VYUŽÍVÁNÍ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ PRO ŽÁKY SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM Střední škola, základní škola a mateřská škola pro sluchově postižené, Holečkova 4, Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Maturitní zkoušky pro žáky se zdravotním postižením nebo zdravotním znevýhodněním Mgr.Sylva Obrtelová, SPC Srdce při ZŠ Slezského odboje 5, Opava
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
ODLIŠNOSTI KONÁNÍ MATURITNÍ ZKOUŠKY
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Střední škola, základní škola a mateřská škola pro sluchově postižené, Holečkova 4, Praha 5 Jitka Králová – zástupkyně ředitele
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
RozšÍŘEnÍ IIS NZZ Konference projektu NZZ_
JEDNOTNÉ ZKOUŠKY PRO ŽÁKY SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Romana Jezberová – metodička tvorby JZZZ Konference IPn NZZ_2.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Maturita listopadu
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Digitální učební materiál
Vzdělávaní žáků mimořádně nadaných Vzdělávání žáků mimořádně nadaných je deklarací podmínek, postupů a zkušeností školy s těmito žáky.  Východiskem pro.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Střední školy JMK vzdělávající žáky se zdravotním postižením a sociální podniky 20. května 2015.
Vybrané úpravy dle zákona č. 82/2015 Sb. Karel Bárta
Individuální vzdělávací plán
Novelizovaná legislativa a určování SVP žáků PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Inkluze Inkluze je takový systém základního vzdělávání, který umožňuje všem dětem navštěvovat běžné základní školy, ideálně v lokalitě jejich bydliště.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 24. září 2015 Harrachov Dana Štěpánová.
Možnosti podpory žáků s diagnózou SMA/DMD v běžné škole.
Nová závěrečná zkouška oboru Pekař Konference Hotel Step, Praha
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
Přijímací řízení nově Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK Krajský úřad Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Novela vyhlášky č. 73 A PODMÍNKY VZDĚLÁVÁNÍ DÉTÍ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI PaedDr. Zuzana Kaprová.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2017/18
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
Gastronomická zařízení – Hlavní kuchyně – technické podmínky
Formy individuálních vzdělávacích strategií pro žáky
Informovaný souhlas Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť a Zpracovala: PhDr. Hana Plucarová.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/18
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/2018
UKONČOVÁNÍ STUDIA NA SŠ
9. Tvorba individuálního plánu
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2016
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
9. Tvorba individuálního plánu
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Samostatná odborná práce H/02 Včelař
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
VYUŽÍVÁNÍ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ PRO ŽÁKY SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM Střední škola, základní škola a mateřská škola pro sluchově postižené, Holečkova 4, Praha.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

VYUŽÍVÁNÍ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ PRO ŽÁKY SE SLUCHOVÝM POSTIŽENÍM Střední škola, základní škola a mateřská škola pro sluchově postižené, Holečkova 4, Praha 5 Jitka Králová – zástupkyně ředitele Miroslava Černíková – zástupkyně ředitele pro odborný výcvik

Úprava témat jednotného zadání pro sluchově postižené žáky Nová závěrečná zkouška Úprava témat jednotného zadání pro sluchově postižené žáky Žákům bude předložena modifikovaná verze zadání spočívající v úpravě a nahrazení abstraktních pojmů a zjednodušení formulace zadání ve všech částech NZZ – písemné, praktické ,ústní. Písemná zkouška: v oborech, kde je do témat písemné zkoušky zařazena cizojazyčná část, nebudou sluchově postižení žáci tuto část překládat do cizího jazyka. Praktická zkouška – samostatná odborná práce - u některých oborů např. cukrář dojde ke zjednodušení písemného zpracování samostatné odborné práce (SOP). SOP bude nahrazena jednodušší verzí a žák zpracuje následující údaje: technologický postup výrobku ze SOP, použité suroviny, normování, použité pomůcky, stroje, nástroje atd. Témata ústní zkoušky budou modifikována, aby žák snadno porozuměl zadané otázce. Žáci si budou moci zvolit formu zkoušení u ústní zkoušky: Forma totální komunikace tzn. použití znakového jazyka, názornost, odezírání atd. Formu chatování - žák bude odpovídat na vylosovanou otázku prostřednictvím chatování.

