Záporné otázky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Grammar – Verb „to be“ Střední odborná škola Otrokovice
Sloveso BÝT – minulý čas
Proč jsi tady? Proč máš zpoždění? Proč jsi smutný? Proč jsi šťastný? Proč ti je zima? Proč nejsi ve škole? Proč nejsi ve třídě? Proč nejsi v tělocvičně?
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_36.
Sloveso BÝT – přítomný čas
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_01
BÝT (kladný a záporný oznamovací způsob)
Pořadí slov.
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_08
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ20
to BE  was (1. a 3. osoba jednot.čísla) were (všechny ostatní osoby) I waswe were you wereyou were he she wasthey were it.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Předmět a očekávaný výstup
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_04
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Interrogative pronouns VY_22_INOVACE_05 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Future – going to Budoucí čas – vyjádřený pomocí vazby „going to“
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Question tags VY_22_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_78 NázevGoing to … Téma hodinyFuture tense PředmětAnglický jazyk Ročník/y/7.
Časování slovesa „to be“ - být
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu:VY_32_INOVACE_01_16_Present simple I. (be, have) Číslo projektu:
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Have got Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Because it was fun! Why did he sleep in the tent?
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Long form I am you are he is she is it is we are you are they.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj6_09
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Sloveso být – přítomný čas
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
FEELINGS happy angry sad scared thirsty tired hungry.
TO BE – questions, short answers
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
Anglický jazyk 3.třída to be
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj89_82
I haven´t seen your ID card.
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_13_Sloveso to be 2
WH-QUESTIONS.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Translation 03/02 Žiješ se svou rodinou? Do you live with your family?
Translation 01/02 Tohle je Nicki. This is Nicki.
Transkript prezentace:

Záporné otázky

ZÁPORNÉ OTÁZKY V angličtině stejně jako v jiných jazycích máme dva typy otázek: A) doplňovací = WH QUESTION (začínají tázacími zájmeny jako WHEN = kdy, WHERE = kde, WHO = kdo, WHY = proč, WHAT = co, ...) Where are you from? – London. What are you? – I´m a student. B) zjišťovací = YES or NO QUESTIONS (odpovídáme na ně YES = ano / NO = ne) Are you from London? - Yes, I am. X No, I´m not. Are you an actor? – Yes, I am. X No, I´m not.

Doplňovací otázky mohou být, je-li potřeba, záporné: Why aren't you at school? Why haven't you got your homework? When aren´t you at home? Proč nejsi veselý? Why aren´t you happy?

Zjišťovací otázky – na rozdíl od češtiny- bývají formulovány kladně: Nemáš nějaký klobouk? - Have you got a hat? Nejsi unavený? - Are you tired? Není ti zima? - Are you cold? Nemáš hlad? Are you hungry?

ZÁPORNÁ ZJIŠŤOVACÍ OTÁZKA totiž vyjadřuje překvapení, rozladění, podráždění,... Často se do češtiny překládá "Copak....?" Copak nemají auto? - Haven't they got a car? Copak není ženatý? - Isn't he married? Že je hezká! - Isn't she pretty! Že je šikovný! Isn´t he skilful?

PŘELOŽTE: Copak nemáš peníze? Proč nejsi ve škole? Nemáš náhradní pero? Nemáš něco k jídlu? Copak nejsi unavený? Copak nemáte úkol? Že máš hlad! Že je chladno? Není tam nějaký doktor? Není zamilovaná ? HAVEN´T YOU GOT MONEY ? WHY AREN´T YOU AT SCHOOL ? HAVE YOU GOT A SPARE PEN ? HAVE YOU GOT ANYTHING TO EAT ? AREN´T YOU TIRED ! HAVEN´T YOU GOT HOMEWORK ! AREN ´T YOU HUNGRY ! ISN´T IT COLD ! IS THERE A DOCTOR ? IS SHE IN LOVE ?

PŘELOŽTE: Nemáš hlad? Copak nejsou doma? Copak nemáš kapesník? Copak není nemocná? Nemáš žízeň? Copak se ho nebojíš? Že se stydí! Nejsi nemocný? Nemáš deštník? Nemáš žvýkačku? ARE YOU HUNGRY ? AREN´T THEY AT HOME ? HAVEN´T YOU GOT A HANKIE ? ISN´T SHE ILL ? ARE YOU THIRSTY ? AREN´T YOU AFRAID OF HIM? ISN´T HE SHY ! ARE YOU ILL ? HAVE YOU GOT AN UMBRELLA ?. HAVE YOU GOT A CHEWING GUM ?