Možnosti podpory podnikání ze strany veřejného sektoru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
Podpora podnikání v Moravskoslezském kraji Aktivity Agentury pro regionální rozvoj na podporu podnikání a inovací v kraji Mgr. Jiří Štěpán, Agentura pro.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
managementu znalostí podle
Podpora inovací v Olomouckém kraji. Ekonomická situace kraje  Průměrná mzda : Kč (1.-2. čtvrtletí 2012)  Míra registrované nezaměstnanosti: 10,38.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
CZ / /0048 Centrum pro transfer technologií Technologické centrum AV ČR SSŠ AV ČR, VŠE, VŠCHT, ÚPV, ZeNTIVA, a.s., ČKD Nové Energo, a.s.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Výzkum a vývoj a inovace v ČR Diskusní fórum k inovačnímu podnikání Brno, 3. října 2007.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © 2006 Ministerstvo průmyslu a obchodu Podpora inovací ve firmách.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic Fórum Evropský rok aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity 2012 Ing. Blanka Miksová Praha,
ÚTVAR TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Praxe centra pro transfer technologií Pomoc komerčnímu uplatnění poznatků vznikajících na VUT v Brně Seminář k třetí roli VŠ.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
Operační program Průmysl a podnikání 2004 – 2006 Výsledky, hodnocení a dopady pro nové programovací období 2007– června 2009 Praha.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Podpora firmám umístěným ve vědeckotechnických parcích poskytovaná v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost PETR PORÁK,
PRIORITNÍ OSA 1 Posílení výzkumu, technologického rozvoje a inovací
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora VaVaI v rámci Operačního programu Podnikání.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO Ing. Martin.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE (RIS) PETR CHLÁDEK.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Královéhradecký kraj – podpora podnikání Ing. Michal Pultar Hradec Králové,
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Regionální inovační systémy a podpora inovací v regionech ČR
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Polytechnické vzdělávání v praxi
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Možnosti podpory podnikání ze strany veřejného sektoru Ing. Hana Myšková Mgr. Jiří Štěpán 16. 6. 2015

Obsah Proč je důležité spolupracovat s podnikateli v kraji/městě/obci a podporovat je Možnosti spolupráce a podpory podnikatelů ze strany kraje/města/obce Případové studie – příklady úspěšné spolupráce obce a podnikatelů (příklad z našeho kraje) Aktuální finanční možnosti podpory (OP PIK)

Úvod základní informace o roli veřejných institucí při podpoře zejména inovačního podnikání a o jejich pozici v regionálních inovačních systémech možnosti jak může veřejný sektor především na krajské úrovni podporovat podnikání a také začínající podnikatele v situaci, kdy se ve firemním sektoru neustále zvyšují nároky a tlak na inovace

Regionální rozvoj v kontextu podpory podnikání a inovací 1. Regionální rozvoj v kontextu podpory podnikání a inovací Pojem regionální rozvoj je třeba dnes stále více chápat nejen jako rozvoj regionální infrastruktury, venkova a cestovního ruchu, ale také jako rozvoj podnikání, inovací, start-upů a tím zvyšování konkurenceschopnosti regionu. Jednou z výhod tohoto přístupu k rozvoji regionů je skutečnost, že mnohem více než tradiční přístupy generuje peníze do krajské ekonomiky a mnohem méně je jen spotřebovává.

Regionální rozvoj v kontextu podpory podnikání a inovací 1. Regionální rozvoj v kontextu podpory podnikání a inovací Cvičení – krajské dotační programy http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsky.cz/granty_vyhlasene.html

Regionální rozvoj v kontextu podpory podnikání a inovací Program na podporu přípravy projektové dokumentace 2015 Úprava lyžařských běžeckých tras v Moravskoslezském kraji v zimní sezóně 2015/2016 Podpora destinačních managementů turistických oblastí Moravskoslezského kraje 2015-2016 Program podpory financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním sociálních služeb v Moravskoslezském kraji na rok 2015 (PSS) Program protidrogové politiky kraje na rok 2015 Podpora turistických oblastí v Moravskoslezském kraji Podpora environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty pro školní rok 2015/2016 Podpora obnovy a rozvoje venkova Moravskoslezského kraje 2015 Podpora podnikání v Moravskoslezském kraji 2015 Program rozvoje sociálních služeb, včetně navazujících činností a činností v oblasti sociálně právní ochrany dětí na rok 2015 Program na podporu neinvestičních aktivit z oblasti prevence kriminality na rok 2015

