Marketingový projekt M A J O N É Z A

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
, , Nabídka investiční spolupráce.
Advertisements

Rádi bychom Vám představili jedinečnou novinku na trhu s krmivem pro psy. Rádi bychom Vám představili jedinečnou novinku na trhu s krmivem pro psy.
Reportáž – naše jídelna Vše, co pot ř ebujete v ě d ě t… Anna Sedláčková Natálie Jermanová.
ÚVOD DO MARKETINGU.
Tisková konference při příležitosti uvedení avokádového oleje Avocadoil na český trh Kulinární studio Chefparade+ 16. říjen 2012.
Klientská prezentace Anna Tomanová 3.ročník bc
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Reality show, ktorá našla brata Výsledky sledovanosti
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výrobek a jeho životní cyklus
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Budoucnost digitálních TV v ČR Agenda 1. Inflace TV cen v ČR 2. Usnadní nové televize život na českém mediálním trhu? 3. Regionální souvislosti.
úvod pojetí a obsah marketingu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
 Výukový materiál vytvo ř en v rámci projektu EU peníze školám „U č íme aktivn ě “  Registra č ní č íslo CZ.1.07/1.4.00/  Č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Bc. Petra Budílková Bc. Lukáš Eichler
 Vysoké provize %  Neplatíte paušální poplatky, ale pouze 5 % z obratu  Motivační bonusy po prvním roce práce  Po zapracování příspěvek na.
Distribuce a její politika. každá firma zvažuje, komu a kde bude své výrobky prodávat a jakým způsobem se jejich výrobek dostane ke konečnému spotřebiteli.
Prezentation Development life cycle (DADI). 2 Description - popis prostředí a záměrů –popis firemního prostředí –definice cílů a předpokládaných přínosů.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Obchodní politika - Sponzoring Koncepce sponzoringu – přínosy pro klienta  Jeden z nástrojů marketingového mixu, který přináší efektivní investování.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Revitalizace značky Víno Mikulov
Vítejte na marketingu ve veřejném sektoru
8. Marketing.
Návrh komunikační strategie pro krémy
L O společnosti - Rodinná společnost Matějovský byla založena v první polovině 90. let - Více než 20 let je úspěšným výrobcem ložního povlečení a jedničkou.
Zásady zdravé výživy Dagmar Šťastná.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingový plán Revitalizace strategie a produktů Cumel s. r. o. Radek Pospíšil & Václav Šebek.
Revitalizace značky Víno Mikulov, spol. s r. o.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Marketingový plán podniku
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Green Pan, s. r. o. Dobij se dobrým jídlem!.
From Czech Sheeps to You
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Moderní trendy v gastronomii
Prevence vzniku (plastových) odpadů v každodenním životě
Moderní gastronomie Bio Food
Transkript prezentace:

Marketingový projekt M A J O N É Z A

Úvod Proč vznikla tato prezentace a co můžete čekat? Tato prezentace vznikla za účelem detailního představení nové výrobkové řady společnosti Hellmann´s. Seznámíme Vás krátce s historií společnosti, SWOT analýzami a analýzou trhu, samozřejmě Vás čeká představení nové výrobkové řady, tzn. složení, vzhled, balení, distribuce, informace o ceně, způsobu propagace apod. Čekají Vás také ukázky dosavadní prezentace výrobků Hellmann´s. Proč nová výrobková řada? Společnost Hellmann´s se vyznačuje mj. širokým sortimentem svých výrobků. Bohužel však při posledních inovacích došlo ke kanibalizaci výrobkových řad. Rozhodli jsme se proto uvést na trh novou výrobkovou řadu tak, aby obsáhla novou cílovou skupinu, tudíž přitáhla nové zákazníky a tím pádem zvýšila obrat a celkový podíl na trhu. Cíl prezentace Seznámit diváky s novou výrobkovou řadou a přesvědčit, že náš obchodní záměr je reálný, je uskutečnitelný, a svojí originalitou a jedinečností na trhu bude skutečným přínosem pro značku Hellmann´s, zejména proto, že otevírá dveře pro vstup na nový trh.

