„Komunitní centrum Černý Most“ reg. č.: CZ.2.17/3.1.00/36324 EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Zpracoval: Iveta Millerová,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Projektový tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
„SP Černý Most s. r. o., Praha 14“
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
JOB ASISTENT s.r.o.. Hlavní aktivity společnosti: Zpracování a řízení projektů – EU Zpracování a řízení projektů – EU Poradenství Poradenství Outplacement.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Podpora integrace příslušníků sociálně vyloučených romských lokalit v Pardubickém kraji II Registrační číslo CZ.1.04./3.2.00/B
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Informace o plánování sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Aktuální stav realizace projektu Jana Moravcová
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
„Komunitní centrum Černý Most“
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
1 Se sousedy k vzdělávání, registrační č. CZ.1.04/2.1.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Individuální projekt OP VVV
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
„Komunitní centrum Černý Most“
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Hlavní manažér SP Kvalita I
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Klíčové aktivity projektu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

„Komunitní centrum Černý Most“ reg. č.: CZ.2.17/3.1.00/36324 EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Zpracoval: Iveta Millerová, jednatelka, sídlo: Broumarská 25, Praha 9 - Kyje Místo: Praha 14, datum: 30. červen 2014

Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v Praze 14, R.č.: CZ.2.17/3.1.00/36324 Název projektu: Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v Praze 14 Realizace projektu: – Cílová skupina: Děti ve věku 6 – 15 let, rodiče dětí (určena pro 24 dětí) Cíl projektu: Smyslem projektu je nabídnout dětem možnost aktivního trávení volného času, poskytnout jim poradenství při řešení vlastních specifických problémů a jejich rodinného zázemí, udržet je v hlavním vzdělávacím proudu základní školy, kterou navštěvují. Aktivity: Komunitní centrum Černý Most, individuální plánování, přímá podpora cílové skupiny, evaluace Financován: OPPA Osa 3 – Modernizace počátečního vzdělávání Celková výše: ,- Kč Spolufinancování : SP Černý Most s. r. o., ,- Kč, Městská část Praha 14 – ,- Kč (zajištění bezplatných prostor) Partneři projektu: Městská část Praha 14, SP Černý Most s.r.o., 2

Monitorovací zpráva č. 2 od – Zpracoval: Iveta Millerová, jednatelka Dne: 10. leden 2014

KA č. 1 - Administrativní zajištění chodu projektu  Klíčová aktivita byla realizována dle časového harmonogramu projektu. Realizační tým se pravidelně scházel a předmětem jednání byly především níže uvedené oblasti:  Předávání informací projektovému manažerovi, vyhodnocení a stanovení dalších prioritních akcí a termínů KA projektu, řízení jednotlivých členů realizačního týmu projektovým manažerem, vyhodnocení stávajících aktivit, součinnost realizačního týmu a provázanost všech klíčových aktivit na sebe navazujících,  Sestavení harmonogramu jednotlivých činností a kontrola jeho dodržování, finanční plánování a řízení projektu v souladu s Projektovou příručkou OPPA,  Plán financování na překlenovací období do termínu schválení MZ č. 1, běžná administrace projektu – věcná a finanční část,  Komunikace a spolupráce s partnerem projektu, sledování průběhu realizace projektu dle stanoveného harmonogramu a zajištění včasných nástrojů na eliminaci případných rizik., pravidelné rozhovory v domácím prostředí cílové skupiny vč. rozhovorů v prostorách příjemce, kde je projekt realizován za účasti partnera, pravidelné mapování potřeb cílové skupiny v terénu, zajištění publicity projektu, zajištění dodavatelů služeb.  spolupráce s ÚP Praha 14 – při výběru zájemců do projektu, získávání bližších informací v oblasti vzdělávání, potřeb, překážek cílové skupiny apod.  Pravidelná komunikace s poskytovatelem dotace, předmětem uvedené komunikace byly – záležitosti v oblastech realizace projektu, náprav MZ č. 1, nepodstatných změn v projektu, postupů „průzkumu trhu“ při nákupech materiálu, které jsou součástí přímých nákladů.  Vazba na rozpočet:  Osobní náklady – manažer projektu, finanční manažer, administrativní pracovník 4

