Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:"— Transkript prezentace:

1 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol. Autor: Mgr. Jitka Křičková Téma: Soustava lineární a kvadratické rovnice Datum vytvoření: 23.4. 2013 VY_42_INOVACE_MAT.1.24

2 Anotace: Na dvou ukázkových příkladech je vyložen postup při řešení soustavy lineární a kvadratické rovnice. V závěru jsou dvě neřešené úlohy k procvičení. VY_42_INOVACE_MAT.1.24

3 Budeme se zabývat pouze soustavou dvou rovnic o dvou neznámých, z nichž jedna je lineární a druhá kvadratická. Při řešení této soustavy vyjádříme nejprve jednu neznámou z lineární rovnice, dosadíme ji do rovnice kvadratické a tuto rovnici vyřešíme. VY_42_INOVACE_MAT.1.24

4 Příklad: Řešení: Z druhé rovnice vyjádříme x : Dosadíme do první rovnice: Daná rovnice má tyto dvojice kořenů: [ x,y] = {[ 2,1], [ 5,-2 ]} VY_42_INOVACE_MAT.1.24

5 Příklad: Řešení: Z druhé rovnice vyjádříme y : Dosadíme do první rovnice: Daná rovnice má tyto dvojice kořenů: [ x,y] = {[ -1,0], [, ]} VY_42_INOVACE_MAT.1.24

6 Cvičení VY_42_INOVACE_MAT.1.24

7 Byly použity vlastní materiály


Stáhnout ppt "Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:"

Podobné prezentace


Reklamy Google