EXOTERMICKÉ A ENDOTERMICKÉ REAKCE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chemické reakce a teplo
Advertisements

Název šablony: Inovace v chemii52/CH19/ Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Chemické děje a chemické rovnice.
Chemické reakce Mgr. Helena Roubalová
Z ZAČÍNÁME Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova, Ostrov.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
CHEMICKÉ REAKCE.
ZÁSTUPCI OXIDŮ.
 Cesta přechodu systému z jednoho stavu do druhého 1) Chemická termodynamika - studuje energetickou stránku chemického děje, podmínky k ustanovení.
Významné oxidy Mgr. Helena Roubalová
KYSLÍKATÉ KYSELINY OBECNÝ VZOREC : H X O
VY_32_INOVACE_05-13 Termochemie
Teplo a chemické reakce
TEPLO A CHEMICKÉ REAKCE
Změny při chemických reakcích
20.1 O chemických reakcích (t, v, katalyzátor, n, c).
Chemický děj.
CHEMICKÁ ROVNICE A CHEMICKÁ REAKCE
Hydroxidy (zásady) nazývané též žíravé louhy, obsahují kov a charakteristickou hydroxidovou skupinu – OH, hydroxidový aniont = OH oxidační číslo hydroxidu.
hašené vápno louh draselný natron vápenné mléko louh sodný
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Redoxní reakce Reakce, při kterých probíhá současně REDukce a OXidace chemických látek.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_34.
Významné oxidy Oxid uhličitý- CO2: -vzniká dokonalým spalováním,
Oxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2306_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o reakcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák vyčíslí správně základní.
ZÁSADY - HYDROXIDY.
Redoxní reakce 9.A, B 23/5 3-ox.;.
Sloučeniny H y d r o x i d y RZ –
Exotermické a endotermické reakce
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
CHEMICKÁ VAZBA řešení molekulách Soudržná síla mezi atomy v ………………..
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
ZÁKON ZACHOVÁNÍ HMOTNOSTI, CHEMICKÁ REAKCE
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Hydroxidy Jan Kolarczyk, Vojtěch Havel. Obecně Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým kationtem. Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým.
Oxidy.
Chemický děj a jeho zápis
Zástupci oxidů RZ
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
EXOTERMICKÉ A ENDOTERMICKÉ REAKCE. Exotermické a endotermické reakce Chemické děje se mohou dělit např. podle toho, zda se při jejich průběhu teplo spotřebovává.
Ch_015_Klasifikace chemických reakcí Ch_015_Chemické reakce_Klasifikace chemických reakcí Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice,
Tříprvkové sloučeniny. 1.) Hydroxidy Patří mezi zásady Jejich vodné roztoky nazýváme louhy Obsahují hydroxidový aniont (OH) - a kationt kovu (nebo amonný.
Neutralizace. Je reakce kyseliny s hydroxidem, při které vzniká sůl příslušné kyseliny a voda. Při neutralizaci se uvolňuje teplo – je to exotermická.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Chemické reakce. Chemická reakce je děj, při kterém z výchozích chemických látek vznikají jiné chemické látky. Výchozí chemické látky = REAKTANTY Vzniklé.
Kyselé a zásadité roztoky, pH stupnice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
TEPLO A PALIVA. TEPLO A PALIVA TEPLO – typy chemických reakcí endotermická reakce = reakce, při které se teplo spotřebovává např. rozklad CaCO3.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
ELEKTROCHEMICKÉ VÝROBNÍ PROCESY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zásady.
Výpočty z chemických rovnic
Obecná a anorganická chemie
VY_32_INOVACE_C9-003 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_20
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Chemie, Významné oxidy Autor: Ing. Světlana Hřibalová.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Rozdělení chemických dějů
Významné oxidy Oxid uhličitý CO2 nedýchatelný bezbarvý plyn
Chemická termodynamika
Transkript prezentace:

EXOTERMICKÉ A ENDOTERMICKÉ REAKCE

Exotermické a endotermické reakce Chemické děje se mohou dělit např. podle toho, zda se při jejich průběhu teplo spotřebovává (dodává) nebo uvolňuje. dýchání fotosyntéza rozpouštění hydroxidu výroba železa

Exotermické reakce jsou to reakce, při kterých se teplo uvolňuje Př. Hoření, dýchání, hašení vápna, ředění kyseliny sírové, …

Endotermické reakce jsou to reakce, při kterých se teplo dodává, spotřebovává Př. Fotosyntéza, výroba páleného vápna, výroba surového železa, …