KA č. 2 - Oslovení zájemců z řad cílové skupiny  Ve sledovaném období byly provedeny následující kroky:  klíčová aktivita probíhala dle časového harmonogramu  Realizace klíčové aktivity probíhala ve spolupráci s partnerem a dalšími pověřenými pracovníky partnera. Jednalo se především o oblast výběru zájemců z řad cílové skupiny a dalších postupů v oblasti vzdělávání cílové skupiny.   Intenzivně jsme se zaměřili na individuální přístup k cílové skupině, a to prostřednictvím rozhovorů v domácím prostředí, individuálními rozhovory s celou rodinou, zmapováním jejich rodinné situace v oblasti vzdělávání a rodinného zázemí. Pravidelně jsme uskutečňovali práci v terénu, kde jsme mapovali potřeby cílové skupiny, prováděli rozhovory v terénu, informovali o KA projektu, jeho průběhu, realizaci, dalších postupech a aktuálních výstupech.   Rodinám potenciálních uživatelů (zákonní zástupci), byly poskytnuty informace o realizaci projektu, o možnostech a podmínkách zapojení se do projektu, tzn., že účast v projektu je pro zájemce zcela dobrovolnou volbou a kladné rozhodnutí je učiněno pouze z jejich (resp. rodičů) svobodné rozhodnutí.  Činnost realizačního týmu:  Realizační tým se pravidelně scházel za účelem hodnocení aktivity projektu a k plánování dalších kroků a naplňování aktivit a cílů projektu. Ze setkání byl vždy pořízen zápis.  Aktivita byla realizována dle časového harmonogramu.  Probíhala vzájemná kooperace s partnerem projektu m. č. Praha 14  Probíhala komunikace se ZŠ: ZŠ Chvaletická, ZŠ Generála Janouška, ZŠ Kyje,  Ve sledovaném období pokračovalo mapování potřeb cílové skupiny  Rozhovory v domácím prostředí celkem: 16 x, Rozhovory v terénu celkem: 11x  Zpětná vazba: postupy a výstupy IPŽ, konzultace s rodiči se týkala především motivace dětí, výsledků práce, harmonogramu aktivit, dostupnost služby, odstranění překážek v oblastech vzdělávání.  5

KA č. 3 - Komunitní centrum Černý Most  Klíčová aktivita probíhala dle časového harmonogramu a byla v souladu s popisem KA.  Příjemce využíval prostory pro tvorbu IPŽ dětí a probíhalo zde doučování dětí dle konkrétních potřeb,  Cílová skupina využívá prostory s ohledem na individuální potřeby ( I. Stupeň, II. Stupeň)  Cílová skupina aktivity využívá bezplatně.  Celkový provoz centra byl realizován dle časového harmonogramu s návaznosti na KA č. 4 a KA č. 5 (Vzdělávací a jiné rozvojové aktivity - estetická výchova, společenské hry pro  rozvoj osobnosti, logiky, představivosti, apod.). Maximální kapacita centra je 24 osob.  Děti byly rozděleny do dvou skupin podle vzdělávání na I. a II. vzdělávací stupeň.  - Pro každou skupinu byla zřízena jedna učebna s kapacitou 12 osob. Služby centra jsou cílové  skupině poskytovány bezplatně.  Provoz centra je zajišťován jeho zaměstnanci, kteří úzce spolupracují s klíčovým týmem projektu a řeší s ním případné problémy spojené se samotným provozem zařízení apod.  Centrum je využíváno pro všechny aktivity spojené s realizací projektu, dále se zde uskutečňují ind. rozhovory s rodiči, cílovou skupinou, pravidelní setkávání a konzultace realizačního týmu, porady a konzultace se supervizorem, partnerem projektu atd.   Vazba na rozpočet: projektový manažer, administrativní asistent, finanční manažer, Pedagog I.  stupeň, pedagog II. Stupeň, zařízení a vybavení Komunitního centra, vybavení a zařízení pro  cílovou skupinu, výukové materiály pro cílovou skupinu. 6

