Úročení www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. cvičení úrokování.
Advertisements

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity Aktivita VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností.
Úročení.
Úrok SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Předpisy na ochranu spotřebitele Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Pojištění Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Pojištění Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Obsah smluv Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Přebytek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Jednoduché úrokování.
1. cvičení úrokování.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výpočet čisté mzdy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Peníze Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Petr Machala. Kde můžete mít uložené peníze? Kdo vám může poskytnout úvěr? 1.Bankovní účty 2.Podílové fondy 3.ETF (fondy obchodované na burzách) 4.Investiční.
Rozpočet domácnosti Název školy
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Majetek a závazky domácnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Nedostatek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Produkty finančního trhu Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Rozvaha domácnosti Název školy
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_04 NázevRPSN Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekBankovnictví AnotaceDefinice.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Typy rozpočtů Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Peníze,
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 03 Půjčky a úvěry 2 „Odměna za to, že se člověk vyzná je obrovská. A tresty za neznalost finanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_18 Název materiáluKde si půjčit.
1. Úroky a úročení Úrok  peněžitá odměna za půjčení peněz  částka, kterou dostaneme nebo platíme  výše je dána úrokovou sazbou  je vyjádřen v penězích.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_14 Název materiáluSložené.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0209 Název vzdělávacího materiálu: Úročení vkladů a úvěrů Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_05 Název materiáluÚrokovací.
Finanční matematika 2. část
Kam s penězi, aby nezahálely
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
Aktivní bankovní operace – úvěry
Úročení.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
VKLADOVÉ SLUŽBY BANK II.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DUM - Digitální Učební Materiál
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Transkript prezentace:

Úročení Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Název DUMÚročení Označení DUMVY_62_INOVACE_01_1_20 AutorIng. Jana Starobová Datum Vzdělávací oblastFinanční gramotnost Vzdělávací oborFinanční gramotnost Tematický okruhFinanční produkty Ročník3. ročník osmiletého gymnázia

Banky jako zprostředkovatelé na finančním trhu někteří lidé mají přebytek peněz a chtějí je zhodnotit, proto je ukládají na bankovní účty a vytvářejí rezervy jiní lidé si naopak potřebují peníze půjčit banka zde hraje roli zprostředkovatele, přijímá vklady a poskytuje úvěry na této činnosti vydělává, a to tak, že vklady úročí nižším úrokem než úvěry

Úrok pokud si u banky uložíme peníze jsou úročeny a náš vklad se tak zvýší pokud si od banky peníze půjčíme, platíme jí úrok za tuto službu úrok jsou peníze, které klient od banky dostane nebo jí je naopak zaplatí výpočet úroku = úroková sazba x jistina jistina – počáteční částka úroková sazba – udává, jaké procento z vkladu nebo úvěru musí dlužník zaplatit věřiteli např. za 1 rok

příklad: úvěr ve výši ,- Kč poskytnutý na 1 rok, stanovený úrok je 2 000,- Kč úroková sazba = 2 000/ = 0,1  10 % za rok úrokové sazby mohou být: –pevné – po celou dobu vkladu nebo úvěru se nemění –pohyblivé – banka ji může měnit během splatnosti vkladu nebo úvěru

Úrokovací období je to doba, za kterou se počítá úrok podle úrokovacího období rozlišujeme úrokové sazby: roční (p. a. – z latinského per annum) pololetní (p. s. – per semestre) čtvrtletní (p. q. – per quartale) měsíční (p. m. – per mensem) denní (p. d. – per diem) např. 2 % p. a. = úroková sazba ve výši 2 % za rok

Úrok přijatý vyjadřuje cenu vkladu za to, že jsme bance svěřili své úspory klient je v roli věřitele a banka v roli dlužníka

Úrok placený vyjadřuje cenu úvěru za to, že nám banka půjčila peníze (nakládáme s cizími penězi) klient je v pozici dlužníka a banka v roli věřitele anuita – splátka úvěru včetně úroku

Úvěr a RPSN RPSN vyjadřuje jak platby úroků, poplatků, tak i dalších nákladů s úvěrem spojených není totožná s roční úrokovou sazbou je vždy vyšší a ukazuje, kolik klient za úvěr zaplatí „navíc“

Rady na závěr Dejte si pozor zejména na to: kdo půjčku poskytuje (bankovní nebo nebankovní subjekt) co podepisujete (obsah smlouvy) zda se nejedná o expres půjčku, nejrychlejší půjčku, půjčku bez prokazování příjmů ap., neboť toto jsou velmi podezřelé nabídky

Úkoly č. 1 – uložili jste si na bankovní účet ,- Kč s roční úrokovou sazbou 2,5 % p. a. Kolik budete mít za rok na bankovním účtu (zjednodušeně)? č. 2 – banka vám poskytla úvěr ve výši ,- Kč, měsíční splátka dluhu činí 3 000,- Kč a k tomu ještě 100,- Kč úroky, doba splácení je 5 měsíců; kolik vrátíte bance celkem peněz? č. 3 – banka vám poskytla úvěr, kdo z vás je věřitelem?

Řešení č. 1 – vklad se za rok zvýší na ,- Kč č. 2 – bance vrátíme po 5 měsících ,- Kč č. 3 – banka je věřitelem

Zdroje Klínský, P., Munch, O., Chromá, D. Ekonomika. Ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Třetí upravené vydání. Praha: EDUCO, s.r.o., ISBN