Výukový materiál EK 01 - 23 Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/03.0005 Tento.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VODA 8. třída.
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Příroda ovlivňuje člověka
Ozonová díra.
Antropogenní vlivy na přírodní sféru
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Tereza Černá Globální oteplování.
Ohrožování základních složek biosféry
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
 člověk vypouští zplodiny do ovzduší, ty potom brání odchodu slunečního záření a působí jako skleník, pokud by se znečištění nesnížilo, tak hrozí oteplení.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
HYDROLOGIE A OCHRANA VODY
OCEÁNY.
TVORBA KRAJINY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Ekosystém Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
její znečištění a důsledky
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Globální problémy lidstva. GLOBALIZACE - Co myslíš, že znamená tento pojem? Je abstraktní pojem, který naznačuje „srůstání světa“. Jde o nerovný proces,
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Globální problémy – – ozonová díra, skleníkový efekt a znehodnocení půdy.
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 8. Půda a produkce potravin Název sady: Základy ekologie pro střední.
= vzdušný obal Země (atmos = pára z řečtiny) - zabraňuje výkyvům teplot na Zemi - chrání Zemi před kosmickým zářením, meteority - umožňuje život na Zemi.
Shrnutí vlivů člověka na biosféru Podle ZELENKA, J. (2007): Ekologie a environmentalistika. Gaudeamus Hradec Králové, ISBN , 370 str.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EK019 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Atmosféra.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Význam ovzduší, vodstva, půd, rostlinstva a živočišstva na Zemi
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Skleníkový efekt Neboli skleníkový jev.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Problémy Ozónové vrstvy.
Environmentální problémy
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
VY_52_INOVACE_Atmosféra a hydrosféra- kontrolní otázky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Kristián Petr Šulista, Jan Stejskal, Šimon Kubeš
Transkript prezentace:

Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento projekt je spolufinancován ESF a SR ČR

 Na Zem dopadají sluneční paprsky  Některé se odrazí od atmosféry, jiné jí projdou  Dopadnou na zemský povrch a odrazí se  Většina paprsků je povrchem země pohlcena  => Země se ohřívá  => globální oteplování

 Roztávání vysokohorských i polárních ledovců  Zvýšení hladiny světového oceánu  Změny klimatických pochodů - srážky

 Ozonová vrstva:  Součást atmosféry  Chrání Zemi před dopadem UV záření  UV záření:  Nebezpečné  Blokuje fotosyntézu, poškozuje rostlinné i živočišné tkáně, ohrožuje zdraví člověka

 Ozonu je velmi málo, kdyby se všechen shromáždil na povrchu Země byla by to vrstva o tloušťce 3mm  Vrstvu narušuje:  Průlety meteoritů atmosférou  Sluneční bouře  Výbuchy sopek  Zkoušky jaderných zbraní  Freony  Průlety letadel ve vyšších vrstvách

 Ozonová díra:  Zeslabení ozonové vrstvy  Hlavně nad Antarktidou, velkými městy  UV záření proniká ve velké míře  => vznikají úmluvy ochraně ozonové vrstvy např. Vídeňská dohoda

 Dříve byla pramenitá a čerpaná voda více kvalitní  Mnoho pramenišť a podzemních zásob vod je v současné době znečištěno

Znečištění je způsobeno:  Hlavně lidskou činností:  Vypouštění odpadních vod  Průsaky z půd do podzemních vod  Havárie s nebezpečnými kapalinami Znečištění podzemních vod je dlouhodobé

 Neustálý přítok znečištěné vody z řek  Vypouštění odpadů do moří  Ukládání radioaktivních odpadů  Havárie tankerů => rozsáhlé pobřežní ekologické katastrofy

Čištění vody  Dlouho se tím člověk nezabýval a spoléhal se na samočisticí schopnost vod  Usazování sedimentu, spotřeba živin řasami Řízené mechanismy:  Čistírna odpadních vod  Čištění v lagunách a kořenových čistírnách

 Jmenujte ekologické problémy lidstva?  V čem je nebezpečné globální oteplování?  Co způsobuje úbytek ozonové vrstvy?  Co to je skleníkový efekt?  Jaké jsou způsoby čištění vod?

 BRANIŠ, Martin. Základy ekologie a ochrany životního prostředí: učebnice pro střední školy. 3., aktualiz. vyd. Praha: Informatorium, 2004, 203 s. ISBN