SAFETUN CG711-020-910 Úkoly a organizace projektu Pracovní balíčky Další aktivity.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Dokumentace k zajištění BOZP
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ NÁVRH IS PRO TECH. PROCESY Roman Danel VŠB – TU Ostrava HGF Institut ekonomiky a systémů řízení.
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
Strojírenství zaměření Automatizační a robotizační systémy
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Praktická realizace bezpečnostních požadavků standardů ISVS při tvorbě.
Management kontinuity činností organizace
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
SAFETUN CG Zpráva o plnění roku 2007 P. Přibyl J. Heissiger
Organizační členění ÚO
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
1 Informace k revizi Národní strategie bezpečnosti silničního provozu v roce 2008.
Realizační tým ICZ duben 2005
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Možnost vzniku technologických havárií v důsledku přírodních katastrof P. Dobeš ) P. Danihelka, J. Řeháček, P. Poledňák ,
Trasování lesních cest
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
NÁRODNÍ METODIKA VÝPOČTU ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BUDOV
Dokumentace k zajištění BOZP
IEC 61850: Soubor norem pro komunikaci v energetice
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Znojmo, Břeclav, Brno listopad 2014 kpt. Ing. Luděk VRÁNA HZS JmK, oddělení stavební prevence.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška AUDIT BEZPEČNOSTI POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ 1 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství,
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Školení CDV 1 Evropská a tuzemská legislativa. Školení CDV 2 CEN - Comité Européen de Normalisation - z pověření EK - z pověření EK TC 226 Technický výbor.
Evropské a národní normy, terminologie. Úvod Do cca roku 2000 byla většina evropských tunelů vybudována podle specifikací, které neodpovídaly soudobým.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Bc. Pavel Pilecký učo:  Cíl práce  Testování současného evakuačního plánu  Výsledky testování  Zjištěné nedostatky  Návrhy řešení na odstranění.
V Českých Budějovicích, únor 2017
Tabulky traťových poměrů
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
PROJEKT: Hodnocení průmyslových rizik
Nástroje podpory uživatelů
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Výbory a pracovní skupiny
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Telematika (K620TM) Druhotné využití dat systému dálničních mýtných bran * + pattern recognition * z projektu COST OC194 Inteligentní dopravní systémy.
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Dopravní značení Podklad ke cvičení
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Vážení vozidel za jízdy WIM
Projekt KA3: ZPRACOVÁNÍ METODIK TVORBY NÁSTROJŮ PRO IMPLEMENTACI NÁRODNÍ STRATEGIE ELEKTRONICKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ (NSEZ)
Transkript prezentace:

SAFETUN CG Úkoly a organizace projektu Pracovní balíčky Další aktivity

2 Organizace projektu Příjemce  Koordinátor a příjemce Eltodo EG, a.s. ( prof. Přibyl, Ing. Heissiger )  Příjemce Fakulta dopravní ČVUT ( ing. Hrubeš, PhD ) Širší pracovní tým  BKOM ( ing. Matouš ), ČSS/Tunelová sekce ( ing. Smolík ), EDS ( ing. Kolátek, CSc.), GŘ HZS ( ing. Hora ), Metrostav ( ing. Strejček ), ŘSD ( ing. Lébl ), TSK ( ing. Tandler ), pí. Kratochvílová Oponenti  Ing. Minařík (ŘSD), ing. Svoboda (Pragoprojekt) Zástupce zadavatele  ing. Tichý, CSc.