Regionální rozvoj v kontextu podpory podnikání a inovací Program na podporu komunitní práce a na zmírňování následků sociálního vyloučení v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje na rok 2015 Program podpory aktivit příslušníků národnostních menšin žijících na území Moravskoslezského kraje na rok 2015 Program na podporu zvýšení kvality sociálních služeb poskytovaných v Moravskoslezském kraji na rok 2015 Program realizace specifických aktivit Moravskoslezského krajského plánu vyrovnávání příležitostí pro občany se zdravotním postižením na rok 2015 Drobné vodohospodářské akce (ŽPZ/01/2015 - 2) Podpora turistických informačních center v Moravskoslezském kraji pro rok 2015 Podpora technických atraktivit v Moravskoslezském kraji v roce 2015 Jen v roce 2015 bylo krajem vyhlášeno 18 programů, další běží z loňského roku

1.1 Globální změny a jejich vliv na změnu vnímání pojmu regionálního rozvoje Demografické změny (z 1 na 7 miliard za 200 let) Výrazný exponenciální nárůst ve dvacátém století, zejména v Indii, Číně a Indonésii a dalších méně rozvinutých zemích. Stárnutí populace ve vyspělých zemích. 60 % světové populace žije v urbanizovaných oblastech.

1.1 Globální změny a jejich vliv na změnu vnímání pojmu regionálního rozvoje Prudký rozvoj nových technologií Prudký vzestup forem vědecko-výzkumné spolupráce mezi akademickou, soukromou a veřejnou sférou, rozšiřování znalostních sítí. Výrazné a dynamické změny v oblasti medicíny a farmaceutiky, potravinářství, robotiky, energetiky, bio-technologií, nano-technologií, dopravy. Informační exploze, datové přenosy, sociální sítě.

1.1 Globální změny a jejich vliv na změnu vnímání pojmu regionálního rozvoje Masivní rozvoj mezinárodního obchodu a spotřebitelských trhů Liberalizace a mizející bariéry na mezinárodních trzích. Rostoucí spotřební poptávka ve všech částech světa. Rozsáhlá nabídka spotřebních výrobků a služeb. Související rozmach inovací (marketingové, organizační) a kreativity.

1.1 Globální změny a jejich vliv na změnu vnímání pojmu regionálního rozvoje Rozsáhlé čerpání přírodních zdrojů bohatství Obrovský nárůst čerpání přírodních zdrojů. Změna tváře krajiny a výrazný vliv na ekosystém.

1.1 Globální změny a jejich vliv na změnu vnímání pojmu regionálního rozvoje Globalizace - komplex vzájemně provázaných procesů, které probíhají na globální, národní, regionální i lokální úrovni. Regiony mohou v tomto pojetí aktivním úsilím vytvářet konkurenční výhodu a zlepšit tak i svou relativní pozici v současném světě. Regionální konkurenceschopnost je ovlivněna řadou klíčových faktorů, mezi kterými jsou kreativita a tvorba znalostí z těch nejdůležitějších. Tyto faktory ovlivňují schopnost regionu udržet se v globální konkurenci jako aktivní hráč a také schopnost ovlivňovat vlastní kapacitu produkce inovativních produktů a služeb.

Inovace – několik slov k vysvětlení pojmu Inovace je řízeným procesem generování, přenosu a implementace nápadů do praktické aplikace, která vyvolá radikální kvalitativní změnu a zákazník tuto změnu ocení jako novou přidanou hodnotu, za kterou je ochoten zaplatit. Inovaci nelze zaměňovat s invencí. Invence je dobrý nápad, který je součástí procesu inovace. Inovace produktu Inovace produktů, výrobků a služeb patří mezi nejfrekventovanější inovace.  Jejich cíle jsou definovány následovně: dosažení vyšší penetrace na existujícím trhu zlepšení produktů a služeb zlepšení výkonnosti prodeje zefektivnění prodeje přechod na geograficky nové trhy nové produkty pro existující nebo nové zákazníky Velmi důležitým faktorem, který si je třeba v případě zavádění inovací výrobku uvědomit je, že není možné úspěšně inovovat výrobek bez silné vazby na trh a zákazníka.

