Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK"— Transkript prezentace:

1 DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Riskuj PŘEHLED ORGANISMŮ I. DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

2 VIRY BAKTERIE SINICE HOUBY BUŇKA ŘASY ŽIVOT NA ZEMI PRVOCI LIŠEJNÍKY
1000 2000 3000 4000 BAKTERIE 1000 2000 3000 4000 SINICE 1000 2000 3000 4000 HOUBY 1000 2000 3000 4000 BUŇKA 1000 2000 3000 4000 ŘASY 1000 2000 3000 4000 ŽIVOT NA ZEMI 1000 2000 3000 4000 PRVOCI 1000 2000 3000 4000 LIŠEJNÍKY 1000 2000 3000 4000

3 Viry… a) jsou velmi velké útvary b) jsou velmi malé útvary
c) nejsou útvary Návrat na hrací pole

4 Viry se mohou množit a) v buňce hostitele b) v buňce parazita
c) kdekoliv Návrat na hrací pole

5 Viry se nazývají podle:
a) onemocnění, které způsobují b) teploty c) názvu léků Návrat na hrací pole

6 a) nakažlivých onemocnění
Viry jsou původci: a) nakažlivých onemocnění b) léčivých symptomů c) imunitních látek Návrat na hrací pole

7 Bakterie jsou a) veloorganismy b) mikroorganismy c) neoorganismy
Návrat na hrací pole

8 Bakterie jsou mnohobuněčné organismy b) jednobuněčné organismy
c) není to organismus Návrat na hrací pole

9 Hniložijné bakterie: b) tvoří těla organismů
a) jsou neutrální bakterií vůči organismům b) tvoří těla organismů c) rozkládají těla organismů Návrat na hrací pole

10 Cizopasné bakterie způsobují:
dobré zažívání b) nakažlivá onemocnění c) jsou nápomocné člověku Návrat na hrací pole

11 Sinice jsou: mikroorganismy b) neoorganismy c) neloorganismy
Návrat na hrací pole

12 Přemnožením sinic vzniká:
vodní hedvábí b) vodní květ c) vodní louka Návrat na hrací pole

13 b) ve sladké i slané vodě
Sinice žijí: ve sladké vodě b) ve sladké i slané vodě c) ve slané vodě Návrat na hrací pole

14 Mezi sinice nepatří: drkalka b) motolice jaterní c) jednořadka
Návrat na hrací pole

15 Tělo hub se nazývá: podhoubí b) plodnice c) stélka
Návrat na hrací pole

16 Houby dělíme na: nejedlé, jedlé a jedovaté b) jedlé, dobré a špatné
c) jedovaté, jedlé a hořké Návrat na hrací pole

17 Houby se rozmnožují: a) výtrusy b) parazity c) podhoubím
Návrat na hrací pole

18 Soužití hub v symbióze s kořeny některých rostlin se nazývá:
mykorhiza b) mykóza c) mykodorma Návrat na hrací pole

19 b) základní stavební a funkční jednotka
Buňka je: jádrem živočichů b) základní stavební a funkční jednotka c) základní organelou Návrat na hrací pole

20 Řídícím centrem buňky je:
a) jádro b) organela c) mitochondrie Návrat na hrací pole

21 Buněčné dýchání zajišťují:
cytoplasmy b) mitochondrie c) chloroplasty Návrat na hrací pole

22 Buňky se rozmnožují: a) líhnutím b) spojením c) dělením
Návrat na hrací pole

23 Řasy žijí většinou ve: ve vzduchu b) v trávě c) vodě
Návrat na hrací pole

24 Podle barvy stélky dělíme řasy na:
zelené, hnědé a červené b) hnědé, růžové a červené c) modré, bílé a červené Návrat na hrací pole

25 Nejvíce řas se vyskytuje:
v řekách b) v moři c) v rybnících Návrat na hrací pole

26 Buňky řas obsahují: chlorovodík b) chloroplasty c) chloroformu
Návrat na hrací pole

27 Hlavní skupiny organismů tvoří:
houby a lišejníky, sinice a bakterie, rostliny a živočichové b) houby, živočichové a rostliny c) živočichové, lidi a rostliny Návrat na hrací pole

28 Přeměna látek z neústrojných na ústrojné se nazývá:
fotosyntéza b) fabulace c) hypofóza Návrat na hrací pole

29 Symbióza je: soužití mezi dvěma lidmi b) vztah lovce a predátora
c) výhodné soužití dvou různých organismů Návrat na hrací pole

30 Skupiny,které uvádějí v potravním řetězci látky do oběhu se nazývají:
rozkladači, prodavači a paraziti b) konzumenti, producenti a rozkladači c) konzumenti, rozkladači a paraziti Návrat na hrací pole

31 Prvoci jsou: dvoubuněční živočichové b) jednobuněční živočichové
c) mnohobuněční živočichové Návrat na hrací pole

32 Nejznámějším zástupcem prvoků je:
trepka velká b) krásnoočko zelené c) neznaboh hnědý Návrat na hrací pole

33 Všechny životní funkce vykonávají:
brvy b) buněčné organely c) jádro Návrat na hrací pole

34 Prvoci se mohou pohybovat pomocí:
brv, bičíků nebo panožek b) brv, nožek nebo měňavek c) bičíků, panožek nebo ručiček Návrat na hrací pole

35 Lišejníky jsou: biolokátory b) bioindikátory c) biomasa
Návrat na hrací pole

36 Lišejníky jsou složené z:
hobových vláken a vody b) řas a sinic c) houbových vláken a zelených řas či sinic Návrat na hrací pole

37 Lišejník rozlišujeme na:
4 základní typy stélek b) 3 základní typy stélek c) 5 základních typů stélek Návrat na hrací pole

38 Lišejníky se vyskytují:
jen na kamenech b) na různých podkladech c) jen na kůře stromů Návrat na hrací pole


Stáhnout ppt "DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK"

Podobné prezentace


Reklamy Google