LIBERECKÝ KRAJ KRAJSKÝ ÚŘAD LIBERECKÉHO KRAJE U Jezu 1242/2a, 4121 80 Liberec 2 Odbor sociálních věcí a problematiky menšin Procesy standardizace a zjišťování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Ing. Stanislava Správková
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Tyto materiály byly vytvořeny s podporou EU. Názory zde prezentované jsou plně v zodpovědnosti realizátorů projektu a nelze je v žádném případě považovat.
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kvalita a péče o seniory Milena Jabůrková a Ondřej Mátl Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova, Praha Řízení kvality dlouhodobé péče o seniory.
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.,. Vznik zákona •Na tento zákon jsme všichni čekali víc jak 10 let •Přináší veliké změny do sociální práce.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
Cesta ke kvalitě v praxi
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Inspekce kvality sociálních služeb
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
Minimální preventivní program školy
Transformuje Kraj nebo kraj ?
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
Závěrečná konference k projektu
Deinstitucionalizace... Deinstitucionalizace pobytových sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením Závěrečná konference k individuálnímu projektu.
Podpora procesu transformace pobytových sociálních služeb v MSK Úvodní konference k projektu Sanatoria Klimkovice.
Studium pro školní metodiky prevence
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“. Proces definice SKSS Fáze – 2002 – hledání nastavení sociálních služeb v postkomunistickém období,
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
Informace o stavu přípravy střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období 2008 – 2011 informační seminář k PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE.
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora transformace v.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Zkušenosti z inspekce přímé péče na základě práce s biografií Domov pro seniory Velké Meziříčí, příspěvková organizace Mgr. Eliška Gregorová.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Konference Transformace a deinstitucionalizace soc. služeb – od 9.00 do hodin druhého dne Hradec Králové Individuální projekt odboru.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Realizace inspekcí poskytování sociálních služeb na území Jihomoravského kraje Krajský úřad Jihomoravského kraje 2009.
Domov Sue Ryder, o.p.s. „Šance pro důstojné stáří“ Mgr. Michaela Hronová, Domov Sue Ryder, o.p.s. Michelská 1/7, Praha 4 Tel:
ANALÝZA VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POSTIŽENÍM V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI ANALÝZA VZDĚLÁVÁNÍ LIDÍ S POSTIŽENÍM V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, Praha 2 Transformace a deinstitucionalizace Karel Vít Konference.
Podpora odborného partnerství – Sociální bydlení v Plzeňském kraji
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Táňa Křížová Krajský úřad Kraje Vysočina
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
PAKT ZAMĚSTNANOSTI LIBERECKÉHO KRAJE
Mezinárodní spolupráce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Úloha kraje v síťování sociálních služeb
Ing. Stanislava Správková
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

LIBERECKÝ KRAJ KRAJSKÝ ÚŘAD LIBERECKÉHO KRAJE U Jezu 1242/2a, Liberec 2 Odbor sociálních věcí a problematiky menšin Procesy standardizace a zjišťování kvality v Libereckém kraji PaedDr. Jiří Miler

Jaké jsou naše cíle? Standardizace, hodnocení kvality… Zmapovat současný stav a zjistit úroveň kvality poskytovaných služeb ve všech „krajských“ zařízeních Zmapovat současný stav a zjistit úroveň kvality poskytovaných služeb ve všech „krajských“ zařízeních Vytvořit systém hodnocení všech poskytovatelů sociálních služeb, kteří žádají o finanční prostředky kraje Vytvořit systém hodnocení všech poskytovatelů sociálních služeb, kteří žádají o finanční prostředky kraje Vytvořit systém koncepční metodické práce KÚ ve spolupráci s poskytovateli ( vzdělávání, metodika poskytování sociálních služeb dle národních standardů) Vytvořit systém koncepční metodické práce KÚ ve spolupráci s poskytovateli ( vzdělávání, metodika poskytování sociálních služeb dle národních standardů) Zajistit srovnatelnou úroveň kvality poskytovaných služeb v krajských zařízeních a její průběžné sledování Zajistit srovnatelnou úroveň kvality poskytovaných služeb v krajských zařízeních a její průběžné sledování

Co se v Libereckém kraji doposud podařilo?... standardizace  Vytvoření tří pracovních skupin z řad poskytovatelů dle cílové skupiny uživatelů S1 – služby pro seniory S2 – služby pro lidi s postižením S3 – služby krizové intervence Cíle činnosti pracovních skupin: -práce se standardy -společné vytváření a realizace metodických postupů pro daný typ služby -koordinace vzdělávacích potřeb poskytovatelů -identifikace problematických oblastí, kde je nutná zastřešující krajská metodika ( např. práva uživatelů, personální oblast atd.) -výměna zkušeností, příkladů dobré praxe -vzájemná podpora poskytovatelů služeb