Inovace – několik slov k vysvětlení pojmu Inovace technologie - koncepčně odlišené řešení nového produktu, který v sobě obsahuje nové funkce oproti produktu firmou dosud nabízenému, či stejné funkce u dosavadních produktů zabezpečuje na jiných principech.  Inovace procesu Inovace procesů neboli procesní inovace se zaměřují na firemní procesy: zavádění nového výrobku/služby do stávajícího procesního prostředí vysoké náklady nedostačující kvalita produktu/služby nebo opožděné dodávky Inovace procesu zahrnuje zavedení nových metod v oblasti výzkumu a vývoje, výroby nebo zpracování produktů, logistiky, distribuce nebo podpůrných činností.

Úvod do problematiky inovací Organizační inovace Probíhají uvnitř i vně organizace a zavádějí nové metody: v organizaci podnikových struktur - zahrnuje implementaci nových metod, která nebyla v podniku dříve použita a je výsledkem strategického rozhodnutí přijatého managementem v organizaci pracovního místa - zahrnují implementaci nových metod pro rozdělení odpovědností a přijímání rozhodnutí mezi zaměstnance, rozdělení práce mezi organizační jednotky nebo integrace rozličných podnikových aktivit v organizaci podnikových a obchodních praktik nebo v externích vztazích - zahrnují zavádění nových způsobů organizace vztahů s jinými podniky či veřejnými institucemi, jako je vytvoření nových typů spolupráce Inovace marketingu Inovací v oblasti marketingu rozumíme zavedení nových metod podpory prodeje výrobku, významné zlepšení v oblasti balení, propagace, medializace výrobků a služeb. Řada výrobků, které zaujímají přední místo na našem trhu, získala své místo právě díky vhodně zvolené komunikační strategii oslovení cílové skupiny zákazníků.

Inovace – několik slov k vysvětlení pojmu Transfer technologií je přenos výsledků VaV do praxe; jedná se v zásadě o proces převádění různých technologií (hl. technických řešení a vědeckovýzkumných poznatků a zkušeností) z univerzitního prostředí směrem do praxe a naopak. Ochrana duševního vlastnictví – nástroje ochrany výsledků VaV: patenty, licence, ochranné známky, průmyslové a užitné vzory, apod. dle Obchodního zákoníku ČR, legislativy ES či jiných bilaterálních a multilaterálních úmluv (např. EU patent, světový patent). Inovační systém – představuje jednotlivé subjekty v oblasti VaV ve vymezeném geografickém prostoru: firmy, znalostní instituce (univerzity, výzkumné ústavy), další intermediární instituce pro podporu inovací (podnikatelské inkubátory, vědecko-technické parky, regionální rozvojové agentury, hospodářské komory, klastrové organizace, technologické platformy, aj.) a vazby mezi nimi.

3 Formy podpory podnikání a inovací ze strany veřejného sektoru 3.1 Koordinační role 3.1.1 Regionální inovační strategie a její realizace 3.1.2 Kraj jako moderátor diskuze 3.2 Finanční podpora 3.3 Vzdělávání a informační servis, iniciační role 3.4 Marketing inovačních aktivit 3.5 Další formy podpory

3.1.1 Regionální inovační strategie a její realizace Rolí veřejného sektoru a na regionální úrovni hlavně krajů je koordinovat a zastřešovat proces formulace strategických cílů v oblasti podpory podnikání, konkurenceschopnosti a inovací. Tento proces je obvykle formalizován do podoby zpracování Regionálních inovačních strategií externí konzultační společnosti podpůrné a servisní organizace

3.1.1 Regionální inovační strategie a její realizace Analytické práce, například Identifikace technologických domén kraje – v čem jsme silní – jaké? Studie o výzkumných a inovačních aktivitách znalostních institucí a klastrových organizací; Studie o intermediárních institucích pro podporu inovací – v této studii jsou shrnuty aktivity veřejného sektoru a dalších organizací veřejnoprávního charakteru (Krajský úřad, rozvojové agentury, města, hospodářská komora, podnikatelské inkubátory, aj.), Statistická analýza inovační výkonnosti kraje  

3.1.1 Regionální inovační strategie a její realizace Shrnutí analytických zjištění ve formě tzv. SWOT analýzy. Ta shrnuje všechna klíčová zjištění za uvedené analytické studie. Strom problémů zahrnující všechny zjištěné kauzality v logické posloupnosti aktuálního zjištěného stavu (důsledku) a jeho dopadů je hlavním nástrojem pro zacílení návrhové části strategie. Na základě něj jsou pak odvozeny prioritní oblasti aktivit a do nich spadající strategické cíle strategie.

