PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
aneb CO JSME SE O NICH DOZVĚDĚLI V 7. TŘÍDĚ
Advertisements

Rozvíjející větné členy
SKLADBA PŘEDMĚT.
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
DRUHY PŘÍSLOVEČNÝCH URČENÍ A TVOŘENÍ PŘÍSLOVEČNÝCH VĚT
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Předmět (Český jazyk – 7. ročník).
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32 _INOVACE_301_Větné členy AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8.,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Přívlastek (Pk).
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost CZ.1.07/1.5.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Větné členy PŘÍSUDEK.
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_16 Tematická.
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Mgr. Michal Oblouk. rozvíjející větný člen blíže určuje různé okolnosti dějů závisí na SLOVESE, PŘÍDAVNÉM JMÉNĚ nebo PŘÍSLOVCI ptáme se na něj různými.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
holé, rozvité, několikanásobné
Rozvíjející větné členy - opakování -
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Opakujeme vedlejší věty 3 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_06_Opakujeme vedlejší věty 3.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Autor: Martina Pijáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_12   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Mgr. Michal Oblouk

PŘEDMĚT rozvíjející větný člen vyjadřuje osobu, zvíře nebo věc, kterou slovesný děj zasahuje nebo které se týká rozvíjí SLOVESO nebo PŘÍDAVNÉ JMÉNO ptáme se PÁDOVÝMI OTÁZKAMI kromě 1. a 5. pádu může být holý, rozvitý nebo několikanásobný bývá vyjádřen PODSTATNÝM JMÉNEM, ZÁJMENEM nebo INFINITIVEM Psal o svých problémech. Ochranné brýle se vyplatí každému. Na lavičce seděli děti kreslící strom. Nemluvil o mně hezky. Vítr kolébal obilím.

PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ rozvíjející větný člen vyjadřuje různé okolnosti děje a vztahy rozvíjí SLOVESO, PŘÍDAVNÉ JMÉNO nebo PŘÍSLOVCE ptáme se TÁZACÍMI PŘÍSLOVCI může být holé, rozvité nebo několikanásobné bývá vyjádřeno PŘÍSLOVCEM, PODSTATNÝM JMÉNEM nebo INFINITIVEM rozlišujeme 8 druhů

DRUHY PŘÍSLOVEČNÉHO URČENÍ MÍSTA – KDE? KAM? ODKUD? KUDY? Sedí u stolu. Půjdu domů. Pochází z Olomouce. Cesta vedoucí lesem je rozbahněná. ČASU – KDY? ODKDY? DOKDY? JAK DLOUHO? JAK ČASTO? Někdy tě navštívím. Představení začínající od dvou je vyprodané. Do zítřka to nestihnu. Cesta trvala věčnost. Lék užívejte obden. ZPŮSOBU – JAK? JAKÝM ZPŮSOBEM? Já to tak udělám. Děti si spokojeně hrály na písku. Je zdravý jako řípa. MÍRY – KOLIK? O KOLIK? JAKOU MĚROU? JAK MOC? Neměl bys tolik jíst. Je o rok starší než já. Stála po kolena ve vodě. PŘÍČINY – PROČ? Z JAKÉHO DŮVODU? Kvůli nám se opozdili. ÚČELU – PROČ? ZA JAKÝM ÚČELEM? Půjdu do obchodu nakoupit. PODMÍNKY – ZA JAKÉ PODMÍNKY? Za deště nikam nepůjdu. PŘÍPUSTKY – NAVZDORY ČEMU? I PŘES CO? Přes zákaz rodičů šli ven.