Sluchové postižení (SP) Uzpůsobení podmínek pro konání nové závěrečné zkoušky se bude řídit podle stupně a typu sluchového postižení : Sluchové postižení (SP) Skupina 1 (SP-1) - žáci se sluchovým postižením různé etiologie, kteří komunikují v mluvené češtině (tj. rozumějí mluvené češtině bez odezírání). Žáci nemají obtíže (nebo jen mírné) se čtením a porozuměním běžnému textu (bez úprav) a jejich písemný projev není důsledky postižení ovlivněn, nebo je ovlivněn mírně; žáci pracují se zadanou zkušební dokumentací bez úprav (po formální ani obsahové stránce se neliší od zkušební dokumentace pro žáky běžné populace). Skupina 2 (SP-2; SP-2-A) - žáci se sluchovým postižením nebo žáci se souběžným postižením více vadami různé etiologie, kteří komunikují v mluvené češtině (k porozumění mluvené češtině musejí odezírat) s možnou podporou dalších komunikačních systémů odvozených od českého jazyka a uvedených v zákoně č. 155/1998 Sb., o komunikačních systémech neslyšících a hluchoslepých osob, ve znění pozdějších předpisů. Žáci mají vážnější obtíže se čtením a porozuměním běžnému textu (bez úprav) nebo se psaním (po jazykové stránce); pracují s upravenou zkušební dokumentací. Na základě doporučení školského poradenského zařízení. Skupina 3 (SP-3-T; SP-3-T-A) - žáci se sluchovým postižením (převážně žáci prelingválně neslyšící) nebo žáci se souběžným postižením více vadami různé etiologie, kteří za svůj mateřský jazyk považují český znakový jazyk. Žáci primárně komunikují českým znakovým jazykem, případně komunikují prostřednictvím jiného komunikačního systému, který není odvozen od českého jazyka; pracují s upravenou zkušební dokumentací. Žáci vykonávají modifikovanou zkoušku.

UZPŮSOBENÍ PODMÍNEK PRO KONÁNÍ NOVÉ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY Podpůrná a vyrovnávací opatření podle vyhlášky č. 73/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů Možnosti používání kompenzačních pomůcek Navýšení časového limitu písemné zkoušky o 30 minut Navýšení časového limitu na přípravu ústní zkoušky o 100% Komunikace formou chatování navýšení o 100% Doporučení SPC pro sluchově postižené žáky – rozsah a zařazení do skupiny sluchového postižení Doporučení PPP pro žáky s kombinovaným postižením Čerpání poznatků z předchozích závěrečných zkoušek

Úprava vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami dle Školského zákona 561/2004 Sb. § 16 bod 2 odst. c Děti, žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami mají právo na vzdělávání, jehož obsah, formy a metody odpovídají jejich vzdělávacím potřebám a možnostem, na vytvoření nezbytných podmínek, které toto vzdělávání umožní, a na poradenskou pomoc školy a školského poradenského zařízení. Pro žáky a studenty se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním se při přijímání ke vzdělávání a při jeho ukončování stanoví vhodné podmínky odpovídající jejich potřebám. Při hodnocení žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami se přihlíží k povaze postižení nebo znevýhodnění. Délku středního a vyššího odborného vzdělávání může ředitel školy ve výjimečných případech jednotlivým žákům nebo studentům se zdravotním postižením prodloužit, nejvýše však o 2 roky.