3.1.1 Regionální inovační strategie a její realizace Návrhová část Je na nejvyšší úrovni tvořena vizí, která je zformulována na základě všech analytických zjištění a zvážení rozvojového potenciálu regionu v nadcházejících letech (dle délky návrhového období strategie). K jejímu naplnění slouží globální cíl, k jehož dosažení slouží aktivity rozdělené do několika (např. čtyř) prioritních oblastí. Pro každou prioritní oblast je stanoven jeden strategický cíl, jehož bude dosaženo prostřednictvím dílčích specifických cílů. Každý specifický cíl dále pak obsahuje jednotlivá dílčí opatření sloužící k jeho naplnění.

3.1.1 Regionální inovační strategie a její realizace Návrhová část akční plán(y) – konkrétní projekty zastřešující orgán (Rada pro inovace, Řídící výbor RIS, …) – řídí vznik strategie, ale také dohlíží nad její realizací kraj jako koordinátor vzniku inovační strategie konkrétní nositelé (univerzity, klastry, hospodářská komora, podnikatelské inkubátory, ale i samotný kraj)

3.1.2 Kraj jako moderátor diskuze Nutnost této moderace vyplývá zejména z odlišného charakteru, zaměření a také stylu práce ve firmách a ve znalostních institucích hlavně na úrovni Rady pro inovace či Řídícího výboru nezbytné, aby probíhala průběžně a také i na nižší, operativnější úrovni pro konkrétní témata (například podpora začínajících firem - start-upů, nebo podpora klastrů) jsou zakládány další, pracovní platformy

3.2 Finanční podpora dotační programy, např. na rozvoj inovačních aktivit, rozvoj spolupráce mezi firmami a vysokými školami, na podporu začínajících podnikatelů a jejich podnikatelských záměrů. návratná finanční podpora (mikropůjčky a pod) finanční podpora přípravě projektů, připravovaných do operačních programů a dalších nástrojů, financovaných z prostředků státu, EU či z jiných zdrojů nástroje tzv. rizikového kapitálu (business angels, venture kapitálových fondů) finanční podpora ze strany veřejných institucí na regionální úrovni má mít především roli iniciační a motivační

3.2 Finanční podpora Formy podpory pro firmy: podpora vzniku pracovních míst ve výzkumu a vývoji z nich může být financována podpora výzkumných a vývojových aktivit podniků prostřednictvím poskytování neinvestičních dotací na spolufinancování osobních nákladů, na nově vytvořená pracovní místa ve výzkumu a vývoji. inovační vouchery dotace firmám na aktivity v oblasti výzkumu, které realizují ve spolupráci s VŠ či jinou výzkumnou organizací. Firmy mohou dotaci použít výhradně na nákup služeb nebo procesů v oblasti výzkumu od univerzit nebo výzkumných organizací, čímž je podpořena jejich vzájemná spolupráce.

3.2 Finanční podpora Formy podpory pro firmy: programy na financování poradenství pro podniky s inovačním záměrem  např. na přípravu vlastního podnikání (např. na strategické a business poradenství, na zpracování podnikatelského záměru/business plánu, na zpracování studie proveditelnosti, na právní, účetní, daňové služby a expertní služby, na ochranu duševního vlastnictví/úhradu patentové přihlášky).

3.2 Finanční podpora Studenti mohou být podpořeni např. formou podpory talentovaných studentů a absolventů doktorského studia, kdy jsou poskytovány příspěvky špičkovým studentům prezenčního doktorského studia a příplatky ke mzdě absolventům doktorského studia, studujícím nebo pracujícím na plný pracovní úvazek na vysokých školách.

3.3 Vzdělávání a informační servis, iniciační role zprostředkování nových informací, poznatků a trendů ze zahraničí při podpoře podnikání a inovací zapojení se do projektů mezinárodní spolupráce zaměřených na předávání a sdílení zkušeností pořádání odborných exkurzí a misí do renomovaných institucí, firem a výzkumně-vývojových pracovišť v ČR i zahr.

