VÝŽIVA ROSTLIN 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Život na Zemi.
POTRAVA.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Heterotrofní výživa Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Heterotrofní výživa.
Minerální výživa rostlin
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
Heterotrofní výživa rostlin
Lišejníky v lese.
VZTAHY ORGANISMŮ.
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
Opakování učiva pro žáky 6. tříd
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Význam hub a mechů v ekosystému
Charakteristika ekosystému
Houby (Fungi) I., opakování
Biologie 1.E
„Divně“ se živící vyšší rostliny
ŽP – základní pojmy Ekologie … věda o vztazích mezi organismy a jejich životním prostředím a mezi organismy navzájem (Ernest Haeckel 1866) Environmentalistika.
Způsoby výživy rostlin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_378.
Základní skupiny organismů
Základní skupiny organismů
Zvláštnosti metabolismu rostlin
Symbioza Mixotrofie Parazitismus Saprofytismus Mykorhiza
Vztahy mezi organismy.
1.Obecné zákonitosti živých soustav
Ekosystémy.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Metabolismus rostlin.
Vzájemné vztahy organismů v přírodě
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
Co jsme již poznali.
Projevy života, třídění organismů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Chemické složení organizmů. Mezi přírodní (organické) látky patří: cukry (sacharidy) tuky (lipidy) bílkoviny (proteiny) nukleové kyseliny.
1. H ETEROTROFNÍ VÝŽIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
Barbora Sedláčková, Oktáva 15/16. KVAŠENÍ = FERMENTACE Pivovarské kvasinky Katabolický proces opačný k fotosyntéze Probíhá za nepřítomnosti vzduchu ->
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Metabolismus Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Heterotrofie u rostlin
Způsoby výživy rostlin
Vojta pouchlý Houby(fungi).
Fotosyntéza rostlinné pigmenty + světelná energie + oxid uhličitý + voda chemická energie + kyslík.
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Získávání energie pro život
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
vodní režim příjem, vedení a výdej množství vody v těle funkce
HOUBY.
Parazitismus rostlin Rostliny čerpají potřebné minerální látky a fotosyntetické asimiláty částečně, nebo zcela z jiných rostlin druhů Rozdělení:
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
A B C a c b 2.1 Cévy a sítkovice
výživa rostlin autotrofie heterotrofie saprofytismus parazitismus
Transkript prezentace:

VÝŽIVA ROSTLIN 2014

MINERÁLNÍ VÝŽIVA získávání anorganických látek makrobiogenní (rostlina potřebuje velké množství) C, O, H, N, P, S, K, Mg, Ca mikrobiogenní (dostačuje malé množství prvku) Fe, Mn, Zn, Cu, Mo, B, Cl, Ni

ZPŮSOB VÝŽIVY 1. autotrofie 2. heterotrofie 3. mixotrofie 4. symbióza zisk organických látek 4 způsoby získávání uhlíku (C) 1. autotrofie 2. heterotrofie 3. mixotrofie 4. symbióza

1. Autotrofie z řeckého „samostatný ve výživě“ získává organické látky bez konzumace jiných organismů organické látky vytváří z anorganických jsou to organismy schopné fotosyntézy, obsahují chlorofyl – některé bakterie, sinice, řasy, vyšší zelené rostliny podle zdroje E: chemoautotrofie – prototrofní bakterie, získává energii z oxidace anorganických látek (redukce Fe, S, NH3) fotoautotrofie – využívá energii ze Slunce 1. 2.

2. Heterotrofie saprofytismus parazitismus získává potřebné organické látky konzumací jiných organismů nebo jejich produktů živočichové, houby, nezelené rostliny a části zelených rostlin, které nemají chlorofyl kořeny, květy, embrya, klíční R… 2 typy: saprofytismus parazitismus

typy heterotrofních organismů 1. saprofyté = rozkladači – vyživují se z odumřelých zbytků rostlin a živočichů, jsou to pouze bakterie a houby, (někdy se pro bakterie užívá název dekompozitoři) 2. parazité = cizopasníci – získávají organické látky z živých těl (hostitelů), jedná se o některé bakterie, houby, rostliny a živočichy

typy heterotrofních organismů a) hemiparazité = poloparazité – rostliny schopné fotosyntézy, jsou zelené, z hostitele získávají vodu + anorganické látky, napojeny na dřevní část cévního svazku jmelí, ochmet b) holoparazité = úplní parazité – rostliny neschopné fotosyntézy, nejsou zelené, z hostitele získávají vodu + organické látky, napojeny na lýkovou část cévního svazku podbílek, kokotice

3. MIXOTROFIE Láčkovka (Nepenthes) přechod mezi autotrofií a heterotrofií, zelené organismy potřebují některé organické látky, které nemohou vyrobit (masožravky – N, P) Mucholapka podivná (Dionaea)

soužití 2 organismů, ze kterého mají oba užitek, speciální případy: lišejníky – řasa + houba, řasa + sinice mykorhiza – houba + vyšší rostlina hlízkovité bakterie + kořeny vyšších rostlin 4. SYMBIÓZA