2014 / 2015 Katedra COLLEGIUM Vedení, styly vedení, káze ň, autoritativní p ř íkaz… Collegium Má ň a 16. 11. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Advertisements

2014 / 2015 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka - Rocky Ideologica.
2014 / 2015 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
Š T Ě S T Í ŠT Ě STÍ…. Ž ivotem vládne št ě st ě na, ne moudrost.
2012 / 2013 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka Ideologica.
Eldorádo V dávných dálkách v zámo ř í Č ní prý zlaté poho ř í P ř íchozího pohostí Nádherou a hojností.
2014/ 2015 COLLEGIUM Porady a úkoly Má ň a 3.víkend: Collegium.
2012 / 2013 Collegium Jak nebýt na oddíl sám, tým, spolupráce Má ň a 6. – Collegium.
2014 / 2015 COLLEGIUM Jak pomoci rádc ů m s budováním autority Má ň a 2.víkend: Collegium.
2012 / 2013 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
2014/2015 Katedra COLLEGIUM AUTORITA Má ň a Collegium.
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
MAM Milan Pučálka. Styl řídící práce Forma vztahu manažera k spolupracovníkům bývá označována jako styl řídící práce: Ten se liší v závislosti na: – Okamžité.
ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Desatero on-line bezpečnosti Vypracoval: Mgr. Rostislav Jančar ZŠ Na Planině 1393, Praha 4.
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_107_Nebezpečí elektřiny Vypracoval:
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
IMYDŽ JE NA NIC! POSLOUCHEJ ŽÍZEŇ!. IMAGE FIRMY & ETIKETA Ing. Bc. Jan Kuba.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 36 AnotaceSíťový.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
MOTIVACE X MANIPULACE KLIENTŮ Mgr. Michaela Veselá.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Time Management Lubomir Pelc ČIŽP – Brno
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Člověk a vývoj civilizace
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Průběžná informační povinnost emitenta kotovaných cenných papírů
Řízení kolektivu. Řízení kolektivu Aby podřízení pracovali dobře, musí být splněny tyto podmínky: schopnosti podřízených pracovní podmínky motivace.
Pracovní porada Pracovní list.
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Vůdcovství – leadership část 2.
Pracovní porada Pracovní list.
Základní informace o poskytovateli
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Když slova nestačí Prezentace.
Vůdcovství - leadership
Komunikace a interakce
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Vliv sportu na rozvoj a motivaci mládeže Richard Beneš
Trestní zodpovědnost.
ÚVOD - ETIKETA Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Hřích 3. vítězit nad hříchem
Úloha vůdců, úloha vůdcovství
Diagnostika chování Vrstevnické sítě vztahy, interakce kontrolní list
Pořád od ženských slyšíme jejich pravidla
Co kluci potřebují J. Novotný, ZŠ MOZAIKA, Rychnov nad Kněžnou.
Synergie manažerského týmu
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
False start vs offside O co jde, když….
Citáty . Změň, co změnit můžeš, ostatní nech být.
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
HNĚV.
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Naučil jsem se....
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

2014 / 2015 Katedra COLLEGIUM Vedení, styly vedení, káze ň, autoritativní p ř íkaz… Collegium Má ň a

2014 / 2015 Kompetence Zná základní styly vedení a ví, v jakých situacích je vhodné je pou ž ít (umí rozpoznat, kdy je č as na diskuzi a kdy je č as na rozhodnutí a následný „rozkaz“). Umí udr ž et p ř im ěř enou káze ň v oddíle. Umí rozpoznat situace, kdy je nutné pou ž ít autoritativní p ř íkaz. Umí vydat p ř íkaz (p ř im ěř eným zp ů sobem, tónem a hlasem), který dává minimum p ř íle ž itostí pro neuposlechnutí. Collegium

2014 / 2015 Scénka Collegium

2014 / 2015 Styly vedení Č ty ř i styly vedení Direktivní (autoritativní) vedení Konzultativní vedení Participativní vedení Liberální vedení (Laissez faire) Collegium

2014 / 2015 Direktivní (autoritativní) vedení Rozhodnu a oznámím / obhájím Collegium