3.3 Vzdělávání a informační servis, iniciační role pořádání akcí k navazování partnerství a výměně zkušeností - Brokerage events – prezentace aktuálních výsledků výzkumu a vývoje v určitém odvětví, s cílem generovat nové mezinárodní projekty výzkumu a vývoje s potenciálem transferu jejich výsledků do praxe. vzdělávací akce v oblasti inovačního managementu, transferu technologií, marketingu inovačních aktivit

3.4 Marketing inovačních aktivit propagace výsledků inovačních aktivit firem, univerzit, výzkumných ústavů, klastrových organizací i konkrétních osobností kraje z oblasti inovací zvýšit povědomí o těchto aktivitách a motivovat další subjekty k aktivnímu zapojení se Možné nástroje: specializované soutěže a přehlídky – (Podnikatel roku, Inovace roku, Inovační firma roku, nejlepší podnikatelský záměr) + jejich medializace vytvoření a správa specializovaných internetových portálů, zasílání newsletterů (www.rismsk.cz, www.inovacnipodnikani.cz/ vytvoření jednotného vizuálního stylu při propagaci inovačních aktivit v kraji, sloganu, loga apod. – významný prvek vytváření regionální identity a image kraje

3.4 Marketing inovačních aktivit Příklady Inovační firma roku http://www.youtube.com/watch?v=yG6ZRf2kCCk https://www.youtube.com/watch?v=qlEfXQ7_5wI&list=PL9AkSsm-YLp8kpowD4dtzuJq0CECwBcU_ Start-up Harvest http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/214411000100921

Konference Investiční příležitosti v Moravskoslezském kraji xx Pro koho byla akce u r č e n a ? Akce byla určena všem, kteří se zajímají o investiční prostředí v MSK, zkušenosti stávajících Investorů a vlastníků průmyslových zón informace o investičních pobídkách či možnostech regenerace brownfields. Co bylo posláním akce? Nabídnout kraj investorům, ukázat a zdůraznit pozitivní vzkaz o kraji, jakožto příznivém místě pro investice a podnikání.

Konference Investiční příležitosti v Moravskoslezském kraji xx Proběhla konferenční Část formou panelových diskuzí, miniveletrh, tematické workshopů a dvoustranná jednání na témata týkající se investičních příležitostí v kraji. Kdy: 3. června 2015 Kde: Clarion Congress Hotel Ostrava

Konference Investiční příležitosti v Moravskoslezském kraji Prezentace investičního potenciálu Moravskoslezského kraje xx Chystáme návaznou akci v Praze, zaměřenou na prezentaci kraje směrem k potenciálním novým investorům. Kdy: Kde: 30. září 2015 Praha, Lichtenštejnský palác

Soutěž Inovační firma Moravskoslezského kraje Agentura pro regionální rozvoj pod patronací Moravskoslezského kraje pořádá 3. ročník soutěže Inovační firma. 2015 Přínos Inovační firmy? Možnost užívat prestižní ocenění, finanční odměna, zviditelnění, pozitivní reklama pro firmu i místo, kde působí Pro koho je určena? Pro malé, střední a velké firmy z Moravskoslezského kraje, které vyvinuly inovaci produktu, technologie či služby.

Soutěž Inovační firma Moravskoslezského kraje Loňský vítěz v kategorii malé a střední podniky: FIRMA JAP Trading z Bystřice 2015 Loňský vítěz v kategorii velké podniky: FIRMA VARROC z Nového Jičína Termín pro přihlášení: 21. 4. – 18. 9. 2015 inovacnifirma.rismsk.cz

Soutěž Lady Business Moravskoslezského kraje Co je Lady Business Moravskoslezského kraje? soutěž pro všechny úspěšné podnikatelky z našeho kraje. Pro koho je akce určena? Pro ženy, které vlastní nebo spoluvlastní firmu v Moravskoslezském kraji, s rozhodujícím vlivem na jejím řízení a aktivně působí ve vedení firmy.

Soutěž Lady Business Moravskoslezského kraje Cíl soutěže? Ukázat ženy se schopností úspěšně vést firmu a zároveň inspirovat i další k zahájení podnikání v kraji. Vyhlášení soutěže: 9. června 2015 www.ladybusiness.cz Uzávěrka přihlášek: 16. října 2015 Slavnostní vyhlášení výsledků: prosinec 2015

StartUp Harvest 2015 StartUp Harvest

StartUp Harvest 2015 Co je to? Setkání podnikatelů z kraje a investorů, Při kterém začínající podnikatelé (start-upy) představují své produkty a služby a „bojují“ o finanční investici od přítomných investorů. Pro koho je určena? Pro začínající podnikatele z Moravskoslezského kraje, kteří mají originální produkt či službu a chtějí získat finanční investici.

StartUp Harvest 2015 Přínos pro start-upy? Možnost získání finanční investice pro své podnikání, cenných rad zkušených podnikatelů a investorů a také PR firmy. Kdy: 10. září 2015 / Garage Club Ostrava Termín pro přihlášení Start-upy: do 20. 7. 2015 Diváci: do 31. 8. 2015