3 Zadání projektu DC001Analýza a syntéza bezpečnostního a technologického vybavení tunelů pod 500 m v členění na silniční a dálniční tunely a extrémně zatížené tunely ve městech Liší se předmět dílčího cíle a aktivity: DC je orientován na vybavení, zatímco A je na modely  asi důležitější je vybavení a tak jsou i rozepsány úkoly A701Modelování mimořádných dopravních stavů a situací v tunelech délek do 500 metrůod: do: Zadání A701 Zadání DC001 Výběr reprezentativních tunelových staveb, stanovení souboru kritických mimořádných stavů a situací, simulace chování účastníků provozu a pracovníků správy tunelu, stanovení požadavků a parametrů pro optimalizaci rizik, harmonizace s vybranými národními předpisy. Optimalizace (minimalizace) vybavení krátkých tunelů jako výstup analýzy rizik a modelování. Harmonizace s národními standardy a PIARC Požad. výstupy Výzkumná zpráva a příručka či TP "Bezpečnostní a technologické vybavení tunelů kratších než 500 m" (DC001) Návrhy pro zpracování dodatků TP 98 - Technologické vybavení tunelů pozemních komunikací a ČSN Projektování tunelů pozemních komunikací (A701). "Metodika pro realizaci minimálních bezpečnostních požadavků pro tunely do délky 500 m" (A801) A702Automatizované zpracování mimořádných událostí v silničních tunelechod: do: ZadáníTvorba jednotného programového prostředí pro záznam údajů o mimořádných dopravních stavech a havarijních situacích v silničních tunelech, pro jejich automatickou analýzu a poskytování výsledků příslušným orgánům správy pozemních komunikací, státní správy a pro zpracovatele hodnocení rizik, součásti aktuální bezpečnostní dokumentace silničních tunelů. Požad. výstupy Programové dílo ke sběru a zpracování bezpečnostních údajů, příručka k použití programového díla.

4 Zadání projektu Další aktivity  Dokončení Metodické příručky pro testování požáry  Dokončení TP „Bezpečnost v tunelech PK“  Přepracování TP154 „Provoz, správa a údržba tunelů“  … Stanovisko ke změně šířkových poměrů tunelu stavby 513 revize dvou dokumentů PIARC A703Návrh a ověření jednotné metodiky pro kvantitativní analýzu rizik v silničních tunelech.od: do: ZadáníVyužití expertních systémů pro zjednodušení plnohodnotného provádění kvantitativní analýzy rizik v silničních tunelech Požad. výstupy Programové dílo a uživatelská příručka pro navrhovanou metodu kvantitativní analýzy rizik v silničních tunelech Vstupní podklady V rámci OPTUN navržen unikátní princip kvantitativní metody využívající FTA v kombinaci s redukcí vstupních proměnných pomocí fuzzy pravidel

5 Zadání projektu A801Metodika pro realizaci minimálních bezpečnostních požadavků pro tunely do 500 mod:od: do: ZadáníFinální zpracování a připomínkové řízení k návrhu metodiky vycházející z A701 Požad. výstupy Definitivní znění metodických pokynů A802Jednotná metodika pro provádění analýzy nákladů a přínosů z hlediska bezpečnostního vybaveníod:od: do: ZadáníZpracování sestavy využitelných dat, příprava dat, teoretický rozbor používaných metod, návrh jednotné metodiky pro využití při postupech hodnocení rizik silničních tunelů Požad. výstupy Programové prostředí a metodická příručka pro jednotný postup v provádění C/B analýzy bezpečnostních opatření A803Evakuační model silničního tuneluod:od: do: ZadáníTvorba programového díla pro analytické modelování evakuace osob v havarijních situacích s ohledem na psycho-motorické chování osob, stavební uspořádání a technické vybavení. Zpracování uživatelské příručky. Požad. výstupy Programové dílo a uživatelská příručka

6 Zadání projektu A901Jednotný systém pro výuku, cvičení a testování operátorů silničních tunelůod: do: ZadáníZpracování univerzální metodiky výuku, cvičení a testování operátorů, návrhu pro zpracování metody elektronické výuky a schématického návrhu pro tvorbu výukového trenažéru operátorů tunelu Požad. výstupy Metodické pokyny pro výuku, návrh postupů pro e-learning, návrh postupů pro realizaci výukového, cvičebního a zkušebního terminálu

