Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Význam informací v podnikání
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_KRIZOVÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_KONTROLA.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ORGANIZOVÁNÍ.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_PODSTATA.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_KONTROLA.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Lenka Zahradníčková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Tržní prostředí.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_ZAKLADNI.
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Marketingový plán podniku
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, 360 09 Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_PLÁNOVÁNÍ II_P2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.1077 Tematická oblast : MANAGEMENT PRO 2. ROČNÍK Datum tvorby: 16. 9. 2013 Datum ověření: 18. 9. 2013 Klíčové slovo: strategické plánování, strategické cíle Anotace: Prezentace je určena pro žáky 2. ročníku oboru vzdělání Podnikání, slouží k výkladu a procvičování dané látky. Žáci se seznámí s pojmem strategické plánování a s cíli strategického plánování.

Strategické plánování Strategie = z vojenství, záměry spojené s poražením nepřítele Strategické plánování - tvořeno na úrovni vrcholového řízení firmy

Strategické plánování Cílem je odpověď na následující otázky: jaké je poslání firmy jaké jsou hlavní strategické cíle firmy jaké jsou slabé a silné stránky firmy jaké možnosti jí nabízí okolí jaké budou základní strategie chování portfolia firmy jaké bude celkové rozložení zdrojů jaká budou základní pravidla pro management

Strategické plánování Postup tvorby komplexních strategických plánů: stanovení základních premis budoucího chování firmy, analýzy okolí stanovení strategických cílů stanovení základní podnikatelské pozice firmy, analýza slabých a silných stránek návrhy základních variant komplexních podnikatelských strategií

Strategické plánování zpracování strategie výrobkového portfolia firmy vypracování a sladění variant dílčích rozvojových strategií výběr optimální varianty komplexních strategických plánů formulace komplexního strategického plánu sestavení rozpočtu rozpracování strategických plánů do plánů taktických a operativních

Strategické plánování Stanovení základních premis budoucího chování firmy: nutné respektovat poslání firmy analýzy okolí: mikrookolí: dodavatelé, zprostředkovatelé, zákazníci a konkurence makrookolí: státní politika, zvláště pak ekonomické zásahy a legislativa

Strategické plánování Stanovení strategických cílů: cíle: podnikatelské záměry zaměřeny na: ziskovost růst firmy podíl na trhu zvyšování kvality výrobků rozvoj výzkumu a vývoje posílení sociálních jistot

Strategické plánování Stanovení základní podnikatelské pozice firmy: klíčová je dobrá pozice na trhu, která zajistí i konkurenceschopnost do budoucnosti žádoucí je rozpoznat silné a slabé stránky podniku nejčastěji se využívá tzv. SWOT analýza

Strategické plánování Varianty komplexních podnikatelských strategií cílem je zlepšit podnikatelskou pozici na trhu nejčastěji se zaměřuje na: nízké náklady diferenciaci tržní mezery

Strategické plánování Z hlediska budoucí výrobkové náplně a jejího prosazování na trhu se rozlišují následující strategie: ofenzivní strategie: strategie „prvního“ na trhu mírně ofenzivní strategie: postavení „druhého“ na trhu, strategie tzv. follow me (následuj mě) defenzivní strategie: zaměření na udržení tržní pozice zůstatková strategie: zaměřena na přežití, inovační aktivita je minimální

Strategické plánování Vypracování a sladění variant dílčích rozvojových strategií dílčí strategie jsou zaměřeny na: marketing výrobních program inovace a investice rozvoj výrobně technické základny personální politiku finanční strategii firmy

Strategické plánování Výběr optimální varianty komplexních strategických plánů: výběr optimální varianty zvažovány: návratnost investic, příjmy z prodeje, budoucí cash flow, očekávaný životní cyklus výrobků, ekologické důsledky, atd.

Strategické plánování Sestavení rozpočtů: rozpočty příjmů a výdajů rozpočty cash flow investiční rozpočty vlastních a cizích zdrojů financování komplexní strategický plán označován za podnikatelský plán s každým plánem spojená určitá rizika = podnikatelská rizika

Rozpracování strategických plánů do kratších období Podnikatelský plán Úroveň strategického plánu Roční plán Úroveň ročních plánů Plán investic Plán nákladů a výnosů Finanční plán Plán vývoje nových výrobků Plán oprav Plán odbytu Plán spotřeby energií Plán mezd Plán ostatních režijních nákladů Plán nákupu zboží Plán výroby Úroveň operativních plánů Plán nákupu surovin

Plánování plán marketingu plán výzkumu a vývoje plán investic souhrnný roční podnikový plán obvykle obsahuje: plán marketingu plán výzkumu a vývoje plán investic finanční plán v podobě budoucí rozvahy, výkazu zisku a ztrát a výkazu cash flow plán nákladů a výnosů plán oprav a údržby plán personálního rozvoje plán vývoje mezd, spotřeby energií, režijních nákladů plán kvality produkce plán ekologie, apod.

Plánování Operativní plány představují nástroj pro realizací zamýšlených podnikových úkolů: časový horizont je maximálně čtvrtletní, zpravidla jsou však plány měsíční, týdenní i denní

Opakování Co je strategické plánování? Co je operativní plán? Jaký je postup tvorby strategického plánu? Jaké plány patří mezi roční plány?

Zdroje Zlámal, J., Bačík, P., Bellová, J. Základy managementu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7402-083-4. Truneček, J. a kolektiv autorů. Management v informační společnosti. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1997. ISBN 80-7079-201-9. Šajdlerová, I., Konečný, M. Základy managementu. Ostrava: Vysoká škola báňská v Ostravě, 2007. ISBN 978-80-248-1520-6. Veber, J. a kolektiv autorů. Základy managementu pro SŠ. Praha: Fortuna, 2010. ISBN 80-7168-654-9. Kliparty jsou volně přístupné v programu Word.