PISA 2012 Matematická gramotnost patnáctiletých žáků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Seminář k PISA 2012 RNDr. Jana Palečková
Advertisements

Školní zpráva s výsledky z hlavního šetření PIRLS 2011 a TIMSS 2011.
PISA 2012 – oblast řešení problémů
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
OECD PISA  mezinárodní projekt v oblasti měření výsledků vzdělávání  zjišťuje úroveň čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti.
Příprava a realizace PISA 2015
Základní škola a mateřská škola Písek, příspěvková organizace Výuka praktických a pracovních činností a přírodovědných předmětů.
Šetření čtenářské gramotnosti
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
Pojetí lidského kapitálu a jeho formování
Jednoduché vyhledávání – Jednoduchý uživatel Bc. Helena Selucká Knihovna Jiřího Mahena v Brně sekce IVU: Čtenářská gramotnost.
Výsledky přijímacího řízení ve školním roce 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Realizované projekty ESF Další vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na ZŠ Nové přístupy.
Využití výsledků PISA ve školách PhDr. Josef Basl, Ph.D., Mgr. Radek Blažek Oddělení zjišťování výsledků vzdělávání.
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
CERMAT 2007 Celostátní hodnocení výsledků vzdělávání žáků 9. tříd a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií.
Metodika šetření PISA PhDr. Josef Basl, Ph.D.
Žádná země nevyrábí vše,
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Mezinárodní šetření a jejich místo v činnostech České školní inspekce Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Závěrečná konference projektu Kompetence.
Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Rožnov pod Radhoštěm
Gramotnost v sociální práci Zimní semestr Školního roku 2015/2016.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
Inkluze jako bubák školství? Ladislav Zilcher Chomutov
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Kvalita seminář pro školy Testování 3. ročníků
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Čtenářská gramotnost při řešení slovních úloh ve fyzice Praha, Katedra fyziky Rokitanského 62, Hradec Králové Tomáš Jerje.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA prosince 2010.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Společné setkání „minitýmů“
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Metody psychologie.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Kvadratické rovnice - procvičování
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
2. jednání řídícího výboru
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Neúplné kvadratické rovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdálenost bodu od přímky. Vzdálenost rovnoběžek.
Analýza potřeb v území.
Aritmetická posloupnost - součet
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Goniometrické funkce v pravoúhlém trojúhelníku
Vzdálenost bodu od přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Aritmetická posloupnost jednoduché příklady
PISA 2015 Mgr. Radek Blažek 19. září 2018.
Klíčová role zástupce ředitele při zkvalitňování pedagogického vedení školy Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
Analýza vzdělávání na českých SŠ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Implementace Krajského akčního plánu 1 v Karlovarském kraji
Rozvoj matematické a čtenářské gramotnosti v ŠAP
Transkript prezentace:

PISA 2012 Matematická gramotnost patnáctiletých žáků Hlavní zjištění PISA 2012 Členské země OECD, ostatní účastníci Rudolf Adamíček, Zuzana Bürgerová, Simona Kůzlová a Dagmar Kašková

PISA – Projekt Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj. Úvod: PISA – Projekt Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj. Hlavní cíl projektu Zjištění projektu PISA V roce 2012 bylo šetření PISA zaměřeno na oblast matematické gramotnosti žáků. Hlavní kapitoly

Projekt PISA a matematická gramotnost Cykly projektu PISA Testování žáků probíhá v tříletých cyklech. Obr 1.1 Přehled uskutečněných cyklů projektu PISA Rok Hlavní testovací oblast Počet zemí Počet škol v ČR Počet žáků v ČR 2000 Čtenářská gramotnost 32 253 9 400 2003 Matematická gramotnost 41 260 9 900 2006 Přírodovědná gramotnost 56 246 9 000 2009 65 290 7 500 2012 297 6 535

pomocí úrovní způsobilostí PISA 2012 Prezentace výsledků Výsledky žáků jednotlivých zemí jsou prezentovány dvěma způsoby: pomocí skórů pomocí úrovní způsobilostí

Matematická gramotnost a koncepce šetření PISA 2012 Pro účely šetření PISA 2012 je matematická gramotnost definována jako schopnost: formulovat, používat, interpretovat matematiku v různých kontextech. Koncepční rámec PISA 2012 je zpracován pro všechny testové oblasti

Kontexty – schopnost jedince řešit úlohy v reálném světě. Matematické postupy Výsledky šetření - prezentovány prostřednictvím matematických postupů: formulovat situace matematicky; používat matematické pojmy, fakta, postupy a uvažování; interpretovat, aplikovat a hodnotit matematické výsledky. Matematický obsah – vychází z širokého spektra matematických jevů a zároveň reflektuje hlavní témata školního kurikula. Kontexty – schopnost jedince řešit úlohy v reálném světě.

2. Celkové výsledky žáků v matematické, čtenářské a přírodovědné gramotnosti v roce 2013 Matematická gramotnost - Obr 2.1 Čtenářská gramotnost - Obr 2.2 Přírodovědná gramotnost - Obr 2.3

Změny ve výsledcích zemí mezi roky 2003 a 2012 pokles výsledků žáků z ČR od roku 2003 vliv pohlaví na výsledky žáků výsledky jednotlivých oblastí (viz. tabulky)

3. Výsledky žáků podle typu škol v České republice Matematická gramotnost

4. Výsledky žáků podle typu škol v České republice Přírodovědná gramotnost Čtenářská gramotnost   Čtenářská gramotnost Průměrný výsledek 2000 2003 2006 2009 2012 Základní školy 474 469 457 449 470 Víceleté gymnázia 592 593 609 587 Čtyřletá gymnázia 582 584 603 581 568 SOŠ, SOU s maturitou 525 517 522 502 506 SOU a SOU bez maturity 436 433 386 414 424 Speciální školy 268 300 314 338 346 Česká republika 492 489 483 478 493

5. PISA – Výsledky žáků 9. ročníku v krajích České republiky matematická gramotnost 2012 - porovnání

Děkujeme za pozornost HLAVNÍ ZJIŠTĚNÍ PISA 2012 MATEMATICKÁ GRAMOTNOST PATNÁCTILETÝCH ŽÁKŮ. Zpracovali: Rudolf Adamíček, Zuzana Bürgerová, Dagmar Kašková, Simona Kůzlová