7 Postup prací Řešení probíhá formou týmové práce Výstupy formovány do výzkumných zpráv  kontrolovatelné  připraveno k publikování Výzkumné zprávy:  VZ 247/07 „Analýza bezpečnostních standardů tunelů kratších než 500 m“… A701  VZ 249/07 „Modelování dopravy a analýza rizik tunelů kratších než 500 m“… A701  VZ 250/07 „Automatizované zpracování mimořádných událostí v silničních tunelech“… A702  VZ259/07 „Návrh a ověření QRA pro silniční tunely“…A703

Modelování mimořádných dopravních stavů a situací v tunelech délek do 500 metrů VZ 247/07 „Analýza bezpečnostních standardů tunelů kratších než 500 m“ VZ 249/07 „Modelování dopravy a analýza rizik tunelů kratších než 500 m“ A701

9 Analýza bezpečnostních standardů tunelů kratších než 500 m Analyzované národní předpisy  Technické podmínky 98  Česká technická norma ČSN  Česká technická norma ČSN  Zahraniční standardy  Slovenská požární směrnice  Americká norma NFPA 502  Francouzský oběžník  Rakouská norma RVS  Rakouská norma RVS  Švýcarská směrnice pro ventilaci  Německá směrnice RABT Mezinárodní předpisy  PIARC...  EC 2004/54/EC

10 Analýza bezpečnostních standardů tunelů kratších než 500 m pro přehlednost byly některé prvky technologického a bezpečnostního vybavení znázorněny v grafech

11 Analýza bezpečnostních standardů tunelů kratších než 500 m mimo jiné byly porovnávány požadavky na vybavení tunelů požárním vodovodem, hlásiči požáru, únikovými cestami, nuceným větráním apod.

12 Analýza bezpečnostních standardů tunelů kratších než 500 m pod hranicí délky 300 metrů nejsou u většiny analyzovaných dokumentů žádné, nebo minimální požadavky na vybavení tunelu

13 Problematika bezpečnostních kategorií tunelu (1) Převedení log do lin. měřítka  koeficienty mocninné funkce převzato z PIARC 1999

14 Problematika bezpečnostních kategorií tunelu (2) Problematika intenzity TC TD

15 Dopravní zatížení tunelů Dopravní sčítání ŘSD  přepočítáno na jízdní pás  dálnice i 1. třídy > 2000 voz/JP Důsledky pro kategorii TC  neprojektují se

16 Závěry analýzy: Návrh na technologické, dopravní a bezpečnostní vybavení tunelů délky do 300 metrů Vytvořit nové detailnější kategorie tunelů do 300 m  Podjezd a tunel do 100 m Osvětlení Dopravní značení: minimální vybavení  Tunel kategorie TD délka 100 až 300 m požadavky na vybavení dány tímto předpisem  Tunel kategorie TDH Zaveden pojem Vysoce zatížený tunel  DTV/1 JP > 7500 a současně  2 denní hodiny q > 1000 ekv_voz/1 JP vybavení v zásadě odpovídá kategorii TA (analýza rizik)

17 Graf třídění tunelů do kategorií

18 Dopravní vybavení

19 Osvětlení  Denní osvětlení dle CR závisí na: návrhové rychlosti délce tunelu sklonu, průřezu, směrových obloucích apod.  Náhradní osvětlení: není v tunelech této kategorie instalováno Graf denního osvětlení 1- nevyžaduje se 2- stanoví se metodou LTP 3- vyžaduje se

20 Ventilace Krátké tunely se nevybavují provozní ani požární ventilací. Tunely se na základě kvantitativní analýzy rizik vybavují požární ventilací pro směrování kouře pouze pokud jsou únikové východy ve větší vzdálenosti než 250 m nebo je jinak ztížen únik osob. Pokud je intenzita dopravy vyšší než DTV/1 JP je ventilace instalována v odůvodněných případech na základě analýzy rizik

