Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1182 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace dělením pomocí poměrových čísel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_UCE_SA_2_10.
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
Kalkulace plných a variabilních nákladů
Číslo-název šablony klíčové aktivity
Kalkulační třídění nákladů Technická univerzita v Liberci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_UCE_SA_2_07.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Výpočet celní hodnoty, cla a daní
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Účetní odpisy Označení materiálu: VY_32_INOVACE_UCE2.OA
Kalkulace nákladů.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_UCE_SA_2_06.
Účetní odpisy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Majetek podniku Označení materiálu:VY_32_INOVACE_UCE1.OA
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_15 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Didaktický rozbor vybraných okruhů učiva Kurz DEP 507.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Autor: Ing.Holenda Jiří
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_UCE_020 Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1116Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek a DPFO Téma: Zálohy na daň Jméno.
VÝPOČTY TÝKAJÍCÍ SE PRÁVNÍCH FOREM PODNIKÁNÍ. Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1180 Ročník:1. Vzdělávací obor:Ekonomika podniku Tematický okruh:Právní.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1183 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace přirážková Jméno autora:Ing. Miroslava.
Nauka o podniku Bod zvratu.
DUM VY_32_INOVACE_EKO_ 1181 – řešení
OBCHODNÍ SPOLEČNOSTI opakování
BILANCE MATERIÁLU.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1194 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Náklady Téma:Náklady a změny objemu výroby Jméno autora:Ing.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1181 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulační metody. Prosté dělení Jméno autora:Ing.
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1282Ročník: 2. a 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Výpočty o majetku Téma: Oceňování zásob Jméno autora:
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1284Ročník: 2. a 3. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Výpočty o majetku Téma: Průměrné ceny zásob - VAP.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1186 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1191 Ročník:3.3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Nákupní kalkulace Jméno autora:Ing. Miroslava.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1190 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Podnikatelské kalkulace. Prodejní kalkulace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1195 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
ODPISY – TECHNICKÉ ZHODNOCENÍ
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1197 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
PŘÍKLADY VÝPOČTU daně – různé slevy
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1189 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Postupná a průběžná kalkulace - shrnutí Jméno.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1200 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Kalkulace - učitel.
Kalkulace úplných a neúplných nákladů
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1188 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace průběžná Jméno autora:Ing. Miroslava.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Pracovní list Kalkulace neúplných nákladů. Příklad 1: Firma vyrábí kabelky –spotřeba materiálu je 415 Kč/ks, mzdy 275 Kč/ks, ostatní variabilní náklady.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vnitropodnikové účetnictví. Finanční účetnictví Normativně upraveno Sleduje aktiva, pasiva, náklady a výnosy účetní jednotky za celek Poskytuje souhrnné.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Rozpočty a kalkulace.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název projektu: ICT ve výuce
Transkript prezentace:

Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1182 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Kalkulace Téma:Kalkulace dělením pomocí poměrových čísel Jméno autora:Ing. Miroslava Novotná Vytvořeno dne: prosinec 2012 Metodický popis, (anotace) Frontální opakování kalkulace dělením pomocí poměrových čísel. Samostatná práce – výpočet kalkulace. Žáci použijí pracovní list, kalkulačku.

Jak se tato metoda výpočtu také označuje? Uveďte příklady výrobků, u nichž se tato metoda výpočtu používá. Kalkulace dělením pomocí poměrových čísel

Jaké jsou odlišnosti vyráběných výrobků? Podle těchto odlišných znaků se určí tzv. …? Postup výpočtu při této kalkulační metodě? Kalkulace dělením pomocí poměrových čísel

 Podnik vyrábí 3 druhy kompenzačních rozvaděčů. Na jejich výrobu je používán stejný materiál (kabely, jističe, měniče, pojistky atd.), ale každý rozvaděč má odlišnou velikost skříně.  Základním výrobkem je rozvaděč EM-50/50.  Rozvrhněte společné náklady na výrobu ve výši ,- na jednotlivé typy rozvaděčů a následně stanovte cenu těchto rozvaděčů.  Výše zisku byla stanovena takto:  rozvaděč EM-50/5015 %  rozvaděč EF-100/15020 %  rozvaděč EV-170/15020 %  DPH u všech rozvaděčůzákladní sazba  Proč použijete výše uvedenou metodu výpočtu? Kalkulace dělením pomocí poměrových čísel

RozvaděčVýroba ( v ks) Objem skříně (v dm 3 ) ??Úplné vl. náklady (v Kč/ks) EM-50/502037,5 EF-100/ ,5 EV-170/ Celkemxxx Pracovní list – kalkulace dělením pomocí poměrových čísel – a) Stanovte náklady na rozvaděče Výpočet nákladů na přepočtenou jednici = ………………………………….. VY_32_INOVACE_EKO_1182Třída:Jméno:

RozvaděčÚVN/ksZisk (v %) Zisk (v Kč) Cena (v Kč) DPH (v Kč) Cena s DPH EM-50/5015 EF-100/15020 EV-170/15020 Pracovní list – kalkulace dělením pomocí poměrových čísel – b) Stanovte cenu rozvaděčů ÚVN = úplné vlastní náklady Tento údaj naleznete v pracovním listu – kalkulace dělením pomocí poměrových čísel - a) VY_32_INOVACE_EKO_1182Třída:Jméno: