ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení lidských zdrojů
Advertisements

Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Digitální učební materiál
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Vítáme Vás na dnešním odpoledním setkání na téma…
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_221.
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
Výběr pracovníků Úkolem výběru pracovníků je rozpoznat, který z uchazečů bude nejlépe vyhovovat požadavkům obsazovaného pracovního místa.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PERSONALISTIKA Všechno v mém životě souvisí AC Education.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Struktura personální směrnice
Podniková ekonomika Personální činnost.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 5. května 2012 Název: VY_32_INOVACE_
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_07.
Jak na pracovní pohovor?
Získávání a výběr zaměstnanců
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Pohyb zaměstnanců v podniku Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Personální řízení Cvičení 1
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada.
Personální procesy.
Personální mamagement
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Metody získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Úkoly personalistiky Střední odborná škola Otrokovice
Personální plánování.
ZÁKONÍK PRÁCE. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1124Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma: Zákoník.
EVIDENCE PRACOVÍKŮ.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
ODMĚŇOVÁNÍ PRACOVNÍKŮ
PÉČE O PRACOVNÍKY.
VÝPOČTY O PRACOVNÍCÍCH
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1263Ročník:3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Mzdy Téma: Dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr.
ČLENĚNÍ ZAMĚSTNANCŮ.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1262Ročník:3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Mzdy Téma: Pracovní smlouva Jméno autora: Ing. Zdeňka.
FIREMNÍ KULTURA.
Absolventi na trhu práce
PRACOVNÍ SMLOUVA. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1128Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma: Pracovní.
Assessment centrum.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Personální plán pro podnikatelský plán
Personální strategie mezinárodní firmy
Název:VY_32_INOVACE_VVP_9A_5F Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Helena Židová Ročník:9.r. Tematický okruh,
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Personální řízení Ročník / obor studia:IV.
PERSONALISTIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zaměstnanci v podniku 1 Hradec Králové Datum CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Získávání a výběr zaměstnanců. Význam lidí ti, kteří vyrábějí ti, kteří rozhodují ti, kteří kradou.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
Přijímání zaměstnanců
Ing. Veronika Dostálková MBA
Nábor a výběr zaměstnanců
Assessment centrum.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Assessment centrum.
Kariérové poradenství a podnikavost
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1126 Ročník: 2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma: Získávání a výběr pracovníků Jméno autora: Ing. Barbora Prošková Vytvořeno dne: 12. 2. 2013 Metodický popis, (anotace) Podpora výkladu v hodině. Prezentace seznamuje žáky s problematikou získávání a výběru pracovníků, s jejich postupy a metodami.

Získávání pracovníků je činnost, která má zajistit, aby volná pracovní místa přilákala dostatečné množství odpovídajících uchazečů, a to v žádoucím termínu a s přiměřenými náklady

Pokuste se vyjmenovat co nejvíce možností, odkud podnik může získat vhodné pracovníky.

Zdroje volných pracovních sil Vnější zdroje: nezaměstnaní absolventi škol lidé měnící zaměstnání ženy po rodičovské dovolené Vnitřní zdroje: = vlastní zaměstnanci podniku, kteří - postupují v kariéře - byli uvolněni v důsledku organizačních či jiných změn - chtějí změnit pracoviště

Metody získávání pracovníků Úřad práce Inzerce (odborný tisk, noviny, internet, rozhlas) Personální agentura Vývěska a internetové stránky podniku Trhy pracovních příležitostí (trhy absolventů) Oslovení zaměstnanců podobných podniků (headhunting) Doporučení

Výběr pracovníků Předvýběr Samotný výběr - ze všech uchazečů se vybírají ti, kteří splňují základní předpoklady pro obsazované pracovní místo - provádí na základě písemných materiálů od uchazečů bez jejich přítomnosti (životopis, osobní dotazník,motivační dopis, hodnocení z předchozích pracovišť, doklady o vzdělání) - vhodní kandidáti postupují do užšího výběru Samotný výběr - představitelé podniku vybírají uchazeče s nejlepšími předpoklady pro výkon práce na daném místě, zpravidla prostřednictvím osobního pohovoru (výběrové řízení)

Účastníci výběrového řízení personalista, budoucí nadřízený, uchazeč Popř. někdo z managementu podniku či pracovník personální agentury

Formy výběrového řízení Řízený pohovor - nejčastější forma výběru pracovníků Testování uchazečů - testy znalostí a dovedností, psychologické testy, grafologický rozbor písma (slouží spíše jako doplňkové metody výběru) Assesment centrum - účastníci jsou hodnoceni v konkrétních situacích, které simulují reálné problémy - rozhodují se, vytvářejí tým a vzájemně komunikují, což umožňuje poznat účastníka z mnoha úhlů a vytvořit si tak komplexní náhled, používá se u vysokých manažerských pozic či specifických pracovních míst (piloti, dispečeři, pracovníci call-center)

Řízený pohovor Vyžaduje pečlivou přípravu otázek a struktury hovoru Hodnotí se verbální i neverbální projev uchazeče Posuzují se obecné předpoklady uchazeče i charakterové vlastnosti Zjišťuje se motivace zaměstnance, jeho představy o daném pracovním místě a o jeho dalším vývoji Uchazeč je informován o přesných požadavcích pracovního místa a výkonu pozice Trvá obvykle 20 - 30 minut

Výsledek výběrového řízení Závěrečný výběr provádí výběrová komise, konečné slovo však má zpravidla budoucí nadřízený Vítěz výběrového řízení i ostatní účastníci jsou o výsledku vyrozuměni

Zdroje Zdroje obrázků: Všechny použité obrázky pochází od Microsoft, Klipart z aplikace MS Office, 2013