21 Bezpečnostní vybavení  Podmínky pro návrh jsou v TP98 1Dopravní značení tunelů do 100 m odpovídá „Minimálnímu …“ dle TP98, kap. 2Osvětlení tunelu se navrhuje dle tabulky … Náhradní osvětlení se nenavrhuje 3Doporučuje se instalovat mimo portály tunelu hlásky nouzového volání napojené na 24 h dispečerskou službu 4Doporučuje se instalovat TV kameru v oblasti portálu s jednoduchým sekvenčním přenosem přehledového obrazu na dispečink 5Dopravní značení tunelů do 100 m odpovídá „Minimálnímu …“ dle TP98, kap. 6Přenosné hasící přístroje vybavené … jsou instalovány v případě umístění SOS hlásky

22 Zásobování elektrickou energií Pro krátké tunely se připouští napájení elektrickou energií ve stupni 2, viz. TP98, kap Nezávislý záložní zdroj napájení elektrickou energií ve smyslu kap se nepoužívá. Zdroj nepřerušované dodávky elektrické energie, kap TP98, se použije pouze v odůvodněných případech pro světelné signály a proměnné dopravní značky dopravního systému.

23 Analýza současných a budoucích tunelů

24 Analýza současných a budoucích tunelů Celkem 62 tunelů 12 tunelů do 300 m 32 tunelů do 500 m Ve statistice nejsou eko-tunely

Automatizované zpracování mimořádných událostí v silničních tunelech VZ 250/07 „Automatizované zpracování mimořádných událostí v silničních tunelech“ A702

26 Automatizované zpracování mimořádných událostí v tunelech Jedno centrální úložiště pro všechny sledované tunely Webový server je součástí vnitřní sítě Připojování pomocí VPN kanálu Automatické zálohování dat

27 Automatizované zpracování mimořádných událostí v tunelech VPN zajišťuje: důvěrnost přenosu ochranu před zásahem do obsahu dat ochranu před pokusem zaslat opakovaně nějaký útočníkem zachycený datový tok

28 Automatizované zpracování mimořádných událostí v tunelech Jednoduchost výsledné analýzy dat Možnost vytvořit analýzu pro libovolný sledovaný tunel nebo více tunelů najednou Výstup ve formě grafu případně tabulky

Návrh a ověření jednotné metodiky pro kvantitativní analýzu rizik v silničních tunelech VZ 259 „Návrh a ověření QRA pro silniční tunely“ A703

30 Analytická část prací Dokumenty PIARC/C3.3 „Road Tunnel Operation“  Integrated Approach for Road Tunnel Safety  Risk Analysis  Responsibilities in Tunnel Safety Management lektorování dvou dokumentů žádost o rakouský dokument Uvádění do provozu programu QRA Posouzení bezpečnostní analýzy tunelu Komořany

Evakuační model silničního tunelu plán od ledna 2008 A803

32 Evakuační model  odladění chyb při návrhu prostor pro očekávaný velký pohyb lidí;  odstranění potenciálně nebezpečných míst při evakuacích z veřejných prostor ještě před tím než se stavba realizuje;  odhalení přirozených zúžených míst (při průchodu lidí se sníží propustnost tohoto místa) při evakuacích z budov či jiných veřejných prostor;  identifikaci preferovaných východů nahodilými chodci;  testování propustnosti únikových cest a zjišťování evakuačních dob;  nastavení různých scénářů únikových situací pro sledované prostory.

33 Analýza programových prostředků STEPS (Simulation of Transient Evacuation and Pedestrian Movements)  přístup založený na programování jednotlivých agentů;  použitelný pro normální i nestandardní provoz;  rozsáhlý záznam únikových cest (scénáře);  přímý import 2D i 3D CAD podkladů pro architekturu budov;  3D interaktivní grafické uživatelské rozhraní;  místo O-D matice (matice start-cíl) lze definovat přímo cesty agentů;  možnost implementace vozidel, výtahů, eskalátorů;

Další aktivity

35 Další aktivity Koordinace aktivit PIARC  zastupování ČR ve výboru C3.3 Spolupráce v rámci WTC 2007  publikace k architektuře tunelů Další publikační činnost  Chování řidičů v tunelu … Tunel  Vliv měření úsekové rychlosti … Tunel  Příspěvek ke krátkým tunelům … Tunel Příprava knihy

36 Závěr TBD