NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEORIE KYSELIN A ZÁSAD NEUTRALIZACE, pH.
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
NEUTRALIZACE.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PH Vypočítejte pH roztoku kyseliny chlorovodíkové o látkové koncentraci 0,01 mol.dm-3. Řešení: –    úplná disociace HCl + H2O  H3O+ + Cl- –    z reakční.
Druhy chemických reakcí
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_52_INOVACE_PV18.03 Téma: Neutralizace Číslo.
Neutralizace Mgr. Helena Roubalová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Kyseliny a zásady.
Neutralizace.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Typy chemických reakcí
Názvosloví solí.
Soli Při vyslovení slova sůl se každému z nás vybaví kuchyňská sůl - chlorid sodný NaCl. V chemii jsou však soli velkou skupinou látek a chlorid sodný.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Neutralizace.
Soli Soli jsou iontové sloučeniny vzniklé neutralizační reakcí.
HYDROXIDY tříprvkové sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty OH- vázané na kationty kovu K I (OH) -I hydroxid draselný Na I (OH) -I.
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
Vzorce pro opakování.
Kyseliny Ing. Jarmila Kirvejová.
Chemická reakce Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0120.
XIII. TYPY CHEMICKÝCH REAKCÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_139_Druhy chemických reakcí AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM:
Neutralizace Vznik solí
XI. KYSELINY a ZÁSADY Pozn.: Jen stručně, podrobnosti jsou v učebnicích chemie.
Neutralizace Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 24 Autor: Lenka Poláková
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
SOLI Chemie 9. ročník VY_32_INOVACE_07.3/20
PŘÍPRAVA SOLÍ SOLI JE MOŽNO PŘIPRAVIT SEDMI ZPŮSOBY, např.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Obecná chemie (i pH i jednoduchý výpočet z chem. rovnice):
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_132_Molekula, chemické sloučeniny AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK,
Jak vznikají soli.
Zákon zachování hmotnosti Mgr. Helena Roubalová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_121_Předmět chemie AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8., 5.
Názvosloví kyselin a hydroxidů
Acidobazické reakce CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 9
Neutralizace.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Zjednodušené sestavování a dopočítávání chemických rovnic.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í
Názvosloví - opakování III.
Hydroxidy Jan Kolarczyk, Vojtěch Havel. Obecně Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým kationtem. Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Hydroxidy.
Neutralizace Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč. Název materiálu VY_32_INOVACE_01_19 Neutralizace Autor Melicharová Jana.
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Neutralizace Vznik solí
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Soli a jejich chemické vlastnosti
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Soli.
Neutralizácia.
Ch_008_Chemické reakce_Vytěsňovací
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Agrochemie – 3. cvičení.
NEUTRALIZACE.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV:VY_32_INOVACE_101_Neutralizace a její důsledky AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 9., 15. 9. 2011 VZDĚL. OBOR, TÉMA: Chemie, Neutralizace ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4

ANOTACE Materiál je vhodný pro žáky 9. ročníku chemie Žáci se zde seznamují s chemickou reakcí neutralizace, jejími důsledky a využitím

Neutralizace

H+Cl- + Na+(OH)- → NaCl + H2O Neutralizace je chemická reakce kyseliny s hydroxidem, při které vzniká voda a sůl. H+Cl- + Na+(OH)- → NaCl + H2O

H+Cl- + Na+(OH)- → NaCl + H2O Účinky reaktantů (žíravin) se vzájemně neutralizují. Vzniklé produkty jsou pH neutrální. Podstatou neutralizace je chemická reakce vodíkových kationtů s hydroxidovými anionty. H+Cl- + Na+(OH)- → NaCl + H2O VODA SŮL

Chemická rovnice neutralizace Reakci kyseliny sírové s hydroxidem vápenatým zapíšeme takto: H2SO4 + Ca(OH)2 → CaSO4 + 2H2O SŮL VODA Rovnici je nutné vyčíslit. Sůl se nazývá síran vápenatý.

Doplňte pravou stranu rovnice a vyčíslete ji: 1. HCl + KOH → 2. HF + NaOH → 3. H2SO4 + Cu(OH)2 →

kontrola 1. HCl + KOH → KCl + H2O 2. HF + NaOH → NaF + H2O 3. H2SO4 + Cu(OH)2 → CuSO4 + 2H2O

1. Zapiš a vyčísli rovnici chemické reakce kyseliny sírové s hydroxidem hořečnatým. 2. Zapiš a vyčísli rovnici chemické reakce kyseliny dusičné s hydroxidem sodným.

kontrola 1. H2SO4 + Mg(OH)2 → MgSO4 + 2H2O 2. HNO3 + NaOH → NaNO3 + H2O

Využití neutralizace v každodenním životě 1) Překyselení žaludku a následně také jícnu nadměrným množstvím žaludečních šťáv (pálení žáhy) se neutralizuje léky, které obsahují např. hydroxid hořečnatý nebo roztokem jedlé sody. 2) Včelí bodnutí, štípnutí mravence a popálení kopřivou je způsobeno kyselinou, neutralizujeme je proto zásaditým roztokem mýdla nebo jedlé sody. 3) Vosí bodnutí je zásadité, neutralizujeme je proto kyselinou citrónovou, kyselým ovocem nebo octem

Použité zdroje: <http://www.studiumchemie.cz/video.php?id=217>