Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Advertisements

Programování v C++ cvičení Filip Zavoral.
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Sociální zabezpečení a důchodová politika SZDP Přednášející: Mgr. Hana Grzegorzová Typ předmětu: povinně volitelný, kontrola docházky…..nastaveny na první.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Výuka češtiny v anglickém programu na LF UP v Olomouci Pavel Kurfürst Centrum pro výuku cizích jazyků Lékařská fakulta Univerzita Palackého v.
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
Kvantitativní metody výzkumu v praxi (KMVP) 0. Poučení z minulých ročníků a novinky od ZS 2013 (2011) poslední aktualizace Jiří Šafr jiri.safr(at)seznam.cz.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI 7. února 2013.
zpětná vazba a hodnocení
Podmínky pro získání zápočtu Podmínky pro získání zkoušky.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Ing. Lenka Janíčková, Ph.D.
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Management PAE DS 5. ročník. Témata přednášek Vývojové tendence managementu, charakteristika strategického řízení. Poslání podniku, podnikové cíle, identifikace.
Koordinátoři ICT Organizační informace
Praxe na VOŠ Jabok Úvodní přednáška pro 1. ročník.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Úvod do managementu 1. seminář
Cvičení Filip Zavoral.  Docházka ◦ aktivní účast, znalost předchozí látky ◦ 3 nepřítomnosti OK, déledobější domluvit předem  DÚ ◦ uprostřed semestru.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Maturity – jaro 2014.
Zadání srovnávací studie. Postup srovnávací studie  Vybereme si téma  Formulujeme si cíl – cílovou otázku  Vyhledáme literaturu – dvě odborné knihy.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Hodnocení pedagogické činnosti studenty 2005/2006.
Absolventská práce.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Logistika 1. cvičení.
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 4. září 2012.
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Metodologie bakalářské a diplomové práce
Základy regionální geografie
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
Z0076 Meteorologie a klimatologie
Jak psát grantovou žádost Vědecká komunikace - PSY475 Mgr. Michaela Širůčková.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011
„Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
Logistika 1. cvičení.
UKONČOVÁNÍ STUDIA NA SŠ
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
MINIMATURITY
Marketing sportu bp 2086.
Osnova přednášek Předmět Abeceda mzdových systémů
Maturity – jaro 2017.
Z0026 Fyzická geografie Vyučující: Prof. RNDr. Rudolf Brázdil DrSc.
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
Seminář 1 – Téma a úvod odborného textu
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Ekonomika – 4.A Úvodní hodina.
Kritéria hodnocení písemné práce
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
KURZY ČESKÉHO JAZYKA pro tzv. STÁŽISTY a POSTGRADUANTY
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
MINIMATURITY
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
závěrečné práce/BP/DP
Transkript prezentace:

Jazykový projev Profil a plán předmětu

Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama  k prezentaci své práce a odborných témat  k úspěšnému zvládání písemných seminárních a ročníkových prací během studia včetně zkoušky a práce absolventské  pro komunikaci s pracovníky a klienty během praxí

Čemu ještě nás může naučit jasně a srozumitelně komunikovat bez rušivých zlozvyků využívat vlastní osobitosti při projevu překonávat trému sledovat posluchače a jejich reakce pozornému naslouchání sama sobě (sebereflexe) naslouchání druhým (konstruktivní kritika)

Obsah předmětu Kultivace psaného projevu po stránce formální (členění textu, výběr titulků, citace) obsahové (jak formulovat východiska, otázky, jak argumentovat, metod řešení a učiněných závěrů), mluvnické a gramatické (tvorba souvětí, slovosled, interpunkce, dostatečná slovní zásoba, obratnost při vyjadřování) Kultivace mluveného projevu po stránce hlasové modulace jazykové kultury obsahové výstavby

Písemné práce Ročníková práce v zimním semestru Odborný text malého rozsahu (Empirická stať) S cílem zkoumajícím problém ze sociální, pedagogické, etické nebo teologické oblasti. Zpracován na základě citací z literatury (min. ze 2 zdrojů) Konfrontován s výsledky vlastního výzkumu formou dotazníku. Minimální délka znaků vč. mezer. Seminární práce v letním semestru Portrét sociálního pracovníka Vytvořený na základě rozhovoru. Minimální délka znaků vč. mezer

Požadavky k zápočtu 1.Pravidelná docházka – max. 2 omluvené absence 2.Test základních pojmů 3.Ročníková (seminární) práce odpovídající všem požadavkům 4.Úspěšné prezentace dílčích úkolů

Důležitá upozornění Hodnocení » Společné » Nejde o hodnocení osoby » Cílem je motivace Nápomocná atmosféra » Soustředěná pozornost k projevům druhých » Aktivní naslouchání » Možnost osobních konzultací Respekt k zadaným úkolům » Splnit úkol v termínu » Podle zadaných požadavků

Důležitá data 20. září Odborný text a specifikace cíle. 26. – 29. září (středa sv.) Výzkumné metody – dotazník. 3. – 4. října v aule Eva Cerniňáková - Vyhledávání zdrojů (notebooky) 10. – 11. října v aule Eva Cerniňáková - Citace (notebooky) Po oba týdny spojené skupiny! po+st v pondělí út+čt v úterý 17. – 20. října Kompozice textu Prezentace cíle ročníkové práce a dotazníku podzimní prázdniny – (praxe) Odevzdání projektu práce ke schválení (osobní konzultace v dohodnutém čase) 14. – 17. listopadu (čt svátek) Anatomie textu. Kompletace práce. 21. – 24. listopadu Test z pojmů. 28. listopadu – 1. prosince Odevzdání ročníkové práce Představení vlastní práce - anotace