„Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
Strukturované učení PROJEKT EU
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Taneční a pohybová výchova
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Vzájemná hospitační činnost
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
MATEMATIKA Inovativní metoda výuky č ročník učební obory, SOU
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Průřezová témata klíčových kompetencí
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
U ČÍME SE UČIT Zavádění klíčové kompetence k učení do škol Jan Jersák.
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Faktory ovlivňující přechod žáků 5. ročníků na víceleté gymnázium Poznatky z longitudinálního výzkumu CLoSE Jana Straková, David Greger.
Projekt do Výchovy ke zdraví
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Didaktika geografie.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
EU peníze školám II.Cizí jazyky Koordinátor: Věra Křížová akreditace - DVPP ze
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Prezentace výsledků projektu Centrum občanského vzdělávání CZ.1.07/1.2.00/
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. 3. září 2015, Opava.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013
Didaktické prostředky
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
České Budějovice, červen 2016
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Moderní metodické materiály a metody výuky angličtiny pro 1. a 2
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_33
Učíme se jinak.
První zkušenosti s evaluací
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_36
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Druhý stupeň malotřídně
Transkript prezentace:

„Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?

Pilotní srovnávací studie vzdělávacích příležitostí v předmětu AJ na víceletém gymnáziu a II. stupni ZŠ Realizace proběhla na vybrané ZŠ a gymnáziu v Chebu dne

Výzkumný problém Jaký vliv má umístění žáka na víceletém gymnáziu / ZŠ na jeho příležitost naučit se dobře komunikovat v AJ?

Analýza výzkumného pole

Jakou příležitost dává škola?

Hypotézy Hlavní: Žáci víceletého gymnázia mají lepší příležitost naučit se komunikovat v anglickém jazyce než žáci ZŠ. Vedlejší: (viz ukazatele vzdělávací příležitosti)

Základní soubor a vzorek Základní soubor: Gymnázium v Chebu a ZŠ v Chebu Vzorek: u testů vždy jedna vybraná jazyková skupina vždy 3 vybraní žáci z této skupiny v případě rozhovoru se žáky učitelka AJ ve vybrané skupině

Způsob výběru Na všech úrovních záměrný: - školy byly vybrány podle kontaktů a umožnění výzkumu - skupiny dle rozvrhu výuky s ohledem na den výzkumu - žáci pro rozhovor dle požadavku mluvit se žáky tří rozdílných úrovní.

Metody Srovnání objektivních údajů o výuce AJ na vybraných školách Srovnání obsahu ŠVP Krátký test pro žáky zkoumající získané znalosti anglického jazyka Strukturovaný rozhovor se třemi žáky Strukturovaný rozhovor s učitelem

Srovnání tvrdých dat Dotace hodin - gymnázium – prima 5 hodin sekunda - kvarta 3 hodiny - ZŠ třída 3 hodiny Počet dětí - 15 a méně

Srovnání ŠVP Kompetence – k učení, komunikativní, k řešení problému, sociální a personální, občanské Průřezová témata, školní výstupy Tématické okruhy, mluvnice

Test vytvořen na základě získaných ŠVP 3 části - překlad - slovní zásoba - gramatika

2.b) GM2.b) ZŠ3.a) GM2.c) ZŠTotal GMTotal ZŠ 1.4, ,518, ,5 4.3, , , ,5420, , , ,513,5418,511, ,52179, ,5216,58,5 14.1,5 3,5216,58,5 2,640,975,142,6822,3911,53 Vybrané výsledky testu

Vybrané výstupy z rozhovorů Strukturované rozhovory: - se třemi vybranými žáky ze třídy - s učitelkou AJ dané třídy

Největší rozdíly motivace spolužáků klid na učení kvalifikovanost učitelů možnosti navíc, které škola žákům dává

Možnosti navíc (ve vztahu k AJ) GymnáziumZŠ ZájezdyAnoNe KroužkyNe SoutěžeAnoNe Knihovna s AJ Ne Rodilí mluvčíAnoNe E-learningAno TechnikaSmartboard aj.Jen meotar

Srovnatelné podmínky komunikativnost užívaných metod další vzdělávání učitelů

Zhodnocení hlavní hypotézy Žáci víceletého gymnázia mají lepší příležitost naučit se komunikovat v AJ než žáci základní školy. V některých kritériích se potvrdila,v jiných ne.

Brána otevřená všem (jen někteří ji mají otevřenější)

Otázky do budoucna Je „brána jazyků“ pro studenty gymnázií otevřenější? Má být světový jazyk přístupný všem stejně, nebo je v pořádku, když není? Jaké složení žáků a atmosféra vzniká na gymnáziích/ZŠ z hlediska etnika a genderu?