Strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Turnov 2015

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vlastní hodnocení školy
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Strategické a koncepční dokumenty resortu školství Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
MAP – Místní akční plán ORP RK
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Plán vzdělávacích aktivit
Bc. Magdalena Zábranská
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Vazba na Operační programy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
9. Tvorba individuálního plánu
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Třetí místní konference
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Turnov 2015 Součást realizace projektu Města Turnov Vytváříme podmínky pro školní úspěšnost v rámci

Vize:   Vzdělávání se nachází v popředí zájmu společnosti i jednotlivců a je považováno za významnou hodnotu. Region Turnovska poskytuje kvalitní základní vzdělávání. V základních školách jsou vzděláváni žáci s důrazem na rovnost vzdělávání, je podporována inkluze a integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do hlavního vzdělávacího proudu. Žákům se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním a sociálním znevýhodněním jsou poskytována podpůrná opatření. Základní školy vytvářejí podmínky pro rozvoj nadaných a mimořádně nadaných žáků.

Legislativní rámec: Zákon č. č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů Navazující vyhlášky

Strategické a koncepční dokumenty: Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020, Vláda ČR 2014 ET 2020, Strategický rámec evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě, Rada EU 2009 Program rozvoje Libereckého kraje 2014 – 2020 Evropský referenční rámec, 8 klíčových kompetencí pro celoživotní učení, doporučení Evropského parlamentu a rady z 18. 12. 2006 Učení je skryté bohatství. Zpráva mezinárodní komise UNESCO „Vzdělávání pro 21. století“, ÚIV, Praha, 1997

SWOT analýza:   SWOT analýza byla zpracována na základě dílčích SWOT analýz základních škol zpracovaných v měsících září a říjen 2014. Základním školám byly při individuálních konzultacích předány pokyny, šablony a možné výroky do SWOT analýzy. Na SWOT analýze se podílely všechny základní školy zapojené do projektu Vytváříme podmínky pro školní úspěšnost. Celkové zpracování SWOT analýzy za region Turnovska bylo provedeno v listopadu a prosinci 2014.

Oblasti SWOT analýzy: Materiální podmínky vzdělávání 2. Lidské zdroje 3. Podmínky pro inkluzi a integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 4. Průběh a výsledky vzdělávání 5. Spolupráce školy a rodiny 6. Ostatní faktory

A: Nejčastější výroky B: Méně používané výroky C: Výroky ojedinělé  

1. Materiální podmínky vzdělávání - příležitosti: Rekonstrukce prostor Nový nábytek Nákup nových knih a odborných publikací Větší podpora zřizovatele  B: Počítače do tříd C: Granty, rozvojové programy a projekty

2. Lidské zdroje - příležitosti : A: Další vzdělávání pedagogických pracovníků Asistenti pedagogů Školní speciální pedagog Školní psycholog Zvýšení počtu pedagogů „nad limit“, např. příspěvek zřizovatel či sponzora Zvýšení společenské prestiže pedagoga   B: Možnost práce na zkrácené úvazky C: Zvýšení finančních prostředků na pedagogy

DVPP v oblasti inkluze a integrace žáků se zdravotním postižením 3. Podmínky pro inkluzi a integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – příležitosti: A: DVPP v oblasti inkluze a integrace žáků se zdravotním postižením Osvěta směrem k politikům, rodičům a veřejnosti Individuální vzdělávací plány Možnost slovního hodnocení Získávání prostředků z grantů obce, kraje, MŠMT, Evropské unie   B: Získávání dárců a sponzorů C:

4. Průběh a výsledky vzdělávání – příležitosti: DVPP Uplatňování nových metod práce Autoevaluace školy Sebehodnocení žáků Výchovné poradenství Spolupráce škol – síťování B: Plán primární prevence  C: Kariérové poradenství Komunitní kruh Nové metody práce Mezinárodní spolupráce

5. Spolupráce školy a rodiny – příležitosti: Spolupráce s OSPOD Nabídka dalších aktivit a činností pro rodiče – vzdělávání, dílny Zapojení rodičů Schůzky ve formátu: učitel – rodiče – žák   C: Poradenství pro rodiče Elektronické žákovské knížky

6. Ostatní faktory – příležitosti: Navázání spolupráce s malotřídními školami Školská rada – hledání cest spolupráce   C: Podíl školy na veřejném životě Etický kodex učitele

