tříletý cyklus tehdy realizovaly agentury GfK Praha a Aisa (Median)  Od zavedení peoplemetrů v roce 1997 se zabývá Media Projekt především tiskem a rozhlasem

Jak se dělá Media Projekt   Při dotazování face to face se používá papírový dotazník  Ročně je dotazováno 30 tisíc náhodně vybraných respondentů ve věku od 12 do 79 let  Výzkum má tři základní části: - popis domácnosti a výběr cílové osoby - mediální chování - technická data

Sledovanost není všechno   Významným údajem pro vlastníky médií je prodej  V současném období prodej naprosté většiny tištěných médií klesá  Výjimkou je prodej některých bulvárních médií