Vzdělávací politika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Hodnocení škol a školských zařízení
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Činnost veřejné správy
Veřejná správa – úvod.
Monitoring dalšího vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
STÁTNÍ SPRÁVA A SAMOSPRÁVA
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Organizace Státní správy
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
Kontrola veřejné správy I.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
KONFERENCE AŘG ČR PŘEROV-3. DUBNA – 5. DUBNA 2013.
Státní správa Petr Machala.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Studium pro školní metodiky prevence
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Veřejná správa ve školství, autonomie škol – mezinárodní srovnání
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Financování regionálního školství
Bc. Lektorství cizích jazyků
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Vzdělání z hlediska teorie statků
Veřejná správa ve školství
Management pro vychovatele PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
2. ročník(4. semestr) NMgr. studia LF LF:MPSM101
Bc. Lektorství cizích jazyků
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
Současné prostředí v České republice pro víceúrovňové vládnutí RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo vnitra.
RODINNÁ POLITIKA Rodinná politika na úrovni krajů a obcí, Metodické „doporučení“ MPSV ČR, 2008) souhrn aktivit a opatření za účelem podpory rodiny podpora.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
9. Stát, politický systém, demokracie 10. Nástroje veřejné politiky Prameny: Dvořáková, Vladimíra – Kunc, Jiří Demokracie a ústavnost. Praha: Karolinum.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Regionální politika ČR
Rozpočtové právo 2. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
RESORT ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A ZAMĚSTNANOSTI
Výzva k předkládání žádostí
Normativní financování vztahy a souvislosti
Informační zdroje české veřejné správy
Obecně o veřejné správě
Evaluace v mateřských školách
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Pedagogický management 2005 J. Šťáva katedra pedagogiky tel
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Model intenzivní podpory
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Transkript prezentace:

Vzdělávací politika

Vzdělávací politika Principy, priority a metody rozhodování o vzdělávacích institucích. Strategické cíle rozvoje vzdělávání Legislativní rámec vzdělávacích institucí Způsob financování vzdělávání Stanovení obsahu a cílů vzdělávání Ovlivňování podmínek činnosti vzdělávacích institucí Způsob kontroly vzdělávacích zařízení

Působnost vzdělávací politiky Školské instituce – uplatněna legislativně potvrzená moc státního aparátu Mimoškolské vzdělávací instituce – kulturní, duchovní, tělovýchovné, výrobní a zájmové pro volný čas Rodina a neformální skupiny

Prameny vzdělávací politiky Je určována hodnotící analýzou současného a předchozího stavu vzdělání (vzdělanosti), prognózou dalšího vývoje společnosti v zemi, existujícím stavem, tj. reálně uskutečněnými přeměnami vzdělávacích institucí a vzdělávacího procesu

Předmět vzdělávací politiky Úloha státu v řízení vzdělávání Programy rozvoje vzdělávání Prostředky uplatňování vzdělávací politiky Subjekty vzdělávací politiky

Úloha státu v řízení vzdělávání Dva typy řízení vzdělávání státem: Centralistický model – plánování a rozhodování provádí ústřední politický orgán, hierarchicky nižší instituce změny realizují (Francie, ČSSR) Liberalistický model – ústřední politické centrum nemá silný vliv, rozhodování se děje na nižších úrovních – kraje, okresy, obce (Anglie, ČR)

Programy rozvoje vzdělávání Koncepční dokumenty zpravidla na dlouhodobější časový úsek (i 10 let a více) Národní program rozvoje vzdělávání (Bílá kniha z roku 2001) vize rozvoje českého školství s cílovými daty pro změnu v letech 2005 až 2010 (prodlouženo do roku 2015).

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2007 obsahuje cíle a kritéria vzdělávací politiky doprovázené koncepční, metodickou i finanční podporou v rozvojových programech na státní úrovni.

Prostředky uplatňování vzdělávací politiky Školská legislativa Zákony, vyhlášky, právní výklady, metodické pokyny Výkonné orgány státní správy Ministr školství Česká školní inspekce Vedoucí školských úřadů a příslušní úředníci Ředitelé škol a školských zařízení Obce (nejsou orgánem státní správy, ale místní samosprávy)

Subjekty vzdělávací politiky Zvolení politici Školská administrativa Organizace učitelů Rodičovská veřejnost Zaměstnavatelé Žurnalisté Pedagogičtí a jiní experti

Z čeho studovat Národní program rozvoje vzdělávání http://www.msmt.cz/dokumenty/bila-kniha-narodni-program-rozvoje-vzdelavani-v-ceske-republice-formuje-vladni-strategii-v-oblasti-vzdelavani-strategie-odrazi-celospolecenske-zajmy-a-dava-konkretni-podnety-k-praci-skol Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky http://www.msmt.cz/ministerstvo/dlouhodoby-zamer-vzdelavani-a-rozvoje-vzdelavaci-soustavy-cr

Úkol č. 9 PRÁŠILOVÁ, M.; VAŠŤATKOVÁ, J. Současné pohledy na procesy vnitřní evaluace škol v českém prostředí. Pedagogika, 2006/3, s. 273-284. Veselý, A.: Společnost vědění jako společenský koncept. Sociologický časopis 2004/4.