Schůzka projektového týmu Postdoc I. Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci, reg. č. CZ.1.07/2.3.00/
Projektový tým RMU řešitel projektu: prof. Ing. Petr Dvořák, CSc. vědecký řešitel: Mgr. Lumír Krejčí, Ph.D. projektový manažer: Ing. Michaela Ambrožová finanční manažer: Ing. Ingrid Luňáková + administrátoři na HS
Řešitel projektu Prorektor pro výzkum – pověřen rektorem Zodpovědnost za výsledky projektu pro MU – pokrok ve výzkumné oblasti Vědecký řešitel Zodpovědný za výběrová řízení Koordinuje zapojení postdoc na jednotlivých pracovištích Vyhodnocuje zprávy o plnění plánu odborných činností dohlíží na vědeckou kvalitu postdoc Dává doporučení řešiteli na systémové změny v průběhu řešení projektu
Projektový manažer Odpovědnost za celkové řízení projektu Koordinace administrátorů na HS Komunikace s MŠMT Finanční manažer Odpovědnost za finanční část projektu Kontrola plnění rozpočtu Komunikace s MŠMT 4
Administrátoři na HS Zodpovědnost za projekt na daném HS dodržování podmínek dle požadavků OP VK a dohody o spolupráci: koordinace všech zainteresovaných osob – mentoři, postdoci, ekonomové, personalisti archivace materiálů a dokumentů k projektu publicita administrace stáží Příprava a zpracování podkladů pro MZ za HS 5
Komunikace Postdoc MentorAdministrátor, ekonom Vědecký řešitel Řešitel Děkanát HS (EO, PO) Finanční manažer Projektový manažer MŠMT 6
Celouniverzitní informační seminář Postdoc project reporting meetings Zhodnocení výsledků za půl roku – cca únor/březen 2013 Prezentace postdoc o své výzkumné činnosti za přítomnosti mentora – 5 minut 7
Stav výběrových řízení na HS Postdoc vybráni, limit splněn: FSS, ESF, FF, PdF, FI Postdoc vybíráni: LF, PrF, PřF, CEITEC Vybráno přes 70 % postdoků
Klíčové aktivity Každému mentorovi poslat popis realizace klíčových aktivit pro jeho postdoc Některé činnosti v klíčových aktivitách lze upravit individuální konzultace nepodstatná změna – pouze se okomentuje v MZ Některé činnosti se ale musí dodržet – vzdělávací činnost postdoc, stáže Doporučení – každý administrátor by měl na svém HS během září zorganizovat schůzku s mentory
Cesty do zahraničí (stáže, konference) Pokud jsou v projektu naplánovány cesty pouze obecně a není konkrétně upřesněna země – cestu nejprve musí schválit projektový manažer na MŠMT Cesty mimo EU – jedná se o podstatnou změnu, kterou schvaluje vždy MŠMT, na vyhotovení dodatku k Rozhodnutí má 30 dní
Podpořené osoby Tato výzva nezakazuje započítávat do podpořených osob zahraniční studenty, např. studenty slovenské národnosti Do podpořených osob lze započítávat zahraniční studenty, pokud se jedná o studenty studující na MU
Stáž pro zahraniční postdoc Postdoc musí v rámci projektu absolvovat 3 – 6 měsíční stáž v zahraničí Zahraniční postdoc může tuto stáž nahradit stáží v aplikační sféře v ČR MŠMT schválilo absolvovat stáž na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze a na Akademii věd ČR
Metodický pokyn - přílohy výkaz vzdělávací činnosti žádost o převod peněz mezi BÚ popis pracovní činnosti pracovní výkaz realizace klíčových aktivit prezenční listina plnění monitorovacích indikátorů čerpání rozpočtu soupisky – účetní doklady, mzdové výdaje, cestovní výdaje podpisový vzor
Dotace V červnu 2012 jsme obdrželi první zálohou platbu Do období 07/2012 bude provedeno přeúčtování výnosů na HS (jednotně na všechna HS potom, co budou podepsané a doručené všechny dohody o spolupráci) Způsobilé výdaje jsou nejdříve od 7/2012 Náklady projektu je nutné účtovat na zakázku a činnost projektu už nyní (např. mzdové náklady, konferenční poplatky apod.)
