Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedení vnitřního kontrolního systému v příspěvkových organizacích zřizovaných krajem Vysočina Pravidla kraje Vysočina.
Advertisements

Možnosti a limity kontroly obcí
Nová prováděcí vyhláška k zákonu o finanční kontrole 416/2004 Sb.
Veřejné zakázky v IT Ing. Jiří Fridrich Skupina Informatiky MF Jiri
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Řízení dokumentace.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR OPERAČNÍ PROGRAM TECHNICKÁ POMOC Školení k Příručce pro žadatele a příjemce v OPTP

Page  1 YOUR LOGO STÁTNÍ Využití Centrálního systému účetních informací státu nejen pro kontrolní činnosti JUDr. David Bauer vedoucí oddělení Metodika.
Řízení rizik ve veřejné správě legislativní rámec
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Řízení přístupových práv uživatelů
Řízení a kontrola hospodaření v ekonomických agendách
Finanční kontrola zákon 320/2001 Sb. prováděcí vyhláška 416/2004Sb.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Zkušenosti s reformou účetnictví státu při kontrolách hospodaření INSTITUT CERTIFIKACE ÚČETNÍCH Ing. Tomáš Bartoš ATLAS AUDIT s.r.o.
Oběh dokumentů v návaznosti na rozpočet
Základy účetnictví Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
Vnitřní kontrolní systém
Moravská Třebová, Ing. Mgr. Dana Buriánková, vedoucí odboru finančního Dotace z Integrovaného operačního programu, oblast podpory 2.1 Zavádění.
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 19. března 2014.
Vládní neziskové organizace
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
Informační systém Microsoft Dynamics NAV ISSS
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Struktura oběhu dokladů
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi Kurz právního minima Jihlava 26. – Ing. Libuše Nivnická.
Ekonomické aspekty veřejné správy
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Úvod k účetnictví ÚSC.
Předběžná finanční kontrola Příkazce operace. Úvod S účinností od byl na fakultě upřesněn vnitřní kontrolní systém předběžné finanční kontroly.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Tematické následné veřejnosprávní kontroly hospodaření příspěvkových organizací – majetek, inventarizace.
Rozpočtové hospodaření obcí  Rozpočtové hospodaření územních samosprávných celků  rozpočtový výhled  rozpočtové provizorium  rozpočet 
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Zákon 179/2010 Sb., kterým se mění zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony Změny v oblasti uveřejňování.
Obecná část rozpočtového práva II
Zadávání veřejných zakázek dle zákona č. 137/2006 Sb.
Požadavky na položkový rozpočet u zakázky na stavební práce
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Rozpočtové právo I 20. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Obsah veřejných rozpočtů III
Rozpočtové právo 2. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Alois Rašín první ministr financí ČSR ( )
Druhy kontrol projektu:
Systém kontroly ÚSC Šumperk
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Ekonomické aspekty veřejné správy
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Dozorové postupy a následky porušení finančního práva
Odbor školství oddělení školské ekonomiky
Obsah veřejných rozpočtů III
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz 13.4.2017 Řídící kontrola „Elektronicky“ Podpora schvalovacích postupů před uzavřením závazku a úhradou faktury Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz Mgr. Miloslav Kvapil, DYNATECH s.r.o., ředitel 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Cíl prezentace Představení projektu „Elektronické“ Řídící kontroly Ukázka řešení Otázky a odpovědi 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Legislativní rámec řešení 13.4.2017 Legislativní rámec řešení Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů. Zákon č. 123/2003 Sb, kterým se mění a doplňuje zákon o finanční kontrole (interní audit, příspěvkové organizace zřizované územním samosprávným celkem) Prováděcí vyhláška MF č. 416/2004 Sb., kterou se provádí zákon č. 320/2001 Sb. O finanční kontrole ve veřejné správě. Zákon č. 552/1991 Sb. o státní kontrole Metodická pomůcka MF k zajištění fungování vnitřního kontrolního systému ve veřejné správě (řídící kontrola ve finančním řízení) Metodická příručka pro výkon řídící kontroly v orgánech veřejné správy Zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu Smyslem legislativy je zajistit správnost finanční a majetkové operace, její soulad s právními předpisy a dosažení optimálního vztahu mezi její hospodárností, účelností a efektivností 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Jaký je současný stav ? Ruční vyplňování všech částí dokumentů (Žádanky /Průvodního listu faktury,…) „Přenos“ dokumentů mezi pracovníky Výsledkem je vyplněná papírová žádanka / průvodka Možnost „zadrhnutí“ pracovního postupu CO vyplnit a v JAKÉM POŘADÍ Komu TO předat? Kdo TO má na stole? V jakém stavu TO je? (žádanka / objednávka / smlouva / faktura)? Bez vazby na stávající IS Rozpočet Organizační strukturu Přítomnost osob na pracovišti Evidence majetku Účetnictví Lze jen obtížně sledovat stav či vyhovět zákonu č. 320/2001 Sb., „O finanční kontrole ve veřejné správě“ 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Vznik a „PŘEDÁVÁNÍ“ Žádanky VYPLNĚNÍ FORMULÁŘE VYPLNĚNÍ FORMULÁŘE „PŘEDÁNÍ“ Dnešní stav všichni dobře znáte . . . ŽADATEL SPRÁVCE ROZPOČTOVÉ POLOŽKY PŘÍKAZCE OPERACE (VEDOUCÍ) SPRÁVCE ROZPOČTU 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Cíle projektu Definování a dokumentace postupů 13.4.2017 Cíle projektu Definování a dokumentace postupů Před právním úkonem, kterým vzniká závazek/pohledávka (uzavírání závazků) Před uskutečněním veřejných výdajů ke splnění závazků (úhrada faktur) Definování rolí a Počítačová podpora pracovního postupu pro Vytváření dokumentů Schvalování operací Digitální podepisování dokumentů Oběh dokumentů Kontrolu a vyhodnocování postupů Důvěryhodnost a prokazatelnost řídící kontroly Dokumentace průběhu pracovního postupu Zaručený elektronický podpis všech osob provádějících řídící kontrolu na elektronických dokumentech Vazba pracovního postupu a řešení na Organizační strukturu a pohyb osob Přítomnost osob na pracovišti Rozpočet Evidenci majetku Účetnictví Infrastrukturu ICT (Active Directory, MS SQL Server, karty a certifikáty) 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Přínosy projektu Pracovní postupy v souladu s legislativou + softwarová aplikace = efektivnější činnost úřadu Automaticky vytvářené dokumenty a dokumentované postupy jejich schvalování Aktuální informace o stavu schvalování žádanek, uzavírání závazků a úhradě faktur Přidělování úkolů v souladu s organizační směrnicí a dle přítomnosti pracovníků na pracovišti Kontrola dodržení termínů při plnění úkolů a jejich eskalace při prodlení Provázanost organizační struktury a aplikačních rolí Integrace s ekonomickým a personálním systémem Aktuální informace o stavu a čerpání rozpočtu, včetně plánovaných a realizovaných závazků 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

