Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika školní zralosti
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Dilemata diagnostiky poruch učení na vysoké škole
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Diagnostika SPU.
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Diagnostika SPU u studentů vysokých škol
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
Podpůrný metodický seminář zaměřený na předškolní věk I.
Speciální péče na naší škole
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Horáčkova 1095/1 Praha4.  Jsme speciální mateřská škola se speciálně pedagogickým centrem.  Poskytujeme péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami,
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
Podpora studentů s dyslexií na ČVUT
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Sociální patologie SCPT SCPA
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Příčiny SPU.
DIAGNOSTIKA VE SPECIÁLNÍ PEDAGOGICE
Logopedická třída MOTÝLCI
Speciálně pedagogická diagnostika logopedická
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Pedagogická diagnostika
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Didaktická část diplomové práce
Lenka Lacinová Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny
možnosti prevence v předškolním období a na počátku školní docházky
Riziko dyslexie a školního selhávání
Vývojová porucha pohybové koordinace
Diagnostika a reedukace
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Narušený vývoj řeči strukturní a systémové narušení jedné či většího počtu oblastí vývoje řeči (osvojování mateřského jazyka) vzhledem k chronologickému.
SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA
Specifické poruchy učení
Možnosti využití informačních a digitálních technologií pro diagnostiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová.
Vývojová dysfázie.
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Zásady reedukace spu PhDr. Zuzana Širmerová.
Diagnostika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Dyslexie jako celoživotní zátěž 2015 Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Podmínky integrace SP a legislativní opatření Radka Horáková květen 2006.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Problematika neprospěchu žáka
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Pedagogika a psychologie Pedagogika a psychologie Mgr.
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
Metodické materiály a pomůcky
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Specifické poruchy učení
7. Diagnostika školní zralosti
Speciálně pedagogická diagnostika
Pedie Co mají společné?.
Specifické poruchy učení
Diagnostické metody.
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
KONFUCIUS čínský filosof 551 – 479 př.n.l.
Transkript prezentace:

Diagnostika a reedukace

Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra

Orientační diagnostiku SPU  V rodině – dítě selhává v běžných denních činnostech, liší se od staršího sourozence, od vrstevníků  Ve škole - výrazný rozdíl mezi výkony ve čtení (psaní) a v jiných předmětech  Střední školy – opět výrazný nepoměr mezi výkonem v různých činnostech  Dospělí

Diagnostika v předškolním věku Není diagnostika dys-poruch, ale rizika… Zahrnuje oblasti nutné pro osvojení dovedností: -Řeč -Sluchová percepce -Zraková percepce -Motorika, grafomotorika -Sebeobsluha Probíhá v rodině, v mateřské škole….

DIAGNOSTIKA SPU  Diagnostický proces zahrnuje: 1.Anamnéza rodinná a osobní 2.Inteligence 3.Diagnostika úrovně čtení 4.Diagnostika úrovně psaní 5.Diagnostika úrovně zrakové a sluchové percepce 6.Řeč 7.Pravo-levá a prostorová orientace 8.Lateralita. Motorika.

Závěry diagnostického procesu  Zpráva z vyšetření  Integrace a z ní vyplývající integrační opatření nebo …  Příznaky dyslexie, rysy dyslexie…. Integrační opatření