SMĚRNICE MINISTERSTVA VNITRA a POMŮCKA KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ k vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a evidence údajů o přechodných změnách.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Advertisements

Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Registrace agend orgánů veřejné moci
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
POVODŇOVÉ PLÁNY Ing. Jiří Baloun
Registr přechodných pobytů
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
Základní registry veřejné správy
Územní uspořádání ČR Česká republika se člení na
Krizové řízení školení starostů obcí v Českých Budějovicích
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Integrovaný záchranný systém - nástroj k řešení mimořádných událostí
Sněmovní tisk 1046 Legislativní komise RVŠ. Sněmovní tisk 1046 Sněmovní tisk 746/3 Obsah: –řešení ubytovacích stipendií pro studenty soukromých vysokých.
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Právo na informace Tereza Danielisová,
Evakuace Pardubice IKM VŠE Praha MUDr. Alena Váňová.
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
Krizové řízení Ing. Jakub Dostál
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Základní registry ve veřejné správě
Registr územní identifikace, adres a nemovitostí Jeden ze základních registrů – zákon 111/2009 Sb., o základních registrech V RÚIAN jsou pro celou veřejnou.
Výkon státní správy na úseku evidence obyvatel (činnost ohlašovny) zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Krizové řízení Seminář.
Standard ISVS a weby KrÚ a MěÚ Jaroslav Svoboda Ministerstvo vnitra ČR.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
Základní registry.
Vnitřní správa M. Horáková 1..
Evidence obyvatel podle z.č. 133/2000 Sb., v plat. znění.
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Matriky M. Horáková.
Novela krizové legislativy a způsob zpracování krizového plánu ORP
Nevládní neziskové organizace pro HEN 4. Přednáška / seminář, Registrace občanského sdružení.
Evidence obyvatel Zderaz – Metodické školení.
Vybraná odborná terminologie Přehled základní legislativy.
Konference Městské kamerové dohlížecí systémy a ochrana osobních údajů, Praha 18. února 2011 PhDr. Miroslava Matoušová Úřad pro ochranu osobních údajů.
Základní registr obyvatel - ROB. Evidované subjekty státní občané ČR cizinci, kterým bylo vydáno povolení k trvalému pobytu na území ČR nebo povolení.
Evidence přestupků Mgr. Radka Paulová ředitelka Rejstřík trestů Soudní Praha 4 Ing. Jan Ladin ředitel Odbor informatiky Ministerstvo spravedlnosti.
Odborná příprava starostů obcí Královéhradeckého kraje.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
P O V O D N Ě a O B C E Zákon č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů.
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Oddělení OOB a KŘ HZS Královéhradeckého.
Správa základních registrů Mgr. Michal Novák ředitel Správy základních registrů.
Správní řízení ve věci oprávnění k poskytování zdravotních služeb
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce:
Vodohospodářské aktuality
Určeno pro:  žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor:
Veřejnoprávní smlouvy
Havarijní plán kraje.
Zprostředkování kontaktu
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Interní předpisy hotelu
Matriky M. Horáková.
Novela zákona o místních poplatcích
Zapisovatelé : Informace o způsobu zápisu
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Jednotky požární ochrany
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Novinky v předškolním vzdělávání
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Transkript prezentace:

SMĚRNICE MINISTERSTVA VNITRA a POMŮCKA KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ k vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob za stavu nebezpečí podle § 39d a § 39e zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění zákona č. 430/2010 Sb. plk. Ing. Miroslava Svobodová Ved. odd. ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS KVy

Směrnice x Pomůcka krizového řízení Směrnice stanoví: postupy a působnosti orgánů obce a orgánů kraje při realizaci krizového opatření hlášení přechodné změny pobytu osob Pomůcka krizového řízení stanoví: podrobnosti realizace krizového opatření hlášení přechodné změny pobytu osob zásady vedení evidence a evidence za stavu nebezpečí a provedení krizového opatření v působnosti obce, ORP, kraje, HZS kraje a Ministerstva vnitra

Evidence údajů rozlišují se 2 pojmy: evidence za stavu nebezpečí - zde chápeme vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob za stavu nebezpečí evidence - zde chápeme vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob za nouzového stavu a stavu ohrožení státu oba druhy evidence se vedou v případě vyhlášení krizového opatření spočívajícího v hlášení přechodné změny pobytu osob údaje v evidenci a evidenci za stavu nebezpečí se zpracovávají po dobu krizového stavu, a je-li to nezbytné, zejména k zajištění zájmů subjektů údajů, i po jeho skončení

Evidence údajů přechodnou změnou pobytu osob se rozumí opuštění místa trvalého pobytu osoby, k němuž je hlášena v místě, ze kterého byla organizovaně evakuována nebo které o své vůli opustila z důvodu ohrožení svého života nebo zdraví, pokud tato změna pobytu bude delší než 3 dny v evidenci údajů a evidenci údajů za stavu nebezpečí se vedou údaje v rozsahu: jméno, popřípadě jména příjmení datum narození místo trvalého pobytu místo přechodné změny pobytu

Povinnosti na realizaci krizového opatření se podílí: obecní úřad obce, do které byla fyzická osoba organizovaně evakuována, nebo do které se o své vůli přesídlila z důvodu ohrožení svého života nebo zdraví, obecní úřad ORP, v jehož správním obvodu se nachází obec podle písmene a), a to i v případě, kdy pro jejich území nebyl vyhlášen krizový stav.