Nákup zařízení a vybavení Metodický dopis č. 23 Obvyklé ceny zařízení a vybavení = omezení pořizovací ceny V současné době probíhá jednání o úpravě Metodického dopisu Z rozhodnutí kvestora lze až do odvolání soutěžit vybavení pouze do limitu dle metodického pokynu Pokud bude vybavení vysoutěženo za cenu vyšší, zakázka musí být zrušena!!
Změny rozpočtu Rozpočet projektu je koncipovaný jako soubor dílčích projektů. Vůči ministerstvu vystupujeme jako jeden projekt (ne každý dílčí projekt samostatně) Změny rozpočtu dle požadavků jednotlivých mentorů a postdoků se budeme snažit nejdříve vyřešit v rámci projektu Komunikace s ŘO MŠMT bude probíhat jednotně za celý projekt Koordinuje finanční manažer
Platby Všechny platby provádíme z běžného účtu ZAV a příkaz k úhradě vystavuje HS Platbu páruje na ZAV účetní banky RMU automaticky Poplatky za platbu jsou běžně účtovány na zakázku a činnost shodnou s uhrazeným závazkem Zahraniční platby budou generovat poplatky, které nejsou způsobilým výdajem projektu (včas mailem oznámit na EO RMU zakázku a činnost, kam se mají poplatky zaúčtovat)
Nepřímé náklady Do měsíční refundace výdajů projektu během monitorovacího období (žádost o převod finančních prostředků mezi účty MU) nezahrnujeme podíl na NN Po odevzdání MZ a schválení výdajů projektu ŘO budou NN zařazeny do refundace z projektového účtu na běžný účet
Nezpůsobilé výdaje Nezpůsobilé výdaje projektu je nutné účtovat na jiný zdroj, který to umožňuje Předpoklad nezpůsobilých výdajů dle HS - Rizikové druhy nákladů - Odhad výše nezpůsobilých nákladů - Zdroje, ze kterých lze nezpůsobilé náklady hradit Na projektový účet bude vložena rezerva (předpokládaná výše je Kč)
Dovolená Náhrady za dovolené – vyvoláno jednání s MŠMT v rámci celé MU – čekáme na stanovisko ministerstva Současné stanovisko MU – vykazovat náhrady za dovolené v projektech tak, jak vznikají a na konci projektu (příp.na konci kalendářního roku) přepočítat a odúčtovat Pokud je postdoc zaměstnán na pozici akademika (má nárok na 8 týdnů dovolené), z projektu lze proplatit pouze 6 týdnů dovolené musí se uplatnit pravidla pro neakademiky
Pravidelné schůzky projektového týmu Pravidelné schůzky budou probíhat 1x měsíčně – povinná účast administrátorů projektu, doporučená pro ekonomy projektu či personalisty Pravidelné schůzky s projektovým manažerem budou řešeny individuálně – dle počtu postdoc na HS
Postdoc II. Během července by mělo přijít vyrozumění o navýšení alokace na výzvu Rozhodnutí o poskytnutí dotace – do konce září 2012 Předpokládaný začátek zahájení projektu – 1. října 2012 Konec projektu zůstává stejný – 30. června 2015 Výběrová řízení uzavřít do 15. září následně bude hodnotit externí panel
Jihomoravské centrum pro mezinárodní mobilitu Nabídka z JCMM uspořádat schůzku, kde by byly představeny hlavní postupy při zaměstnávání cizinců Možnost získat praktické informace či pomoc pro přijíždějící výzkumné pracovníky (informace o vstupu do země, povolení k pobytu, pracovní povolení, pojištění, …) EURAXESS – Mgr. Martina Šatinská
Dotazy…
Děkujeme za pozornost Ing. Michaela Ambrožová Ing. Ingrid Luňáková