Marketing v sociálních sítích Cíle a působení marketingu na internetu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Advertisements

IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Informační systémy podnikové systémy CRM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Hotelnictví a turismus 3. tisíciletí
Historické etapy vývoje managementu
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Komunikace a stimulování prodeje
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Lenka Zahradníčková
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Předmět: Řízení podniku 1
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
Význam informací a dat a znalostí
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
MARKETING.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Úloha marketingu v řízení podniku
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Metoda QFD Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Projekty MARSL.
Assessment centrum.
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Autor práce: Michaela Janová
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketing v sociálních sítích Cíle a působení marketingu na internetu Ing. Pavel Rosenlacher pavel.rosenlacher@vsfs.cz 1

V současnosti nejpoužívanější je internetový marketing Krátké shrnutí Rozlišujeme elektronický marketing, internetový marketing a online marketing V současnosti nejpoužívanější je internetový marketing Elektronický marketing vychází z rozvoje IT technologií, internetu Internet je dnes téměř „všudypřítomný“, v ČR cca 6,5 milionu uživatelů – významné médium Internet má jak své výhody, tak i nevýhody… Hlavní cíle elektronického marketingu = 5S Elektronický marketing se promítá do marketingového mixu 2.

První dodnes fungující síť je Friendster z roku 2002 Krátké shrnutí „sociální média jsou online média, kde je obsah (spolu)vytvářen a sdílen uživateli“ Užívání sociálních médií je ovlivněno také psychologickými a sociologickými aspekty První dodnes fungující síť je Friendster z roku 2002 Ve světě Facebook využívá přes miliardu lidí, v ČR ho využívá 3,8 milionu. 3.

Psychologie komunikace na sociální síti Při využití sociálních sítí v marketingu je jejich snahou účinně oslovit cílovou skupinu… Základním východiskem k oslovení je znalost jejich potřeb Nejčastěji vychází z dat podnikového informačního systému Z průzkumu trhu Spokojenost zákazníků Situační analýzy trhu Průzkum konkurenční výhody Přesto pro oslovení uživatelů existují možnosti vycházející zpravidla z psychologie komunikace 4.

Jakým způsobem obecně byste oslovili uživatele sociálních sítí? Psychologie komunikace na sociální síti Jakým způsobem obecně byste oslovili uživatele sociálních sítí? Jaké typy sdělení na ně platí? Co platí na vás?  5.

Psychologie komunikace na sociální síti Obecně lze říci, že mezi atributy úspěchu můžeme zařadit: Vášeň Emoce Nadhled Sebekritika Pocit vlastní důležitosti, nepostradatelnosti Naopak nikdo není zvědavý na: Přehnané vychloubání se Vnucování nezajímavých produktů Nucení se za každou cenu Přesto je potřeba mít na paměti, že komunikace na sociálních sítích by měla odpovídat celkové komunikační strategii a jejím cílům 6.

Výběr sociální sítě pro komunikaci Marketingová taktika Zaměření média Sociální sítě 7.

Výběr sociální sítě pro komunikaci Dle marketingové taktiky Sociální sítě Business sítě Sociální záložkovací systémy Hlasování o kvalitě Média Dle zaměření média Blogy Diskuzní fóra Wikis Záložkovací systémy Multimédia Virtuální světy 8.

Jaké z uvedených médií jsou nejúčinnější pro sblížení? Výběr sociální sítě pro komunikaci Jaké z uvedených médií jsou nejúčinnější pro sblížení? Kde jsou uživatelé nejvíce ovlivnitelní? 9.

Výběr sociální sítě pro komunikaci Z průzkumů vyplývá, že nejúčinnějšími médii jsou především: Vlastní blog Přímá účast v sociálních sítích Produktové stránky Zákaznické reakce a hodnocení Diskuzní fóra Produkty „vytvořené“ zákazníky (customizace) Sponzoring stránek komunit 10.

Využívání sociálních sítí firmami 11.

Využití sociálních sítí uživateli

Způsob trávení volného času dětmi

Marketing v sociálních sítích Někdy označován jako „sociální marketing“, případně se používá převzatý „social media marketing“ Definice: „systematická aplikace marketingu za použití dalších konceptů a technik k dosažení specifických cílů chování pro společenský prospěch“ „marketing na sociálních médiích je způsob, jakým lze ovlivnit nebo přesvědčit určitou skupinu lidí“ (Janouch, 2010) Marketing v sociálních sítích se tedy snaží neformálně přesvědčit uživatele sítí, aby: Akceptovali, opustili anebo změnili myšlenky Ovlivnili jejich chování Změnili svoje zvyklosti 14.

