E KOLOGICKÁ REKLAMA Studentka 4. ročníku oboru Kulturologie, FF UK v Praze Anastázie Žuková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychické projevy a stavy
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
PSYCHICKÉ JEVY.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ (TUR). Definice Trvale udržitelný rozvoj(TUR) je obecně chápán jako takový rozvoj,který sleduje současně tři cíle:   Ekonomický.
Emoce (city).
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VII. přednáška
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Úvod.  Ekonomie = interdisciplinární věda zkoumající zejména chování ekonomických subjektů = dále také hospodárnost, úspornost, dobré hospodaření  Obecná.
Charakteristiky zdravé komunikace
Rozdíly mezi osobnostmi
v pedagogické diagnostice
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Marketingové prostředí
Sociálně patologické jevy
(komentovaný přehled)
Hlubinná psychologie MILANA REICHLOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologie II Sociální psychologie
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Statistika – reklamní strategie Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Duševní zdraví a psychohygiena
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Průřezová témata.
O ZAKLADATELÍCH AMERICKÉ SOCIOLOGIE Lester F.WARD ( ) patřil k nejstarší generaci zakladatelů americké sociologie. Jeho dílo bylo polemikou s názory.
SLOH ‒ úvaha Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
Tělesné sebepojetí.
Komunikace a prezentace KOPRD
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Pozlátková obecná tvrzení – reklamní strategie Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Public relations Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
Děti v riziku Lenka Hloušková Dana Knotová Petr Novotný Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zákony učení.
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
Z ÁTĚŽOVÉ SITUACE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.20.
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
Model struktury strategického managementu
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
teorie oboru ošetřovatelství
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Psychologické působení propagace
Sociální psychologie.
Sociální psychologie – CŽV 2012
poznatky, orientace ve známém prostředí
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Transkript prezentace:

E KOLOGICKÁ REKLAMA Studentka 4. ročníku oboru Kulturologie, FF UK v Praze Anastázie Žuková

P LÁN PŘÍSPĚVKU Psychické zábrany vůči informacím o ekologických hrozbách Ekologická reklama: její druhy, mechanismy působení, účinnost Příklady ekologických reklam a jejich rozbor s ohledem na předchozí zjištění Závěr: Potenciál ekologické reklamy

V SOUČASNOSTI Nepříznivá ekologická situace Nutnost změn Odmítání

P SYCHICKÉ ZÁBRANY VŮČI INFORMACÍM O EKOLOGICKÝCH HROZBÁCH PODLE S TEPHENA J. F OSTERA Intelektualizace Racionalizace Idealizace Projekce Fantazie Obrany nižšího řádu Obrany vyššího řadu

Patologická úroveň obran  Popření  Vytěsnění  Štěpení a distorze reality  Klamavá projekce vlastních problémů na druhé Aktivuje se v případě závažnějších problémů  Globální oteplování,  Vymírání druhů P SYCHICKÉ ZÁBRANY VŮČI INFORMACÍM O EKOLOGICKÝCH HROZBÁCH PODLE S TEPHENA J. F OSTERA

D ŮVODY AKTIVACE ZÁBRAN Já je vystaveno informacím, jež jsou pro něj nebezpečné. Za účelem zachování postojů, které jsou společensky přijatelné, konformní, které jsou sdíleny s bližším okolím a odpovídají sociální normě. Informace o ekologických hrozbách nám připomínají naši smrtelnost, cykličnost přírody a závislost na ní.

D ALŠÍ PSYCHOLOGICKÉ MECHANISMY A ASPEKTY VNÍMÁNÍ EKOLOGICKÝCH PROBLÉMŮ Koletkivní stín představuje taková místa, kde jako společnost zůstaváme slepí k našemu chování. Instrumentální postoje, jenž nemusejí být konzistentní, ale vyplývají z touhy po dosažení prospěchu. Psychologie externalizace (odpadů) jako paralela k análnímu stádiu rozvoje dítěte.

