Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Psychologické působení propagace

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Psychologické působení propagace"— Transkript prezentace:

1 Psychologické působení propagace
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Říjen 2017

2 Propagace Forma komunikace
Jde o porozumění mezi komunikátorem (ten, kdo vysílá) a recipientem (příjemcem) Ovlivňování zákazníka Image firmy, chování prodavačů, design, atraktivita Komunikátor – volí cílovou skupinu, média, způsob, formu, využití Recipient – volí si média, čas, dobu, intenzitu působení

3 Reklama Placená forma nepřímého představení a propagace zboží, služeb, myšlenek Nástroj propagace Stručná, informativní, emotivní Musí se často opakovat

4 Psychologické cíle reklamy
Vnímání Zaujetí Porozumění Zažití Přesvědčování

5 Psychologické cíle reklamy
Vnímání – vytváří stop-sílu, která člověka zastaví a přinutí ho věnovat pozornost reklamě Zaujetí - je to vytvoření takového dojmu na spotřebitele, aby ten pak mohl identifikovat svou potřebu a svůj zájem. Reklama má v tomto bodě vytvořit tažnou sílu, která vtáhne spotřebitele do ohniska sdělení.

6 Psychologické cíle reklamy
Porozumění - objasnění reklamy. Sdělení musí být pochopeno. Jasnost, jednoduchost a stručnost jsou třemi klíči k porozumění. Sdělení musí být jasné, prosté a věcné. Zažití Přesvědčování - reklama musí přesvědčit veřejnost, aby něco dělala, nebo aby něčemu věřila.

7 Psychologické poznatky v reklamě
1. lidé čtou častěji titulek než celý text 2. pozitivně zaměřený titulek slibující výhodu lépe působí 3. kratší reklama se čte častěji než delší 4. pozitivně působí ilustrace 5. negativně působí rozkazovací způsob a příliš velké množství superlativ 6. reklama nesmí lhát, musí být jasné v čem přehání 7. měla by se dodržovat jazyková čistota

8 Pamatuj Předpokladem úspěšné tvorby propagace je znalost psychologie spotřebitele, poznání jeho myšlenkových procesů Propagační prostředek by měl působit na více smyslů společně Člověk si pamatuje: 20% z toho, co slyšel 30% z toho, co viděl 50% z toho, co slyšel a současně viděl 70% z toho, o čem mluvil 90% z toho, co sám dělal

9 AIDA Model fungování reklamy Vznikl na přelomu 19. a 20. století v USA
Název je akronymem anglických slov Pozornost Zájem Touha Akce

10 Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Psychologické působení propagace"

Podobné prezentace


Reklamy Google