Typy rozpočtů www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk.
Daně Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
STÁTNÍ ROZPOČET Autor: Ing. Vladimír Havlík
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Předpisy na ochranu spotřebitele Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
VY_32_INOVACE_ Daňová soustava.
Organizace sociální správy
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01A32 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníProsinec.
Pojištění Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Fiskální politika státu, veřejné rozpočty
Veřejné finance Ing. Vojtěch Jindra. Veřejné finance Finance představují proces tvorby, rozdělování a užití peněžních fondů a peněžního kapitálu. Finance.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Zdanění odměn z dohod Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Je plán finan č ního hospoda ř ení státu, obvykle na jeden rok. Má formu zákona, který navrhuje vláda a schvaluje parlament.
Pojištění Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Obsah smluv Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Veřejné finance Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Přebytek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet.  Je schvalován každý rok parlamentem  Obsahuje část příjmovou a část výdajovou VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výpočet čisté mzdy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Peníze Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Rozpočet domácnosti Název školy
Daňová teorie a politika
Daňová soustava I. Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Příjmy a výdaje domácnosti
Majetek a závazky domácnosti
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Rozvaha domácnosti Název školy
Finanční a rozpočtové právo
Úročení Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Test číselné soustavy Název školy
Základní prvky daňové techniky
1 Optimalizace daní a odvodů podniku VŠFS, Zima 2006 Jiří Přibyl.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_DAŇOVÁ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_17 Název materiáluZákonná.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E20.17 Ročník2. ročník.
Státní rozpočet a daně Občanský výchova 9. ročník.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jitka Jirmanová Název materiálu:
ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk. ROZPOČET seznam veškerých plánovaných výdajů a příjmů porovnání pravidelných příjmů a výdajů, rozdělování a užití peněz druhy:
Finanční právo Nováčková Dominika, Kateřina C3A. Finanční právo souhrn právních norem, obsahem jsou finanční vztahy, to znamená vztahy získávání, shromažďování,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Osnova: 1.Význam daňové soustavy 2.Definice daně 3.Právní úprava daní 4.Rozdělení daní v ČR 5.Základní pojmy 6.Otázky k opakování s řešením 7.Zdroje Daňová.
Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva Téma: Finanční právo.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Jana Volková Název: VY_32_INOVACE_20_OV9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Státní rozpočet.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.13 Ročníktřetí.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Daně a daňová soustava Ročník / obor studia:
FINANČNÍ GRAMOTNOST DANĚ ZŠ HejniceZ. Hyxa. DANĚ Daně a veřejné rozpočty daně jsou jedním ze zdrojů příjmů veřejných rozpočtů. Veřejné rozpočty jsou státní,
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_44_890 Projekt.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Název projektu: Moderní škola
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Státní rozpočet je plán finančního hospodaření státu, obvykle na jeden rok. Má formu zákona, který navrhuje vláda a schvaluje parlament.
Daně.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

Typy rozpočtů Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Název DUMTypy rozpočtů Označení DUMVY_62_INOVACE_01_1_15 AutorIng. Jana Starobová Datum Vzdělávací oblastFinanční gramotnost Vzdělávací oborFinanční gramotnost Tematický okruhHospodaření domácnosti Ročník3. ročník osmiletého gymnázia

Veřejné rozpočty Pouze domácnost se rozhoduje svobodně a dobrovolně, jestli bude pravidelně sledovat své příjmy a výdaje formou měsíčního rozpočtu. U ostatních typů rozpočtů zákon určuje povinnost jej sestavovat. Jedná se o státní rozpočet, krajské a obecní rozpočty, které se rovněž sestávají z příjmů a výdajů na příští kalendářní rok. Hovoříme o veřejných rozpočtech. Mají dva hlavní úkoly: poskytovat veřejné statky, jako je vzdělání, obrana státu ap. v souladu solidarity poskytovat finanční podporu lidem v nouzi (nezaměstnanost, chudoba ap.)

Státní rozpočet je to plán hospodaření státu na kalendářní rok a pomocí něj jsou příjmy přerozdělovány nejdůležitější zdroje příjmů: 1.daně – peníze, které podniky a lidé odvádějí prostřednictvím finančních úřadů státu 2.pojistné na veřejné zdravotní pojištění – peníze, které zaměstnanci a živnostníci odvádějí zdravotním pojišťovnám 3.pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti – lidé část svých příjmů povinně odvádějí do veřejných rozpočtů prostřednictvím České správy sociálního zabezpečení

Výdaje státního rozpočtu jsou zejména na: sociální účely školství, zdravotnictví kulturu armádu státní správu dotace

pokud jsou příjmy větší než výdaje, jedná se o přebytkový rozpočet pokud jsou příjmy menší než výdaje, jedná se o deficitní (schodkový) rozpočet pokud se příjmy rovnají výdajům, jedná se o vyrovnaný rozpočet rozpočty ČR jsou od roku 1998 deficitní a státní dluh neustále roste (více najdete na stránkách Ministerstva financí ČR)

Rozpočty krajů a obcí zákon o rozpočtovém určení daní řeší rozdělování vybraných peněz z daní čili kolik procent například u daně z příjmu fyzických osob půjde do státního, krajského a obecního rozpočtu anebo daň z nemovitosti je v plné výši odvedena té obci, na jejímž území se nemovitost nachází na internetové adrese České daňové zprávy je možné vyhledat aktuální informace

Příjmy krajů a obcí tvoří zejména: daně dotace ze státního rozpočtu místní poplatky (za svoz odpadu, ze psů, ubytovací kapacity atd.) vlastní příjmy (např. z podnikání obce) Výdaje jsou zejména na: školství zdravotnictví opravu budov a silnic údržba veřejných prostranství a podobně

Daňová soustava ČR Přímé daně: z příjmu fyzických a právnických osob silniční z nemovitostí dědická, darovací a z převodu nemovitostí Nepřímé daně: z přidané hodnoty spotřební ekologická

Úkoly č. 1 – kde najdete informace týkající se rozpočtu vašeho kraje/obce? č. 2 – ve kterém období (kalendářního roku) se projednává státní rozpočet? č. 3 – kdo rozhoduje o vašem rozpočtu v místě bydliště?

Řešení č. 1 – na úředních deskách nebo webových stránkách kraje/obce č. 2 – obvykle v průběhu poslední čtvrtiny kalendářního roku č. 3 – zastupitelstvo města/obce

Zdroje Klínský, P., Munch, O., Chromá, D. Ekonomika. Ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Třetí upravené vydání. Praha: EDUCO, s.r.o., ISBN