KA č. 4 - Individuální plánování Klíčová aktivita probíhala dle časového harmonogramu projektu  Ve sledovaném monitorované období probíhaly následující kroky:  Pravidelné konzultace (supervizor se zpracovatelským týmem), tyto konzultace  probíhaly, dle individuálních potřeb ped. Asistentů  Pravidelné doplňování IPŽ  Zpracování harmonogramu všech činností,  Individuální plán žáka (dále IPŽ) je veden tak, aby sloužil pro potřeby lepší koordinace práce s konkrétním žákem, s přihlédnutím k jeho specifickým podmínkám v rámci ztížené sociální inkluze, k rodinnému zázemí a specifické role mezi vrstevníky.  Pravidelná konzultace s rodiči žáků, tyto rozhovory probíhaly v Komunitním centru příjemce a v domácím prostředí cílové skupiny  Struktura IPŽ není závazná, její konečná podoba se mění u každého konkrétního  žáka v závislosti na jeho individuálních potřebách.  V daném období probíhaly průběžně aktivity napomáhající k poznání cílové skupiny tak, aby v případě zařazení do projektu byly splněny všechny podmínky projektu.  Pravidelná konzultace s rodiči žáků, tyto rozhovory probíhaly v Komunitním centru příjemce a v domácím prostředí cílové skupiny   Vazba na rozpočet: pedagog pro I. stupeň, pedagog pro II. stupeň, supervizor. 7

KA č. 5 - Přímá podpora cílové skupiny  klíčová aktivita probíhala dle časového harmonogramu projektu, o aktivitě a přístupu dětí k jednotlivým činnostem, v rámci projektových aktivit, jsou pravidelně  informováni rodiče.   Klíčová aktivita byla realizována ve třech základních okruzích:  Motivace  využívána zejména při doplňkových činnostech, kde děti plní problematické vzdělávací oblasti formou her a nejrůznější technik a rozhovory.   2. Vzdělávání  probíhá formou plnění zadaných domácích úkolů, didaktických her, probíráním školní látky, diskusí na aktuální témata. Je podporována nejen individualita každého žáka, ale i potřebná týmová práce proto, aby se děti naučily vzájemné komunikaci, spolupráci, kooperaci a respektu k druhým.   3. Poradenství  pracovníci komunitního centra poskytli cílové skupině poradenství při řešení individuálních  krizových situací. U vycházejícího žáka se zaměřili na pomoc při rozhodování a volbě vhodné  střední odborné školy.   Ve sledovaném období, byly pracovníky centra organizovány tzv. doplňkové aktivity, jejich forma byla různá od aktivit estetické výchovy až k hraní společenských a psychosociálních her, které přispěly k celkovému rozvoji podpořených osob. 8

KA č. 5 - Přímá podpora cílové skupiny  Ve sledovaném období bylo pracováno se 24 osobami z nichž 10 osob bylo vybráno na zahájení IPŽ  K výběru došlo z důvodu aktuálních požadavků rodiny i samotných žáků, kdy jejich očekávání bylo potřebné začít plnit okamžitě.   U ostatních oslovených zatím nedošlo ke specifikaci obtíží, rodiče ani žáci nedokázali specifikovat své obtíže, proto u těchto rodin i žáků probíhají zejména aktivity motivační a poradenské tak, abychom v následujícím období mohli bez obav z nedodržení podmínek nastavit IPŽ dalším potřebným, u kterých bude předpoklad souhlasu se spoluprací dlouhodobou.   Celkový počet žáků, účastnící se aktivit Motivace, Vzdělávání, Poradenství, jsou uváděny v průměru dle docházky:   Motivace: I. stupeň (10 – 12 žáků), II. stupeň (10 – 12 žáků)  Vzdělávání: I. stupeň 12 žáků) II. stupeň (8 žáků)  Poradenství: I. stupeň ( 8 – 24 žáků I. stupeň, (8-12 žáků II. stupeň) 9

Publicita  Požadavky na publicitu projektu byly dodrženy v souladu s ustanoveními grantové smlouvy.  Projekt je prezentován na základě požadavků OPPA – v souladu s metodikou povinné publicity (loga na vzdělávacích materiálech – prezenčních listinách, letáčků, interních dokladech, propisovacích tužkách, webových stránkách příjemce apod.).  Informování o realizaci projektu byli: partneři projektu, cílová skupina, široká veřejnost Prahy 14, ředitelé ZŠ Praha 14 – formou prezentace v PowePointu, zastupitelé m. č. Praha 14 na zasedání městské rady 10

Děkuji za pozornost Kontakt: : V Praze dne: 30. červen 2014