Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rytzova konstrukce elipsy
Advertisements

VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
Osová afinita.
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Vzájemná poloha přímky a kružnice
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
9_Shodná zobrazení II Posunutí v rovině je přímá shodnost, které každému bodu X roviny přiřazuje obraz X´ tak, že platí XX = s, kde s je daný vektor.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Vytvořila Helena Černá
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
Užití Thaletovy kružnice
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
afinita příbuznost, vzájemný vztah, blízkost
Vzájemná poloha dvou kružnic
VY_32_INOVACE_KGE.4.52 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
AnotacePrezentace, která se zabývá konstrukcí rovnoběžníka. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci konstruují rovnoběžníky. Speciální.
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Osová afinita. je zobrazení, ve kterém bodu odpovídá bod a přímce přímka je zobrazení, ve kterém bodu odpovídá bod a přímce přímka je určena osou a dvojicí.
Shodná zobrazení Středová souměrnost Matematika 7.ročník ZŠ
Středová souměrnost.
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
POZNÁMKY ve formátu PDF
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Osová souměrnost.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Čtyřúhelníky a rovnoběžníky
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematická oblast: Rovnice, nerovnice, výrazy Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Známe-li délku úhlopříčky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
FUNKCE, KONSTRUKČNÍ ÚLOHY Převody jednotek, funkce, konstrukční úlohy, osová a středová souměrnost.
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
TÉMA: Osová souměrnost
Základní konstrukce Kolmice.
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
Analytický geometrie kvadratických útvarů
TÉMA: Rýsování čtverce
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Analytický geometrie kvadratických útvarů
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
Transkript prezentace:

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Jitka Křičková Téma: GEOMETRICKÁ ZOBRAZENÍ– užití geometrických zobrazení 1 Datum vytvoření: Přílohy: VY_32_INOVACE_KGE.4.47

Anotace 2 VY_32_INOVACE_KGE.4.47 Práce obsahuje dvě úlohy využívající shodná zobrazení – osovou souměrnost a středovou souměrnost. Úlohy jsou analyticky zadány a řeší se pouze graficky. Vyžaduje jednu vyučovací hodinu.

3 Příklad 1: Jsou dány dvě různé přímky p: 3x - 7y + 10 = 0 a o: -x + 5y = -4 a kružnice k(O;r) (x - 4)² + (y + 5)² = 9. Sestrojte úsečku AB tak, aby byla kolmá k přímce o, její krajní body A,B ležely po řadě na přímce p a kružnici k a její střed S ležel na přímce o. osová souměrnost VY_32_INOVACE_KGE.4.47

4 přímky p: 3x - 7y + 10 = 0 a o: -x + 5y = -4 a kružnice k(O;r) (x - 4)² + (y + 5)² = 9. Sestrojte úsečku AB tak, aby byla kolmá k přímce o, její krajní body A,B ležely po řadě na přímce p a kružnici k a její střed S ležel na přímce o. VY_32_INOVACE_KGE.4.47

5 Příklad 2: Jsou dány dvě k (O, r 1 ); l (O, r 2 ); k: (x - 5)² + (y - 1)² = 4, l: (x - 5)² + (y - 1)² = 25 a bod S[5,-1] ležící na menší z nich. Sestrojte rovnoběžník ABCD se středem S, jehož vrcholy leží na daných kružnicích. středová souměrnost VY_32_INOVACE_KGE.4.47

6 k: (x - 5)² + (y - 1)² = 4, l: (x - 5)² + (y - 1)² = 25, bod S[5,-1] leží na menší z nich. Sestrojte rovnoběžník ABCD se středem S, jehož vrcholy leží na daných kružnicích VY_32_INOVACE_KGE.4.47