Prostě to nejlepší… původem z USA, ale většina výrobků pro český trh se vyrábí v Povltavských tukových závodech v Nelahozevsi z místních surovin součást společnosti Unilever (po převzetí Best foods) od vstupu na trh v ČR (1992) největší značkou produkující majonézy a tatarské omáčky (nyní přes 50%) v roce 2004 bylo v ČR prodáno více než 3 miliony kilogramů majonézy Hellmann’s

SWOT analýza trhu Strenghts Weaknesses Opportunities Threats v stabilita trhu v vysoká konzumace tatarské omáčky a majonézy v 62% domácností kupuje majonézu alespoň 1x měsíčně (či častěji) v využití majonézy a tatarky také ve fastfoodech v časté užití také v české kuchyni v dle spotřebitelů velmi nezdravé v mladým lidem připadá majonéza velmi nudná a obyčejná Opportunities Threats v růst konzumace salátů (majonézy) v stále populárnější zdravý způsob života v stále populárnější důraz na etiku v nové moderní technologie v salmonelóza v panika spojená s ptačí chřipkou  

SWOT analýza výrobků Hellmann’s Strenghts Weaknesses v nejsilnější značka na trhu (53%) důvěryhodnost značky zázemí mezinárodní společnosti zavedená tradiční značka široké spektrum výrobků výrobkový kanibalismus vyšší cena Opportunities Threats v nová výrobková řada, která na trhu ještě není v inovace složení, použití a balení v rostoucí poptávka po zdravých a „etických“ produktech rostoucí konkurence

Hlavní konkurenti na trhu tatarských omáček a majonéz Analýza trhu Hlavní konkurenti na trhu tatarských omáček a majonéz

Strategický cíl rozšíření výrobkové řady obsáhnout novou cílovou skupinu tak, aby co nejméně docházelo ke kanibalizaci stávající výrobkové řady → → → → růst celkového obratu značky Hellmann´s

Operativní cíle vytvořit novou výrobkovou řadu majonézy vytvořit spontánní znalost této majonézy na 50% po 12 měsíční kampani rozšíření distribuční sítě udržení pozice číslo 1 na trhu a tuto pozici dále utužovat zvýšit podíl na trhu na 75% po 12 měsíční kampani

Nová výrobková řada majonéz Bioma Produkt Nová výrobková řada majonéz Bioma Čím se liší od stávajících výrobků? Výrobková řada Bioma jako jediná na českém trhu bude složena z bio vajec, tzn. z produktů ekologického zemědělství. Touto úpravou chceme obsáhnout ty zákazníky, kteří majonézu nekupovali z etického hlediska (tzn. etické vegetariány a další skupiny), a současně ekologicky smýšlející zákazníky nejen díky nové obalové úpravě. Reagujeme tímto na fakt, že vzrůstá počet lidí s etickými požadavky na potraviny, které konzumují, stejně tak, jako vzrůstající zájem o životní prostředí.

Název Proč zrovna Bioma??? Bio – jako označení ekologického produktu Ma – počáteční písmena slova majonéza U produktu Bioma Elegance bude přídavek jogurtu, proto využijeme výslovnosti slova Bio („bijo“), kdy slabika „jo“ asociuje právě přídavek jogurtu. Stejně jako u produktů Yofresh, bude hlavním názvem slovo Bioma, Hellmann´s bude uveden – ne však jako převládající nápis.

Představujeme novou majonézu Hellmann´s Bioma Hellmann´s Bioma Klasik Majonéza složená z biovajíček a slunečnicového oleje. Určená k přípravě klasických pokrmů, jako je bramborový salát, různé pomazánky Hellmann´s Bioma Nature Majonéza určená pro ekologicky zaměřené klienty. Použití v kuchyni je stejné jako u varianty Klasik, hlavní rozdíl je v tom, že tato majonéza bude ve vratném obalu. Hellmann´s Bioma Elegance Majonéza z bio vajíček s jogurtem, určená především k přípravě různých salátu (těstovinových, zeleninových, luštěninových apod.), přípravě sendvičů atd. Bude ve speciálně tvarované skleničce (důraz na image), určená zejména „Cosmo ženám“ (tzn. čtenářkám časopisů Cosmopolitan, Elle apod. – které hodně dbají na image a sledují trendy).