Co se v Libereckém kraji doposud podařilo?... standardizace  Třísemestrový vzdělávací kurz pro ředitele a pracovníky sociálních služeb „Řízení kvality sociálních služeb“ Ve spolupráci s Technickou univerzitou, účast 22 ředitelů a 22 dalších řídících pracovníků  Analýza výsledků monitorování kvality sociálních služeb v „krajských“ zařízeních  Metodika rozvojových plánů v jednotlivých službách  Práce s rozvojovým plánem, podpora externích odborníků

Co se v Libereckém kraji doposud podařilo?... hodnocení kvality  Pilotní audit kvality v rámci vytváření metodiky hodnocení kvality sociálních – Jedličkův ústav, září 2000  Konference MPSV „Kvalita v sociálních službách“ 24. –  Dobrovolné pilotní inspekce - srpen – prosinec ÚSP pro lidi s mentálním postižením, 3 domovy důchodců, pečovatelská služba, ostatní poradenské a intervenční služby  Hodnocení kvality poskytovaných služeb v krajských zařízeních – únor – prosinec ÚSP, 4 DD, služby krizové intervence  Hodnocení kvality poskytovaných služeb v „nekrajských“ zařízeních - pouze v omezené míře v rámci komunitního plánování

Průběh hodnocení Metodika Hodnotitelé Délka hodnocení Protokol informovanost Metody hodnocení Záměr poskytované služby Prohlídka ústavu Studium ústavní dokumentace Studium dokumentace o respondentovi Rozhovory s klienty a ref. pracovníky Záznamy z rozhovorů Rozhovory s rodiči a příbuznými klientů Rozhovory s vedoucími týmů o personální práci a způsobu řízení Pozorování provozu Závěrečný rozhovor s vedením, projednání výsledku hodnocení …hodnocení kvality

Co se nám ukazuje?... Hodnocení kvality  Žádná nebo minimální zkušenost poskytovatelů s tímto typem hodnocení Příležitost k lepšímu porozumění standardů Nové poznatky, zkušenosti, inspirace ke změně Nezávislý pohled „nezatíženého“ člověka zvenčí je inspirativní Potvrzení dosavadní dobré praxe a směru Podpora plánovaných změn

Co se nám ukazuje?... Hodnocení kvality Pracovníci hodnocené služby vztahují zjištěné objektivní skutečnosti na svou práci a problematické oblasti vnímají jako osobní záležitost Přeceňování složky kontroly, obava z důsledku dopadu výsledků kontrol Snaha řešit zjištěné nedostatky okamžitě bez dalších souvislostí Nepochopení nutnosti písemně stanovených pravidel jako výsledku procesu, nýbrž bráno jako nadbytečná administrativa

Co se nám ukazuje?... Hodnocení kvality Význam podpory před a po hodnocení kvality -v rámci dobrovolných inspekcí v roce 2002 nedostatečná -větší podpora před hodnocením kvality v letošním roce, účast zástupce zřizovatele během hodnocení -význam stanovení dalšího společného postupu po hodnocení – podpora, rozvojové plány

Co se nám ukazuje?... Hodnocení kvality „ Zřizovatel si to na nás objednal a hodně mi vadilo, že jsem nevěděl, co tím zamýšlí. Po hodnocení se z jeho strany nic nestalo – vůbec nic….“ Ředitel DD po roce od dobrovolné inspekce „Hodnotitelé se ani pořádně po ústavu neprošli. Jak můžou za tři dny zhodnotit naši patnáctiletou práci? Ředitel DD „Chtěli jen papíry. Skoro všechno děláme, jenom na to nemáme žádný lejstra“ Ředitel ÚSP Negativní názory ředitelů na proces hodnocení

Co se nám ukazuje?... Hodnocení kvality „Hodnocení pro nás bylo hodně těžké… Ještě teď mám z toho bolení břicha… Už ale přemýšlíme co se dá změnit…“ Ředitel DD po třech měsících od hodnocení „ Hodnocení jsem obrečela, ale dneska jsem ráda, že proběhla…“ Ředitelka ÚSP po šesti měsících od hodnocení při setkání s hodnotiteli „ Jsem ráda, že v hodnocení se potvrdilo hodně z toho, co prosazuji již několik let. Doufám, že to konečně pomůže změnám…“ Vedoucí vychovatelka v ÚSP Pozitivní názory ředitelů na proces hodnocení

Závěr Závěr... Hodnocení kvality Uvědomujeme si, že jsme mnohdy znovu na začátku, ale když víme, kam chceme směřovat, je to pro nás snazší. Závěrem mi dovolte poděkovat a popřát hodně síly všem pracovníkům v sociálních službách, kteří odvádí záslužnou práci pro ty, kteří jejich pomoc a podporu potřebují. Děkuji všem, kterým není lhostejný osud lidí s mentálním postižením. PaedDr. Jiří Miler