2014 / 2015 Konzultativní vedení Poradím se a rozhodnu

2014 / 2015 Participativní vedení Rozhodneme spole č n ě

2014 / 2015 Liberální vedení (Laissez faire) Rozhodn ě te si to

2014 / 2015 R ů zná míra autority Pozor na zm ě nu p ř ístupu b ě hem rozhodování! Rozhodneme spole č n ě Poradím se a rozhodnu

2014 / 2015 Autoritativní p ř íkaz Kdy ž vím p ř esn ě, co chci Kdy ž sd ě lím p ř esn ě, co chci Kdy ž chceme okam ž it ě zastavit č i spustit akci. Kdy ž hrozí nebezpe č í… Kdy ž je nutno okam ž it ě n ě co ud ě lat a já vím co a jak na to…

2014 / 2015 Autoritativní p ř íkaz Musí v sob ě obsahovat p ř esný návod na pou ž ití! Typické p ř íklady:  St ů j!  Necho ď k té skále!  Te ď ml č ! Co není autoritativní p ř íkaz:  Tohle musí p ř estat!  Chovej se jinak!

2014 / 2015 Autoritativní p ř íkaz - hra Ne jen otázka ž ivota a smrti, ale nap ř.:

2014 / 2015 Autoritativní p ř íkaz Je pot ř eba trénink (nap ř. hry) Je to o vnit ř ním nastavení č lov ě ka

2014 / 2015 Autorita vs. Káze ň Autorita: - Vztah n ě koho s n ě kým Káze ň - Chování n ě koho

2014 / 2015 Autorita vs. Káze ň Návyk kázn ě posiluje autoritu. Autorita posiluje káze ň.

2014 / 2015 Vedení Vedení je vztah Není to pouze o autorit ě Je to o vztahu, spole č ném úkolu

2014 / 2015 Co u ž víte… Styly vedení Zdroje autority Autorita a moc Tenká hranice zneu ž ití autority

2014 / 2015 Jak se nau č it šéfovat? Teorie Praxe P ř irozené p ř edpoklady Zp ě tnou vazbu

2014 / 2015 ROZENÝ(?) ŠÉF Ambice, ochota p ř evzít odpov ě dnost a vést druhé Energie, iniciativa, tah na bránu… Charakter (slušnost, č estnost…) Sebed ů v ě ra Inteligence Kompetentnost (ve vztahu k úkolu) Extrovert (spole č enský, komunikativní) Nikdo nemá takový handicap, aby nemohl šéfovat.

2014 / 2015 Ideální vztah šéf - jeho lidi Vzájemná d ů v ě ra Vzájemný respekt Provede je všemi nástrahami V krizi je kryje vlastním t ě lem Dovede je ke spole č nému úsp ě chu Nechá je pro ž ít oprávn ě nou hrdost na to, co práv ě vykonali „Podíl na ko ř isti“ Nest ěž ovat si svým pod ř ízeným Jít p ř íkladem

2014 / 2015 Aby lidi splnili zadaný úkol

2014 / 2015 Jak SPRÁVN Ě spojit úkol s č lov ě kem Č lov ě k a úkol se nemusí k sob ě v ž dy hodit...a č lov ě k se m ě ní t ěž ko -> Je lepší m ě nit úkol ne ž č lov ě ka Sna ž me se lidem dávat to, co jim chutná  MUSÍME SVÉ LIDI ZNÁT!!!

2014 / 2015 Jaké lidi pot ř ebujeme? Ty, kte ř í umí Ty, kte ř í mají motivaci

2014 / 2015

?

Charakteristika travi čů studní Všechno kritizují Nic jim není dost dobré V ěč n ě remcají Do všeho strkají nos

2014 / 2015 K č emu jsou tedy dob ř í travi č i studní?

2014 / 2015 K č emu jsou tedy dob ř í travi č i studní? Rozumí dané v ě ci Nepodléhají všeobecnému nadšení Nejsou lhostejní Poskytují cennou zp ě tnou vazbu!!!

2014 / 2015 Pro zopakování:

2014 / 2015 Shrnutí Je to op ě t o vztahu, o spole č ném úkolu. Č ty ř i styly vedení Pot ř ebujeme lidi co umí a co mají motivaci Nesna ž it se zm ě nit lidi, ale spíše úkol č i jeho podmínky. Šéf musí dát ka ž dému dobrou práci.

2014 / 2015 Díky za pozornost!