Image výrobkové řady Hellmann´s Bioma Design láhví, ve kterých bude majonéza prodávána, se bude od stávajících výrobků lišit. Nebude však u všech tří výrobků řady Bioma stejný (jako je tomu např. u řady dresinků či omáček k masu); bude různých velikostí, avšak v návaznosti na sebe (bude zřejmé, že jde o řadu Bioma, tak aby mohly být v jednom typu tištěné reklamy všechny tři výrobky – upozornění na zavedení nové Bioma řady). Rozdílnost láhví je také dána tím, že každý druh Hellmann´s Bioma je určen pro jinou skupinu lidí.

Jednotlivá balení Bioma Klasik – láhev podobná ostatním láhvím majonéz Hellmann´s. Bioma Nature – vratná zálohovaná láhev. Láhev navržená tak, aby zákazníkům usnadnila jejich opětovné vracení – širší hrdlo → možnost skládat prázdné sklenice do sebe, snadnější přenášení Bioma Elegance – tato láhev bude nejvýraznější. Velký důraz na image tohoto výrobku. Jednotlivé láhve i přebaly na láhve budou navrženy vybraným reklamním studiem. (stejně jako u reklamního spotu to bude např. Ogilvy)

Strategie Targeting Positioning Cílová skupina: lidé zajímající se o původ potravin, vegetariáni a další skupiny, ekologicky a eticky smýšlející a také lidé, pro které zájem o životní prostředí znamená být „in“ Positioning Image: tradiční značka majonéz přicházející jako první na trhu s novinkou bio majonéz – značka pečující o své zákazníky a vnímající jejich potřeby a starost o životní prostředí.

Cena Cena se bude pohybovat mírně nad průměrem ostatních majonéz Hellmann´s, a to ze dvou důvodů: bio vejce jsou dražší surovinou než běžná vejce vyšší cena u tohoto typu výrobku bude evokovat vyšší kvalitu Hellmann´s Bioma Klasik – 250 ml 30 Kč Hellmann´s Bioma Nature – 250 ml 35 Kč (včetně láhve) Hellmann´s Bioma Elegance – 250 ml 38 Kč

Distribuce super a hypermarkety (do největších hypermarketů umístíme speciální boxy pouze pro výrobky Hellmann´s Bioma – menší boxy po vzoru Crocodille) maloobchodní řetězce potravin obchody se zdravou výživou a bio potravinami vegetariánské restaurace a jídelny

Propagace Propagace nové řady Hellmann´s Bioma proběhne ve třech fázích a na několika rovinách: První fáze: Začátek 1. 6. 2006 – 3-měsíční kampaň (v této fázi využíváme léta, snadná dostupnost zeleniny, nízké ceny, objevení novinky) Televize – celoplošná, regionální, digitální Rádio Tisk Internet

Televize Čt a soukromé stanice: Tv spot 30 s (nápad a vtip) – viz ukázka Yofresh

TV spot Vysílání 5x denně na hlavních tv stanicích (ČT1, Nova, Prima) Pořady: Pro ženy (např. Sama doma, seriály v odpoledních hodinách, v hlavním večerním pořadu-zejména seriály Rodinná pouta, Ordinace v růžové zahradě, romantické komedie apod.) Další (snídaňové pořady, kulinářské programy o vaření – Kluci v akci, Pod pokličkou apod.) Při uvedení výrobku na trh uvést reklamu ve večerních hodinách tak, aby byla první v pořadí!!! Reklamu nechat vyrobit u špičkové reklamní agentury (např. Ogilvy)

Televize II. Aktivní účast v pořadech Regionální a digitalní tv Diskuze o výhodách bio výrobků např. ve snídaňových pořadech, v dámským pořadech v dopoledních hodinách (poté by následoval náš tv spot). Aktivní účast se týká také propagace výrobku v rádiích, s následnou reklamou určenou pro rádia) Regionální a digitalní tv Kromě spotů využití producentských společností (např. Box Tv) pro výrobu speciálního pořadu pouze o našem výrobku (5 minut pořad + 30 s. reklama). Výhodou nízké náklady a častá opakování (pro celoplošné UPC - 21 opakování 5-min. pořadu = 60.000,-) Možnost využití několika typu pořadů (Zdravověda – o výhodách bio potravin, 100 kuchařů – recept přímo s naším výrobkem apod.) Sponzorování konkrétního pořadu Např. Kluci v akci (ke sledování pořadu vás zve Hellmann´s Bioma)