PŘEPOSLÁNÍ K DALŠÍMU VYŘÍZENÍ . . . Vznik a „OBĚH“ Žádanky VYPLNĚNÍ FORMULÁŘE AUTOMATICKÉ DORUČENÍ ŽÁDANKY POSOUZENÍ ŽÁDOSTI (ŘÍDÍCÍ KONTROLA + El. PODPIS) PŘEPOSLÁNÍ K DALŠÍMU VYŘÍZENÍ . . . ŽADATEL PŘÍKAZCE OPERACE (VEDOUCÍ) 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Oběh Žádanky 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Oběh Průvodky 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

13.4.2017 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Stanovení ROLÍ (PO, SR, HÚ) a vzájemná zastupitelnost je součástí organizačního řádu 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Plánování operace (nákup notebooku) Řídící kontrola Příkazce operace Specifikace operace a dodavatele Je operace, hospodárná, efektivní a účelná? 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Specifikace operace – kdo, co, proč 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Řídící kontrola Příkazce Operace 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Digitální podpis části dokumentu 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Plánování operace (nákup notebooku) Řídící kontrola Správce rozpočtu Je na rozpočtových Položkách dost prostředků? Nebudou porušeny Závazné ukazatele rozpočtu? Nebude překročen Limit čerpání finančních prostředků v bance? Je v souladu se Zákonem o veřejných zakázkách? 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Plán čerpání rozpočtu 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Řídící kontrola Správce rozpočtu 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Auditní stopa 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Aktuální stav závazků/úhrad 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Aktuální stav čerpání rozpočtu 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.

Děkujeme Vám za pozornost! DYNATECH s.r.o. Mgr. Miloslav Kvapil E-mail: kvapil@dynatech.cz www.dynatech.cz ÚOOÚ Ing. Jiří Krump E-mail: jiri.krump@uoou.cz www.uoou.cz 2.4.2007 © 2007 DYNATECH s.r.o.