Čím jsou charakteristické sociální média? Jaké mají vlastnosti? Charakteristické vlastnosti sociálních médií Čím jsou charakteristické sociální média? Jaké mají vlastnosti? 15.

Charakteristické vlastnosti sociálních médií Obousměrnost Hodnocení Komentování Komentování komentování Vytváření pořadí 16.

Charakteristické vlastnosti sociálních médií 17.

Co nedokáží sociální média v oblasti marketingu, managementu? Co sociální média nedokáží? Co nedokáží sociální média v oblasti marketingu, managementu? Jaké činnosti nedokáží plně nahradit? 18.

Co sociální média nedokáží? Nemohou nahrazovat marketingovou strategii I komunikace na sociálních sítích se řídí strategickým plánováním Nemohou být úspěšná bez podpory TOP managementu Nemohou být chápána jako krátkodobý projekt Nemohou okamžitě napravit klesající prodej anebo špatnou reputaci Nepřinesou výsledky bez rozpočtu Nemohou jednoznačně zaručit prodej nebo vliv Nemohou nahradit plnohodnotné PR 19.

Jaké znáte typy podnikových plánů? Podnikové cíle a plány Jaké znáte typy podnikových plánů? Kde se promítnou cíle marketingu v sociálních médiích? 20.

Cíle jsou součástí procesu plánování Podnikové cíle a plány Cíle jsou součástí procesu plánování Toto se týká samozřejmě komunikačních a strategických cílů obecně Operativní plán Taktický plán Strategický plán 21.

Při stanovení cílů je potřeba zohlednit pravidlo SMART Bez kvalitních cílů a plánování se může firma těžko posouvat Technika pro navrhování a stanovování cílů Lze ji také aplikovat na plán jako celek Každý cíl by měl reflektovat pravidlo SMART: Specifický (specific) Měřitelný (measurable) Akceptovatelný, dosažitelný (acceptable) Realistický (realistic) Termínovaný (time specific) 22.

Význam cílů pro marketing První den kampaně na sociální síti jste měli 2658 zhlédnutí a 95 nových fanoušků na Facebooku… Jak byste reagovali? 23.

Cíle v marketingu sociálních sítí Zvyšovat výnosy Zvyšovat spokojenost zákazníků Snižovat náklady Marketing v sociálních médiích se zaměřuje zpravidla na: Získat pozornost zákazníků Přesvědčit zákazníky, aby firmu měli rádi Přimět je k reakci Přesvědčit je ke koupi „Každý problém rozdělte na tolik částí, kolik je pro jeho vyřešení potřebné.“ 24.

Cíle v marketingu sociálních sítí Social Networking Media ROI Calculator www.dragonsearchmarketing.com Pomocná ruka při stanovení rozpočtu 25.

Postup plánování Základní informace Analýza současného stavu Stanovení cílů Vytvoření seznamu činností Kapacitní bilance Systém hodnocení a kontroly Harmonogram prací 26.

Plán je nejčastěji sestaven ze tří hlavních dokumentů: Podoba plánu Plán je nejčastěji sestaven ze tří hlavních dokumentů: Časový harmonogram plánovaných etap a činností Rozpočet nákladů na jednotlivé etapy a činnosti Rozpis potřebných zdrojů k výkonu etap a činností Při tvorbě plánu je potřeba vést připomínkové řízení, úpravy a diskuzi V případě cílů pro marketing v sociálních sítích se jedná především o synchronizaci s komunikačními a strategickými cíli firmy Sociální média jsou interaktivní 27.

Ganttův diagram 28.

K účinnému oslovení cílové skupiny je důležitá znalost jejich potřeb Krátké shrnutí K účinnému oslovení cílové skupiny je důležitá znalost jejich potřeb Marketing v sociálních sítích je součástí komunikační strategie Výběr sociální sítě pro komunikací je závislý na taktice a zaměření média marketing na sociálních médiích je způsob, jakým lze ovlivnit nebo přesvědčit určitou skupinu lidí Charakteristickými vlastnostmi je obousměrnost, hodnocení, komentování, vytváření pořadí Cíle je možné rozdělit na strategické, taktické, operativní V marketingu sociálních sítí jde o získat pozornost zákazníků, přesvědčit zákazníky, aby firmu měli rádi, přimět je k reakci, přesvědčit je ke koupi 29.

NADPIS Děkuji za pozornost Ing. Pavel Rosenlacher 30.