Tisk Běžná tištěná reklama Tištěná reklama na novou řadu Hellmann´s Bioma, poté bude zvláštní reklama pouze na Bioma Elegance. Reklama bude ve všech běžných časopisech a magazínech, např. magazíny deníků MFDnes, Právo apod., běžné časopisy pro ženy (Žena a život, Tina, Rytmus života apod.) a také speciální časopisy zaměřené na vaření apod. Sponzorované články Účast na článcích v časopisech pro „Cosmo ženy“ (Elle, Cosmopolitan, Cosmo girl) – př. Chceš stoprocentně sbalit svého miláčka? Víš přece, že láska prochází žaludkem – udělej mu vydatný těstovinový salát. Použít k tomu můžeš třeba skvělou majonézu Hellmann´s Bioma.  Možnost uvést tyto články také v časopisech pro muže, např. v Men´s Health.

Promoakce Fáze druhá: Po třech měsících propagace v televizi, radiu a tisku bychom začali s promoakcí. Chtěli bychom se spojit s některým z fastfoodů (nejlépe KFC) tak, aby přidávali naši majonézu do jednoho z jejich pokrmů. (např. plněná tortilla se zeleninou a kuřecími kousky). Vše by bylo spojeno s reklamní akcí, tak aby se povědomí o značce zvýšilo co možno nejvíce. Opět tv (spot) a tisk. V případě oboustranné dohody s KFC a úspěšností promoakce bychom ji v současné chvíli časově neohraničovali (př. Stálý prodej Pepsi v KFC → stálý prodej naší majonézy v konkrétním pokrmu)

Fáze 3 Začátek 22. 11. 2006 - počátek předvánočních reklam Současné využití předvánoční solidarity a zapojení se do dobročinného projektu. Datum – 5 měsíců před Dnem Země (22. 4.) Ekologický projekt vybrán záměrně – výrobek je produktem ekologického zemědělství. Akce např. 50 haléřů z jedné majonézy půjde přímo na konkrétní projekt spojený se životním prostředím a občanskou společností (po vzoru např. Nokia a Make a Connection). Současně v r. 2007 proběhnou 15. narozeniny Hellmann´s v ČR, proto Hellmann´s bude nadílet životnímu prostředí. Tímto způsobem se opět zvýší propagace a povědomí o produktu se dostane mezi nové potenciální zákazníky (zajímající se o bioprodukty a životní prostředí). 22. 4. uzavření účtu a přijímání projektů, 22. 5. vyhlášení výsledků a následná podpora projektu

www.hellmanns.cz Stránky není nutné příliš upravovat či měnit, pouze se přidá nová výrobková řada. Stránky jsou kvalitně zpracované, všechny informace jsou přístupné a srozumitelné. Viz náhled V rámci propagace budeme na internetu prezentovat také reklamní bannery – možné umístit v podstatě kamkoliv – např. weby se zprávami (www.novinky.cz, www.idnes.cz apod.), weby věnované výživě (www.vegetarian.cz), weby (zejména) pro maminky (www.rodina.cz) apod.

Rozpočet tv výroba spotu 1.000.000 vysílání 5x7x10 po 50.000 (uvedení)   vysílání 5x7x10 po 50.000 (uvedení) 17.500.000 vysílání 6x7x5 po 50.000 (vánoce) 10.500.000 sponzorování pořadu (kluci v akci) 12x 1.200.000 výroba a vysílání pořadu pro UPC 60.000 tisk tištěná reklama 6.000.000 sponzorované články 300.000 rádio 20.000 vysílání spotu promo spoluúčast na nákladech společného spotu 500.000 vysílání 3x7x4 po 50.000,- 2.100.000 Eko-akce výtěžek podle prodeje Designéři návrh tvaru sklenic a jejich potisk 600.000  Boxy výroba Výroba 50 boxů do největších marketů po 10.000  Celkem 42.040.000

Prostor pro Vaše dotazy… Děkujeme za pozornost Prostor pro Vaše dotazy…