AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Advertisements

Společenské úlohy oděvů aneb
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
ÚVOD DO VÝCHOVY MIMO VYUČOVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Ochrana, přerozdělování,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Psychický stav,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Sociální konstruktivismus
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Vymezení, funkce, zdroje
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
GESTIKA – SDĚLOVÁNÍ POMOCÍ GEST
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
HAPTIKA – SDĚLOVÁNÍ POMOCÍ DOTYKU
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_O8_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Technologie.
Interpersonální přitažlivost
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
POSTURIKA – SDĚLOVÁNÍ DRŽENÍM TĚLA
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
CHRONEMIKA – KOMUNIKACE ČASEM
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Základní charakteristika
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_075 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce:
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
Tělesné a duševní změny u dospívajícího. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura,
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Psychologie adolescentů
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Sociální psychologie.
SPECIFICKÉ KATEGORIE NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Předsudky a stereotypy
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: pohlaví, doplňky, tělo, výška, úprava, zdobnost SDĚLOVÁNÍ ÚPRAVOU ZEVNĚJŠKU VY-32-INOVACE-PED-310

Úvodem dříve než se dostaneme k verbální interakci s lidmi, automaticky si o nich vytváříme závěry na základě jejich zevnějšku nejdříve si patrně všimneme pohlaví, výšky, věkové skupiny a příslušnosti k určité rase následně pak tvaru postavy, barvy vlasů a stylu oblečení až při delší komunikaci si můžeme všimnout např. barvy očí nebo úpravy nehtů svým vzhledem můžeme vyjadřovat sociální status jako společenské postavení, povolání, příslušnost k určité skupině, náboženství apod.

lidé mají přirozený sklon považovat člověka hůře či zanedbaně oblečeného nebo neupraveného za jedince, který je „statusem níž“ než člověk perfektně oblečený nejen oblečení, ale i zvolené doplňky a ozdoby těla mají svou vypovídací hodnotu ať už se jedná o drahé hodinky či zlaté šperky a nebo tetování či piercing i zde však platí pravidlo všeho s mírou přezdobenost většinou bývá vnímána velmi negativně

Vzhled těla již odedávna měli lidé snahu hodnotit lidi podle stavby těla je nutno poukázat na mnohé snahy nejrůznějších typologií o prokázání vzájemné souvislosti mezi konstitučním typem nebo vzhledem a výskytem určitých psychických vlastností jako příklad je možné uvést známou Kretschmerovu typologii, která prokázala určité souvislosti mezi tělesnými typy a některými duševními chorobami a temperamentem

tato známá typologie však podléhá stereotypizaci to znamená, že např. lidé silnější postavy budou považováni za dobrosrdečné, veselé a přátelské, hubení budou nervózní a netrpěliví apod. při hodnocení bychom tedy měli dát především na svůj úsudek a těmto stereotypům nepodléhat tělesná stavba člověka však může sloužit jako informace o jeho zájmech nebo o profesi

výška postavy je pravděpodobně jedinou nezměnitelnou charakteristikou vysocí lidé získávají automaticky větší autoritu než lidé menšího vzrůstu vysocí lidé zabírají více prostoru, a proto také působí dojmem větší síly a moci ženy vyšší postavy působí na obě pohlaví méně ženským a spíše hrozivějším dojmem asociace mezi výškou a sílou má svůj původ v dětství, kdy jsme obklopeni vyššími, mohutnějšími a silnějšími dospělými, kteří nad námi mají absolutní moc

Úprava zevnějšku ideál tělesné krásy podléhá dobovým a módním vlivům styl úpravy zevnějšku je ovlivněn věkem, povoláním, členstvím v různých skupinách, ale i možnostmi přibližně od 10. roku věku začínají děvčata bedlivě sledovat své spolužačky a snaží se napodobovat módní trendy v současné době se učitelé na základních školách potýkají s předčasnou vyspělostí některých žákyň

a to nejen po fyziologické stránce, ale především v souvislosti se stylem oblékání není pak výjimkou potkat žákyni páté třídy ve vyzývavém oblečení a mnohdy navíc nalíčenou jsou rodiče, kteří své bohatství dávají na odiv právě stylem oblékání svých dětí děti „hůře“ oblečené se pak v nejednom případě stávají terčem výsměchu situace může dojít až tak daleko, že se tyto děti stanou obětí šikany strach z výsměchu také může vést ke vzniku patologických jevů, jako jsou krádeže

hodnocení úpravy zevnějšku se v neposlední řadě odvíjí od věku, ve kterém lidi hodnotíme pravděpodobně nejkritičtějším obdobím je věk pubertální učitelé vyšších ročníků základních škol a škol středních tak podléhají každodennímu pečlivému sledování styl oblékání učitelů velice úzce souvisí s jejich autoritou lidé mají určitou představu, jak má vypadat příslušník nějaké profese dospívající mládež preferuje u učitelů spíše oblečení neformální

z druhé stránky pohledu ale i učitelé hodnotí styl oblékání svých žáků určitá norma bývá zpravidla vymezena ve školním řádu dané školy nejčastěji se pak klade důraz na čistotu oblečení dospívající mládež často při svém začleňování se do určité skupiny, při hledání vlastní identity používá i řadu zdobných prvků, které se s touto normou neztotožňují může se jednat o prvky svébytné společenské kultury, které mohou být jednou z cest k hledání dospělosti

nezáleží pouze na stylu oblečení, ale i na barevném sladění učitel může zvolit oblečení v podobném stylu jako má většina studentů, ale přece jen o trochu lepší s určitou mírou elegance nepůsobí dobře ani příliš křiklavé oblečení, ani oblečení, v němž splyne s okolím

POUŽITÉ ZDROJE: HARTLEY, Mary. Řeč těla v praxi: teorie, cvičení a modelové situace. 1.vyd. Praha: Portál, s. ISBN LEWIS, David. Tajná řeč těla. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, a.s., s. ISBN X BEČVAŘÍKOVÁ, Lenka. Pedagogická neverbální komunikace. Diplomová práce. Hradec Králové Obrázková galerie Microsoft Office PowerPoint 2003