Plán opatření

Cíl: 1. Zlepšování materiálních podmínek a. Obnovovat materiálně technické zázemí pro základní vzdělávání b. Podporovat investice do škol c. Vybavovat školy novým nábytkem dle platných právních norem d. Pořizovat nové knihy, odborné publikace ucelené řady učebnic a pracovních sešitů e. Obnovovat vybavení škol informačními a komunikačními technologiemi f. Postupně umožňovat bezbariérový přístup do škol g. Využívat dotačních programů, grantů a výzev

Cíl: 2. Rozvíjení kompetencí pedagogických pracovníků a. Další vzdělávaní pedagogických pracovníků v oblastech kurikulární reformy, zejména v oblasti klíčových kompetencí, školního klimatu a hodnocení žáků b. Rozvoj kompetencí ředitelů škol v oblasti řízení a hodnocení pedagogů a škol c. Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti práce se speciálními vzdělávacími potřebami d. Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti primární prevence včetně specializačního studia pro školní metodiky prevence e. Podporovat kariérní systém pedagogických pracovníků f. Provádět vzdělávání celých kolektivů pedagogických pracovníků přímo ve školách g. Provádět mentorink pro ředitele škol, učitele a asistenty pedagogů h. Metodická, právní a manažerská podpora ředitelů škol

Cíl: 3. Zvyšování kvality vzdělávání a. Vytvářet podmínky pro naplňování kurikulární reformy b. Podporovat nové metody a formy vzdělávání žáků c. Uplatňovat ve všech ročnících kooperativní a projektové vyučování žáků, komunitní kruhy d. Provádět vlastní hodnocení školy e. V hodnocení žáků využívat formativního hodnocení f. V hodnocení žáků využívat slovního hodnocení, především u žáků se SVP g. Ke zvýšení motivace žáků používat sebehodnocení žáků h. Zadávání speciálních úkolů pro nadané a mimořádně nadané žáky ch. Poskytovat kariérového poradenství

i. Provádět vzájemné hospitace mezi učiteli j. Prohlubovat vzájemnou spolupráci mezi školami, síťování škol – výměna zkušeností, dokumentů k. Provádět systematické hodnocení pedagogických pracovníků l. Vytvářet příznivé klima školy, aby žáci chodili do školy rádi m. Zpracovávat a aktualizovat plány primární prevence n. Aktualizovat a doplňovat školní řády

Cíl: 4. Vytváření podmínek pro vzdělávání většiny žáků v hlavním vzdělávacím proudu a. Zpracovávat individuálně vzdělávací plány žáků, provádět kontroly jejich plnění a aktualizace b. Spolupracovat s poradenskými pracovišti – PPP a SPC c. Uplatňovat podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami d. Vytvářet pracovní pozice asistentů pedagoga e. Vytvářet pracovní pozice speciálního pedagoga f. Přizpůsobovat a upravovat vzdělávací obsah základního vzdělávání pro žáky se SVP tak, aby bylo dosahováno souladu mezi vzdělávacími požadavky a skutečnými možnostmi těchto žáků. g. Upravovat organizaci, hodnocení, formy a metody vzdělávání žáků se SVP

h. Využívat kompenzační pomůcky, speciální učebnice a speciální učební pomůcky ch. Využívat poradenských služeb PPP a SPC i. Získávat prostředky z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, dotačních programů a grantů na podporu rovných příležitostí j. Poskytování vzdělávání ve vhodně upravených prostorách k. Při zjištění vzdělávacích či výchovných problémů žáků přijímat včas opatření

Cíl: 5. Prohlubování spolupráce školy a rodiny a. Organizovat schůzky ve formátu učitel - zákonný zástupce - žák b. Nabízet aktivit pro rodiče – společné akce, vzdělávání, dílny c. Spolupracovat s OSPOD při řešení problémů v rodině

Cíl: 6. Ostatní oblasti a. Navazovat a rozvíjet mezinárodní spolupráci b. Zainteresovat na činnosti školy školské rady c. Podporovat polyfunkční roli školy, zejména v menších obcích d. Fundraising – získávat dalších prostředků od sponzorů a dárců e. Podporovat činnost školních žákovských parlamentů f. Zpracovat a zveřejnit etický kodex učitele školy

Co bude dál?

Operační program Výzkum, věda a vzdělávání: Podpůrná opatření Asistenti pedagoga Speciální pedagogové Další vzdělávání pedagogických pracovníků Metodická pomoc Mentorink Koučink

karelbartamasov@seznam.cz 739 485 110 739 222 461 ©Karel Bárta