Způsob vedení evidovaných údajů prioritně se údaje v obou evidencích vedou způsobem umožňujícím dálkový přístup = v registru přechodných pobytů registr přechodných pobytů je informačním prostředkem pro vedení evidence a evidence za stavu nebezpečí registr přechodných pobytů bude dostupný na internetových stránkách Hasičského záchranného sboru České republiky v sekci krizové řízení (www.hzscr.cz), nyní je na http://www.krizove-rizeni.cz/rpp/ přístup do registru přechodných pobytů má: obecní úřad obce obecní úřad obce s rozšířenou působností krajský úřad hasičský záchranný sbor kraje Ministerstvo vnitra na základě individuálně přiděleného hesla (cestou HZS kraje).

STAV NEBEZPEČÍ MV ČR správce evidence KrÚ HZS kraje OÚ ORP OÚ obce oprávnění nahlížet do všech evidovaných údajů v registru přechodných pobytů MV ČR správce evidence KrÚ HZS kraje zdroj údajů oprávnění nahlížet OÚ ORP oprávnění nahlížet a spravovat oprávnění nahlížet zdroj údajů oprávnění nahlížet OÚ obce oprávnění nahlížet a spravovat FO je povinna v případě vyhlášení krizového opatření hlásit v obci,v jejímž správním obvodu bude pobývat, přechodnou změnu pobytu Fyzická osoba

NOUZOVÝ STAV STAV OHROŽENÍ STÁTU správce evidence MV ČR KrÚ HZS kraje oprávnění nahlížet do všech evidovaných údajů v registru přechodných pobytů zdroj údajů KrÚ HZS kraje zdroj údajů oprávnění nahlížet OÚ ORP oprávnění nahlížet a spravovat oprávnění nahlížet zdroj údajů oprávnění nahlížet OÚ obce oprávnění nahlížet a spravovat FO je povinna v případě vyhlášení krizového opatření hlásit v obci,v jejímž správním obvodu bude pobývat, přechodnou změnu pobytu Fyzická osoba

Předávání evidovaných údajů v listinné podobě v případě, kdy nelze vést údaje v registru přechodných pobytů, vedou se údaje v evidenci a evidenci za stavu nebezpečí v listinné podobě pomocí formuláře

OÚ ORP HZS kraje OÚ obce KrÚ KrÚ MV ČR PŘEDÁVÁNÍ EVIDOVANÝCH ÚDAJŮ V LISTINNÉ PODOBĚ REGISTR je schopen vložit údaje do registru OÚ ORP není schopen vložit údaje do registru SOUHRNNÁ EVIDENCE formulář do 15 hod. formulář do 13 hod. HZS kraje OÚ obce SOUHRNNÁ EVIDENCE STAV NEBEZPEČÍ formulář do 17 hod. KrÚ NOUZOVÝ STAV STAV OHROŽENÍ STÁTU formulář do 17 hod. KrÚ formulář do 18 hod. MV ČR

Předávání evidovaných údajů v listinné podobě obecní úřad obce, obecní úřad ORP a HZS kraje předává v listinné podobě pomocí formuláře vždy veškeré údaje evidované v evidenci nebo evidenci za stavu nebezpečí k příslušnému dni příklad: dne 1.1. se eviduje p. Vomáčka a p. Vopička - pošle se formulář s těmito jmény; dne 2.1. se eviduje p. Křepelka - pošle se formulář se jmény evidovanými 1.1. + 2.1., tzn. Vomáčka, Vopička a Křepelka atd.) údaje v evidenci a evidenci za stavu nebezpečí vedené v listinné podobě se předávají faxem, kurýrem nebo jiným vhodným způsobem

Ukončení vedení evidence za SN vedení evidence za SN končí dnem skončení krizového stavu (dnem skončení krizového stavu se údaje zlikvidují) pokud hejtman, který krizové opatření nařídil, rozhodne o vedení evidence za SN i po skončení krizového stavu, výše uvedené neplatí o ukončení vedení evidence za SN vedené po skončení krizového stavu a likvidaci vedených údajů rozhodne hejtman, který krizové opatření nařídil

Ukončení vedení evidence za NS a SOS vedení evidence za NS a SOS končí dnem skončení krizového stavu (dnem skončení krizového stavu se údaje zlikvidují) pokud Ministerstvo vnitra rozhodne o vedení evidence za NS a SOS i po skončení krizového stavu, výše uvedené neplatí o ukončení vedení evidence za NS a SOS vedené po skončení krizového stavu a likvidaci vedených údajů rozhodne Ministerstvo vnitra

HESLA KVys.xls http://www.krizove-rizeni.cz/rpp

Děkuji za pozornost