ROZDĚLENÍ UČEBNÍCH OBORŮ VE ŠKOLE Obory SOU – H obory tříleté Cukrář 29-54-H/01 Obory OU – E obory tříleté Potravinářská výroba 29-51-E/01 ŠVP: Cukrářské práce Pekař 29-53-H/01 Stravovací a ubytovací služby 65-51-E/01 ŠVP: Kuchařské práce Kuchař – číšník 65-51-H/01 ŠVP: Kuchař Šití oděvů 31-59-E/01 Čalouník 33-59-H/01 ŠVP: Čalouník a dekoratér Malířské a natěračské práce 36-57-E/01 Krejčí 31-58-H/01 Truhlářská a čalounická výroba 33-56-E/01 ŠVP: Truhlářské a čalounické práce Malíř a lakýrník 39-41-H/01 Strojní mechanik 23-51-H/01

Příklady upravené verze nové závěrečné zkoušky obor 29-51-E/01 Potravinářská výroba ŠVP Cukrářské práce – varianta ústní zkoušky JZZZ – CKP Odborné otázky/úkoly: - Kynuté listové těsto charakterizujte kynuté listové těsto popište vývěr a úpravu surovin popište výrobní postup těsta a přípravu pagáčků - Kypřící prostředky - druhy kypření a kypřících prostředků - jejich použití v cukrářské výrobě Otázka ze světa práce: Podmínky zaměstnání – Na co byste se měl/la zeptat než nastoupíte do zaměstnání. PO ÚPRAVĚ: z jakých surovin se kynuté listové těsto vyrábí a jak se tyto suroviny upravují popište výrobní postup kynutého listového těsta popište výrobní postup pagáčků - jak znáte druhy kypření, jejich použití v cukrářské výrobě - jaké znáte kypřící prostředky, jejich použití v cukrářské výrobě

Příklad upravené verze učebního oboru ŠVP Čalouník a dekoratér 33-59-H/01 Čalouník ŠVP Čalouník a dekoratér 33 – 59 – H / 01 – čalouník Ústní zkouška Téma č. 1 (T – 8337) - Historie čalounické výroby, rozdělení čalounění Zadání Odborné otázky/úkoly: Historie čalounické výroby, rozdělení čalounění Popište, jaké materiály se používaly při čalounění v 17. století Popište, jaké byly změny použitých materiálů až do dnešní doby Popište, jaký je rozdíl mezi čalouněním soudobým a klasickým – jaké se používají materiály Popište technologický postup - čalounění ploché Popište technologický postup - soudobé čalounění Bezpečnost a ochrana zdraví při práci Otázka ze světa práce: Informace o zaměstnání Kde najdete informace o volných pracovních místech (ve Vaší profesi)? Znáte nějaké noviny nebo webové stránky s nabídkou volných míst?

Příklad upravené verze učebního oboru ŠVP Čalouník a dekoratér 33-59-H/01 Čalouník ŠVP Čalouník a dekoratér Písemná zkouška Téma č. 2 (T – 6632) – Sedačka – taburet Zadání Celkem za téma včetně testu počet bodů: 200 Sedačka – taburet počet bodů: 160 Úkol č.1 počet bodů: 70 Narýsujte bokorysný řez taburetem v měřítku M 1:2 Úkol č.2 počet bodů: 25 Na výkrese označte všechny materiály a rozměry okótujte Úkol č.3 počet bodů: 50 Napište technologický výroby taburetu. Úkol č.4 počet bodů: 15 Vyjmenujte jaké nářadí, stroje a nástroje použijete při výrobě taburetu. Doplňující informace: Typ čalounění – pevné čalounění s pružinami a vazbou. Výška pružin 90mm, jako tvarovací vrstva – použitý materiál – pojená PUR pěna výška 20mm, PUR pěna 50mm, syntetické rouno o hustotě 100g/m2, jako izolační vrstva je použita netkaná textilie a pryžokos slisovaný. Rám kostry je vysoký 20mm . Další odborná oblast počet bodů: 10 Úkol č.1 počet bodů: 5 Vyjmenujte všechny druhy pružin a jejich použití v čalounické výrobě Úkol č.2 počet bodů: 5 Popište rozvolňovací stroj, jeho části a použití v čalounické výrobě a jaké materiály jsou na stroji zpracovány. Bezpečnost práce na rozvolňovacím stroji.