A BY REKLAMNÍ SDĚLENÍ OVLIVNILO CHOVÁNÍ A POSTOJE ČLOVĚKA, MUSÍ PROJÍT DVĚMA ETAPAMI 1. Přijímání (je vnímáno) 2. Zpracování (je pochopeno, zařazeno a utříděno)

1. Z ÍSKÁNÍ POZORNOSTI PŘÍJEMCE Síla vnímané odměny + Úsilí které je zapotřebí k jejímu získání vynaložit Intenzita podnětu, velikost, barva Emocionální, racionální a morální apely Vliv překvapení Novost podnětu Nejistota a konflikt = Pravděpodobnost zachycení určité zprávy

V.S. Sdělení, která vyvolají příliš mnoho strachu, lidé většinou odmítají Lépe jsou vnímáné informace, jenž potvrzují názory příjemce a zapadají do jeho systému hodnot

„Venkovní reklamu proti kouření vnímali kolemjdoucí nekuřáci v 80% případů, avšak kuřácí ji zaznamenali jen ve 20% případů” (Rejmánek, 1966)

P ŘÍJEMCE SI NEJLÉPE ZAPAMATUJE SDĚLENÍ, Které se vztahuje k jeho vlastní osobě Když napomáhají asociace Jenž je uspořádáné, logické a smysluplné Informace, které zapadají do mentálních vzorců Které je spojené s emocionálními prožitky Jenž bylo opakované Subjektivně zajímavé

P ODMÍNKY ÚČINNOSTI REKLAMY R EKLAMA JE ÚČINNÁ, KDYŽ : Příjemce je vystaven jejímu působení Zanechá stopu v paměti příjemce Způsobí změnu postoje v požadovaném směru Vytvoří v mysli příjemce pozitivní emocionální stopu Vyvolává změnu v chování cílové skupiny v požadováném směru Přináší informace, které jsou důležité pro racionální rozhodování příjemce

D RUHY EKOLOGICKÉ REKLAMY Ochrana zvířat Třídění odpadu Proti znečišťování přírody Čistota v ulicích Ekologické zemědělství Podle L. Grossová, 2010.

O CHRANA ZVÍŘAT

T ŘÍDĚNÍ ODPADU

P ROTI ZNEČIŠŤOVÁNÍ PŘÍRODY

E KOLOGICKÉ ZEMĚDĚLSTVÍ

Č ISTOTA V ULICÍCH

G LOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ OCHRANA LESU

OCHRANA LESU

R EKLAMA, UPOZORŇUJÍCÍ NA TO, CO SE MŮŽE STÁT V BUDOUCNU

R EKLAMA INFORMUJÍCÍ A UPOZORŇUJÍCÍ NA TO, CO SE DĚJE V SOUČASNOSTI

R EKLAMA, JENŽ INFORMUJE O PŘESNÝCH FAKTECH

R EKLAMA, OBSAHUJÍCÍ PODNĚT K URČITÉMU JEDNÁNÍ, AKTIVITĚ ( VČ. MYŠLENKOVÉ )

R EKLAMA, JENŽ OBSAHUJE ZÁKAZ

P ŘESNÁ FAKTA + ZOBRAZENÍ SOUČASNÉ SITUACE

F AKT + PODNĚT

Z ÁKAZ + PODNĚT

S EZNAM ZDROJŮ nejpůsobivějších sociálních reklam. (2014). Retrieved from: 2. Grossová, L. (2010). Sociální reklama a sociální marketing (Rigorozní práce). Univerzita Karlova v Praze, Praha. 3. Kodex Ekologické reklamy. (1992). Retrieved from: 4. Křížek, Z. (2002). Život s reklamou. (1. vyd., 168 s.) Praha: Grada. 5. Foster, S. (2012). Riskantní záležitost: ekologické katastrofy : příroda z pohledu jungiánské psychologie. (Vyd. 1., 152 s., Překlad Veronika Hublová). Brno: Emitos. 6. Vysekalová, J. (2007). Psychologie reklamy. (3., rozš. a aktualiz. vyd., 294 s.) Praha: Grada. 7. Atkinson, R. (2003). Psychologie. (2., aktualiz. vyd., V Portálu 1., xxii, 751 s., Překlad Erik Herman, Miroslav Petržela, Dagmar Brejlová). Praha: Portál.